וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר תאונת ההרקולס: ידית החנייה השתחררה; המטוס עלול לצאת משימוש

31.1.2019 / 7:08

לאחר שמטוס התובלה הדרדר לתעלה במהלך עבודות תחזוקה ושני אזרחים נפצעו קל, נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. מבדיקה ראשונית עלה כי הנזק שהתגלה בכנף עלול להוציא משימוש את המטוס ששוויו מוערך בכמאה מיליון שקלים

מטוס הרקולס שעבר השבחה קרנף מושבח בבסיס נבטים. ראובן קסטרו
עבר לאחרונה תהליך השבחה מתקדם. מטוס מסוג קרנף בבסיס נבטים/ראובן קסטרו

ממקורות בחיל האוויר עולה כי גורמי מקצוע שבחנו את המטוס התובלה ''קרנף'', שהדרדר לתעלה במהלך עבודות תחזוקה, באופן ראשוני בלבד וללא מכשור מדויק, זיהו פיתול בכנף המרכזית. אם הנזק יתגלה כחמור - המטוס עשוי לצאת משירות. בימים הקרובים תתבצע בדיקה מעמיקה אותה יובילו בכירי המהנדסים של חיל האוויר על מנת לאבחן את חומרת הנזק שנגרם.

מומחה במערך המטוסים אמר היום כי התעשייה האווירית הוכשרה על ידי החברה היצרנית לוקהיד-מרטין להחליף את הכנף המרכזית, זאת על ידי שימוש במתקנים המתקדמים שמחזיקה החברה בלוד. ככל הנראה, לאחר שהמטוס יחולץ וייבדק בבסיס נבטים תתקבל החלטה אם להעביר אותו לבדיקה מעמיקה נוספת בתעשייה האווירית. עלות המטוס המושבח, כולל המערכות המתקדמות שהורכבו עליו, עם יכולת התדלוק - עשויה לעבור את מחיר המאה מיליון שקל.  

מעדויות נוספות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, עולה כי המכונאי הוותיק שמוגדר כמקצוען וקפדן שטיפל במטוס ההרקולס המושבח הראשון, ביצע הרצה לכלל המנועים והופתע מהתנועה של המטוס שנגרמה ככל הנראה מהשתחררות של ידית החנייה. המטוס שהמנועים שלו פעלו במצב שיא, הדומה לשלב שלפני המראה, נסע במהירות גבוהה מאוד על המסלול עד שנעצר בתעלה. מכונאי נוסף שעמד מחוץ למטוס רץ אל הצד מחשש שיפגע על ידי המטוס.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: כך השפיע נאום גנץ - והתרחיש שיביא לו ניצחון
"רוצים צדק": אלפים בהפגנת יוצאי אתיופיה בת"א; פקקי ענק במרכז
ראש המודיעין האמריקני: איראן עשויה להגיב לתקיפות ישראל בסוריה

רא"ל אביב כוכבי עם דרגות הפוכות, 15 בינואר 2019. צילום מסך
אמור לסכם בשבועות הקרובים רכישה גדולה למערך חיל האוויר. הרמטכ"ל רא"ל כוכבי/צילום מסך

בשנת 2006 התחדד הצורך להשביח שוב את הקרנף, במקביל לכוונה להצטייד במטוסי הדור הבא מדגם C-130J המכונים בחיל האוויר הישראלי 'שמשון'. לפי הוראות החברה היצרנית לוקהיד מרטין האמריקאית, כל מטוס מעל 38 אלף שעות טיסה, חובה להחליף בו את הכנף המרכזית. בהתאם לרף זה ונתונים נוספים שעלו מבדיקות הנדסיות שבוצעו בשנים האחרונות, הוחלט להשאיר חלק מהמטוסים לתהליך השבחה ואת השאר להוציא משירות.

גורמים בחיל האוויר מסרו לוואלה! NEWS כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אתמול בבסיס נבטים, שם הציגו בפניו את מטוסי הבסיס, ביניהם מטוס הקרנף המדובר, שאף עבר לאחרונה תהליך השבחה מתקדם. אחד הגורמים סיפר כי במסגרת ההשבחה הוחלף המנוע למטוס הקרנף, אולם היום התגלו בו נזילות. בתוך כך, הרמטכ"ל כוכבי אמור לסכם בשבועות הקרובים את עסקת הרכישה הגדולה עבור חיל האוויר, במהלכה הוא אמור להחליט על קניית טייסת קרב נוספת שככל הנראה תהיה מסוג אף-15 ומתוצרת חברת בואינג. כמו כן, כוכבי צפוי להכריז על חידוש מערך המסוקים שסביר להניח יכלול תמהיל של מסוק v-22 תוצרת חברת בואינג, מסוק ch-53k תוצרת חברת סיקורסקי ואת מסוק הצ'ינוק תוצרת חברת בואינג. עוד אמור להחליט הרמטכ"ל על רכש המתדלקים עבור חיל האוויר והיקף החימושים המדויקים עבור חיל האוויר.

עוד באותו נושא

מטוס תובלה צבאי הידרדר לתעלה בעבודות תחזוקה; שניים נפצעו קל

לכתבה המלאה
V-22. -, אתר רשמי
כוכבי צפוי להכריז על חידוש מערך המסוקים. מסוק מסוג V-22/אתר רשמי, -

בשנת 2014 זכתה חברת אלביט להוביל את תהליך ההשבחה ובספטמבר 2015 בוצעה הטיסה הראשונה במטוס המושבח. בשנת 2017 נמסר המטוס הראשון לחיל האוויר. השינויים שהוטמעו בו כוללים, בין היתר, את החלפת הכנף המרכזית, שדרוג תא הטייס, השבחה אוויונית, מערכת הגנה עצמית, מערכות שליטה ובקרה, מערכות ניהול מידע, טייס אוטומטי והתמצאות מרחבית. בפועל, עשרות שעונים אנלוגיים ומתגים הוחלפו בשישה מסכי מחשב מתקדמים. המטוס צויד במכ"ם חדש של חברת 'נורתרופ גרומן', בדומה למכ"ם של ה C-130 J החדש. כן הותקנו מערכות ניווט מתקדמות, מערכות קשר, ותצוגה עילית תוצרת ישראל המאפשרת לטייס להביט בקדמת החלון ולראות על גבי מסכים שקופים מידע רלוונטי כמו מפות, נתונים, וידאו מחיישני המטוס והשתקפות של האמצעי התרמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully