וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נכשל ניסיון לשגר לוויין לחלל

15.1.2019 / 7:23

שר התקשורת הודה כי הלוויין ששוגר חרף איומי ארה"ב לא נכנס למסלולו, אך טען כי השלב הראשון והשני בניסוי הצליחו. וושינגטון טוענת כי שיגורי הלוויינים מפרים את החלטות מועצת הביטחון

עריכה: שניר דבוש

שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, אמר אתמול (שלישי) כי שיגור הלוויין המתוכנן נכשל והוא לא הצליח להיכנס למסלולו. לדבריו, הרקטה שנשאה את הלוויין לא הצליחה להגיע למהירות הנדרשת בשלב השלישי, על אף שהיא הצליחה לעבור את השלב הראשון והשני של השיגור.

אתמול פרסמה חברת הלוויין הישראלית ImageSat International תמונות לוויין שהראו את ההכנות האחרונות הנעשות במרכז חומייני לשיגור שני לוויינים לחלל. זאת למרות אזהרות ארצות הברית מפני השיגורים, שלטענתה מפרים את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו גינה את שיגור הלוויין באיראן. פומפאו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תחת התרסה של הקהילייה הבינלאומית, והחלטה 2231 של מועצת הביטחון בעניין הסנקציות, המשטר באיראן שיגר היום לוויין. השיגור מוכיח שוב כי איראן רודפת אחר היכולת להשיג טילים משופרים שיאיימו על אירופה והמזרח התיכון.

תצלומי לוויין של הכנות לשיגור שני לוויינים בנמל התעופה על שם אימאם חומייני בצפון מזרח איראן, 14 ינאור 2019. ImageSat International (ISI), אתר רשמי
הכנות לשיגור במרכז החלל על שם חומייני, אתמול/אתר רשמי, ImageSat International (ISI)

מוקדם יותר החודש הזהיר פומפאו מפני כוונתה של איראן לשגר בחודשים הקרובים לוויינים מאחר שלדבריו הם מפרים את החלטת מועצת הביטחון האוסרת על איראן לערוך ניסויים בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, המעוגנת בהסכם שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ב-2015 - שממנו פרשה וושינגטון באביב האחרון - נדרשת המדינה להימנע מעבודה על טילים בליסטיים שמיועדים עבור נשק גרעיני במשך שמונה שנים. עם זאת, איראן מחשיבה את תכנית החלל שלה כעניין לאומי, והיא טוענת שהכלים שאותם היא משגרת אינם מפרים את החלטת האו"ם.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully