וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אין לנו כוונה להגדיל את טווח הטילים - אלא רק לדייק אותם

29.1.2019 / 9:32

מקורב לחמינאי אמר כי המגבלות על הטווח נובעות מתוך דוקטרינת ההגנה של איראן, ולא בשל מגבלות טכניות. שר ההגנה דחה את קריאות המערב לשיחות על תכנית הטילים: "לא נתון למשא ומתן"

עריכה: שניר דבוש

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, אמר היום (שלישי) כי לאיראן אין כוונה להגדיל את טווח שיגור הטילים שלה, אלא לדייק אותם. הוא הוסיף כי איראן תמשיך לעבוד על פרויקט הלוויין שלה, חרף הלחץ ממדינות המערב.

"לאיראן אין מגבלה מדעית או מבצעית על הגדלת טווח הטילים שלה, אבל בהתבסס על דוקטרינת ההגנה שלה, היא ממשיכה לעבוד על דיוק הטילים ואין לה כוונה להגדיל את הטווח שלהם", אמר שמחאני, המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי, לפי הטלוויזיה הממלכתית.

גם שר ההגנה אמיר חתאמי אמר הבוקר כי תכנית הטילים אינה פתוחה למשא ומתן, ברקע הלחץ של צרפת ושל מדינות אחרות באירופה על טהראן לעצור אותה. "האויבים אומרים שיש לחסל את כוח הטילם של איראן, אבל אנחנו אומרים שוב ושוב שזה לא נתון למשא ומתן", אמר שר ההגנה, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים.

דיוק הטילים הוא תחום המדאיג את הישראל, שפועלת למניעת שדרוג הארסנל שיש בידי חיזבאללה. עם זאת, מזכ"ל הארגון חסן נסראללה אמר ביום שבת האחרון כי יש בידיו טילים מדויקים, למרות מאמצי ישראל להשמידם ואת התשתית ליצורם. זאת בניגוד לדברי בכירים בישראל, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטוענים כי מדובר בכמה טילים מדויקים בודדים.

טיל קרקע-אוויר מדגם סאיאד 2 משוגר בתרגיל של צבא איראן, 5 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
טיל משוגר בתרגיל של צבא איראן, נובמבר/AP, אי-פי
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully