וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס תובלה צבאי הידרדר לתעלה בעבודות תחזוקה; שניים נפצעו קל

30.1.2019 / 11:59

המטוס מדגם "קרנף" הידרדר כ-100 מטרים לעבר תעלה בבסיס נבטים, וגרם לפציעתם של שני אזרחים, כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי חקירה נפתחה בנושא. רק אתמול בחן הרמטכ"ל כוכבי את המטוס והתרשם מתהליך ההשבחה שעבר

מטוס הרקולס שעבר השבחה קרנף מושבח בבסיס נבטים. ראובן קסטרו
עבר לאחרונה תהליך השבחה מתקדם. מטוס מסוג קרנף בבסיס נבטים/ראובן קסטרו

מטוס תובלה של צה"ל הידרדר היום (רביעי) מהמסלול במהלך הרצת מנועים במסגרת טיפול שגרתי בבסיס נבטים שבדרום הארץ - כך מסר דובר צה"ל. המטוס מסוג "קרנף", התקדם כ-100 מטרים לתעלה סמוכה ונעצר, ובשל כך נגרם נזק לכנף השמאלי ולגוף המטוס.

כתוצאה מהאירוע, שני אזרחים נפגעו ופונו למרפאה בבסיס כאשר האחד סובל מלחצים וכאבים בחזה והשני שרוי בהלם. השניים יועברו ככל הנראה לבדיקות נוספות בבית החולים. חקירה נפתחה לבירור נסיבות האירוע ונבדקת אפשרות שהתקרית נגרמה כתוצאה מתקלה בבלמים.

עוד בוואלה! NEWS
נחשי הקריה התעוררו: הטעות הגדולה הראשונה של מר ביטחון החדש
קר יותר מאנטארקטיקה: עשרות מיליונים חווים גל קור קיצוני בארה"ב
חסימות ועומסים: המשטרה נערכת להפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב

רא"ל אביב כוכבי עם דרגות הפוכות, 15 בינואר 2019. צילום מסך
אמור לסכם בשבועות הקרובים רכישה גדולה למערך חיל האוויר. הרמטכ"ל רא"ל כוכבי/צילום מסך

גורמים בחיל האוויר מסרו לוואלה! NEWS כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אתמול בבסיס נבטים, שם הציגו בפניו את מטוסי הבסיס, ביניהם מטוס הקרנף המדובר, שאף עבר לאחרונה תהליך השבחה מתקדם. אחד הגורמים סיפר כי במסגרת ההשבחה הוחלף המנוע למטוס הקרנף, אולם היום התגלו בו נזילות.

בשעות הבוקר בוצעה הרצה למנוע במסגרת הבדיקות הרגילות וננקטו כל הפעולות הבטיחותיות. מסיבה שעודנה נבדקת, המטוס עלה על המחסומים שהניחו מתחת לגלגלים והידרדר לתעלה תוך כדי שגוף המטוס והכנף ניזוקים. אחד הגורמים בבסיס העריך שככל הנראה ידית ההילוכים השתחררה ויצאה מסיבה לא ברורה ממצב חנייה, והדבר שינה את מצב המנוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חיל האוויר מתחדש

בתוך כך, הרמטכ"ל כוכבי אמור לסכם בשבועות הקרובים את עסקת הרכישה הגדולה עבור חיל האוויר, במהלכה הוא אמור להחליט על קניית טייסת קרב נוספת שככל הנראה תהיה מסוג אף-15 ומתוצרת חברת בואינג. כמו כן, כוכבי צפוי להכריז על חידוש מערך המסוקים שסביר להניח יכלול תמהיל של מסוק v-22 תוצרת חברת בואינג, מסוק ch-53k תוצרת חברת סיקורסקי ואת מסוק הצ'ינוק תוצרת חברת בואינג. עוד אמור להחליט הרמטכ"ל על רכש המתדלקים עבור חיל האוויר והיקף החימושים המדויקים עבור חי"א.

מערך מטוסי הקרנף, שאחד מהם נפגע בתקרית היום, עובר בימים אלה תהליך השבחה משמעותי מאוד על ידי מערכות תוצרת כחול לבן. השבחה זו במובנים מסוימים עולה באיכותה במספר תחומים על פני יכולות מטוס ה"שימשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully