וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בהפעלת מערכת הבלמים: פרטים חדשים מתחקיר תאונת ההרקולס

1.2.2019 / 12:22

מטוס התובלה שהדרדר לתעלה בבסיס נבטים חולץ והועבר להערכת נזקים. בשלב זה התגלו פגיעות שטחיות בלבד שעלות התיקון שלהן נמוכה. מחקירת תקרית הבטיחות עולה כי המטוס עבר החלפת מנוע, לאחריו התגלו נזילות. נבדקת האפשרות כי מערכת הבלמים לא פעלה כראוי עקב טעות אנוש

מטוס הרקולס שעבר השבחה קרנף מושבח בבסיס נבטים. ראובן קסטרו
מטוס ה"קרנף"/ראובן קסטרו

צוותי הקרקע של בסיס נבטים, גורמי לה"ק ציוד וצוותי כיבוי אש פעלו הלילה (שישי) סמוך לשעה 02:00 לחלץ את מטוס ה"קרנף" שהדרדר השבוע לתעלה בזמן הרצת מנועים. החילוץ תוכנן תחת תנאי בטיחות קפדניים במטרה למזער נזקים נוספים לכלי הטיס, המוגדר כמטוס ההרקולס המושבח הראשון, שנפגע במהלך הפגיעה בקרקע. מיד לאחר השבת מטוס התובלה למסלול הוא נגרר להאנגר להערכה ובקרת נזקים.

גורמים בחיל האוויר סיפרו לוואלה! NEWS כי מבדיקה ראשונית עולה שישנם נזקים חיצוניים ושטחיים למטוס, אולם הם ברי-תיקון ועלות תיקונם נמוכה ביחס למחיר המטוס ותהליך ההשבחה שעבר עד כה. בתחילת השבוע תתקיים בדיקה מעמיקה באמצעות מכשור מתקדם, כדי לבחון אם נגרם נזק לכנף המרכזית ובסביבתה. כמה גורמים סוברים כי זוהה פיתול בכנף, אך אין במידע זה לקבוע עובדה ויש להמתין לחוות דעת מקצועית של לה"ק ציוד ומומחים מהתעשייה האווירית.

בתוך כך, שני האזרחים שהיו אחראים לטיפול במטוס ולהרצת המנועים מטעם התעשייה האווירית ונפצעו באורח קל, שוחררו לבתיהם. גורמים בבסיס נבטים הדגישו כי מדובר בעובדים ותיקים, מסורים ומקצועיים מאוד והופתעו ממעורבותם בתקרית הבטיחות.

לקריאה נוספת בנושא
תחקיר תאונת ההרקולס: ידית החנייה השתחררה; המטוס עלול לצאת משימוש
מטוס תובלה צבאי הידרדר לתעלה בעבודות תחזוקה; שניים נפצעו קל

עמיקם נורקין 14.8.17. ראובן קסטרו
הנהלים בחיל הוחמרו. מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין/ראובן קסטרו

עוד נודע לוואלה! NEWS כי מטוס ה"קרנף" עבר החלפת מנוע ולאחר מכן התגלו נזילות בצנרת. כדי לבחון זאת בוצעה הרצה לארבעת המנועים. כעת נבדקת האפשרות כי מערכת הבלמים לא פעלה כראוי כתוצאה מטעות אנוש.

קצינים שבחנו את תהליך קבלת ההחלטות באירוע גילו כי באחרונה הוחמרו הנהלים בחיל האוויר ובבסיס. צוותי הקרקע קיבלו הנחיות חדשות לפיהן עליהם ליצור קשר עם מגדל הפיקוח ולבקש אישורים. אולם, קיום דרישות אלו בזמן הרצת המנועים תוך כדי הרעש וללא תנאים מתאימים, הכבידו על עבודת הצוותים.

בנוסף לכך, מתחקיר האירוע עלה כי לא בוצעו הכנות באמצעות סימולטור לתקלות מסוג זה. בחיל האוויר יפעלו לשיפור מצב ההכשרות בנושא בעתיד הקרוב, אולם עד סיום תהליך זה הוחלט כי מעתה תהיה חובת נוכחות של טייס בזמן הרצת המנועים. בתוך כך, לאור התאונה בוטלה טיסה ליעד רחוק שתוכננה למטוס ה"קרנף" שנפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully