וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע בכנסיה: רימון הושלך למסגד בפיליפינים, שניים נהרגו

30.1.2019 / 14:20

הרשויות טוענות כי אין קשר בין המתקפה בקתדרלה שבה נהרגו 21 איש לבין תקיפת המסגד, אך שתי התקריות מחריפות את המתיחות בין הנוצרים למוסלמים. דוטרטה מבטיח להרוס את הארגון שאחראי לפיגוע הראשון

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות שני בני אדם נהרגו מפיצוץ של רימון יד שהושלך למסגד במחוז בדרום הפיליפינים שבו חיי רוב נוצרי, שלושה ימים בלבד אחרי פיגוע קטלני בכנסייה באי מינדאנאו. הרשויות קראו להרגעת הרוחות אחרי תקיפת המסגד בזמבונגה, שבה נפצעו עוד ארבעה אנשים, בזמן שהנשיא הורה לצבא "להשמיד" את הארגון שאחראי לפיגוע בכנסייה ואמר כי אין ברירה אלא להיות אכזריים כמוהו.

באזור חיו המוסלמים והנצורים במשך שנים בדו-קיום, והפיגוע זכה לגינויים מצד שתי הקהילות. הממשלה טוענת כי אין קשר בין המתקפה לבין הפיגוע בכנסייה באי ג'ולו, שבו חי רוב מוסלמי. 21 בני אדם נהרגו במתקפה, שעליה קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות.

הנשיא רודריגו דוטרטה אמר כי ייתכן שהיה מעורב בה מחבל מתאבד, ואם זה אכן המקרה, יהיה זה פיגוע ההתאבדות השני בשנים האחרונות. הקודם, ביולי האחרון, הרג 11 בני אדם וגם עליו קיבל דאעש אחריות.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי משאל העם: 20 הרוגים בפיגוע בכנסייה בדרום הפיליפינים
הפיליפינים: משאל עם היסטורי על אוטונומיה למיעוט המוסלמי

מסגד שהותקף ברימון יד בדרום הפיליפינים, 30 בינואר 2019. רויטרס
המסגד שהותקף, היום/רויטרס

עם זאת, הרשויות סבורות כי מי שאחראי לפיגוע האחרון הוא ארגון אבו סיאף, שנשבע אמונים לדאעש. לפי שר ההגנה דלפין לורנזנה, הספקות נובעות בין היתר מאחר שדאעש לא חשף את זהותו של המחבל. הוא הוסיף כי ייערכו בדיקות פורנזיות כדי לקבוע אם הוא היה אזרח זר. הוא אמר כי אין קשר בין שתי המתקפות, שהגיעו אחרי משאל עם לביסוס אוטונומיה באזור המוסלמי במינדנאו, בדומה לדבריו של מפקד מקומי שאמר כי לא הייתה זאת "פעולת נקמה".

מועצת אנשי הדת של זמבונגה אמרה כי היה זה צעד "מרושע, חסר הגיון ולא אנושי". המושל האזורי מוג'יב האטטמן גינה את שתי המתקפות ואמר כי פגיעה במתפללים היא "הדבר הפחדני והמגונה ביותר". הוא קרא להישאר מאוחדים מול "הטרוריסטים המנסים להרוס את כל מה שבנינו והקמנו בין הקהילות שלנו".

בתגובה לפיגוע, חיל האוויר תקף מטרה באי ג'ולו, בהוראת דוטרטה להשמיד את אבו סיאף, המורכב מכמה תאים שונים בעלי אג'נדות שונות. הנשיא אמר כי לא יסכים לקבל את כניעתו של הארגון הקיצוני. בפיליפינים חוששים מבואם של לוחמים זרים, אחרי שכמה מאות חמושים של אבו סיאף ודאעש השתלטו על העיר מרוואי באי ב-2017, ומאז שורר משטר צבאי באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully