וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לציון 40 שנה למהפכה האסלאמית: איראן חשפה טיל שיוט חדש

2.2.2019 / 10:34

הרפובליקה האסלאמית הציגה את הטיל בשם "הובייזה", שמגיע על פי שר ההגנה האיראני לטווח של כ-1,300 קילומטרים. טיל השיוט זקוק לזמן קצר ביותר עד להפעלותו ומשרד ההגנה האיראני מסר כי הטיל עמד בהצלחה בניסוי והשמיד את המטרה

עריכה: שניר דבוש

במעמד החגיגות לציון 40 שנה למהפכה האסלאמית, הרפובליקה האסלאמית של איראן חשפה היום (שבת) כלי נשק חדש העומד לרשותה - טיל שיוט בטווח של 1,300 קילומטרים - כך דיווחה רשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה.

"טיל השיוט הזה, המגיע לטווח של 1,300 קילומטרים, זקוק לזמן קצר ביותר במוכנות לשיגור והוא יכול לטוס בגובה נמוך", אמר שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, בראיון שמסר לערוץ הטלוויזיה מטקס חשיפת הטיל. חתאמי הוסיף כי הטיל קרקע-קרקע, המכונה הובייזה, הוא מסדרת טילי השייט "סומאר" שהושקו באיראן ב-2015. משרד ההגנה מסר כי הטיל עמד בהצלחה בניסוי והשמיד את המטרה.

מומחים במערב אומרים כי איראן לעיתים קרובות נוטה להגזים ביכולות אמצעי הלחימה שלה, אם כי כשמדובר בטילים הבליסטיים ארוכי הטווח שלה קיים חשש כי הנתונים אמינים.

עוד ידיעות בנושא:
איראן: נכשל ניסיון לשגר לוויין לחלל
איראן: אין לנו כוונה להגדיל את טווח הטילים - אלא רק לדייק אותם

טיל איראני חדש מדגם "חוביזה". אתר רשמי
בטווח של אלף ו-300 קילומטרים, טיל ה"חובייזה" שחשפ איראן/אתר רשמי

בחודש שעבר אמר מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, כי לאיראן אין כוונה להגדיל את טווח שיגור הטילים שלה, אלא לדייק אותם. הוא הוסיף כי איראן תמשיך לעבוד על פרויקט הלוויין שלה, חרף הלחץ ממדינות המערב.

"לאיראן אין מגבלה מדעית או מבצעית על הגדלת טווח הטילים שלה, אבל בהתבסס על דוקטרינת ההגנה שלה, היא ממשיכה לעבוד על דיוק הטילים ואין לה כוונה להגדיל את הטווח שלהם", אמר שמחאני, המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי, לפי הטלוויזיה הממלכתית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

במקביל, חברת הלוויין הישראלית ImageSat International פרסמה תמונות לוויין שהראו את ההכנות האחרונות הנעשות במרכז חומייני לשיגור שני לוויינים לחלל. זאת למרות אזהרות ארצות הברית מפני השיגורים, שלטענתה מפרים את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. אז, אמר שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, כי שיגור הלוויין המתוכנן נכשל והוא לא הצליח להיכנס למסלולו

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו גינה את שיגור הלוויין באיראן. פומפאו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תחת התרסה של הקהילייה הבינלאומית, והחלטה 2231 של מועצת הביטחון בעניין הסנקציות, המשטר באיראן שיגר היום לוויין. השיגור מוכיח שוב כי איראן רודפת אחר היכולת להשיג טילים משופרים שיאיימו על אירופה והמזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully