וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי משאל העם: 20 הרוגים בפיגוע בכנסייה בדרום הפיליפינים

27.1.2019 / 11:24

שני פיצוצים החרידו את התפילות באי סולו, ימים אחרים ההצבעה ההיסטורית על אוטונומיה למיעוט המוסלמי באזור אחרי עשורים של סכסוך. עוד עשרות נפצעו והרשויות מזהירות כי הטרוריסטים ינסו לחבל במאמצי השלום

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות 20 בני אדם נהרגו היום (ראשון) ועוד כ-70 נפצעו בשני פיצוצים בכנסייה בדרום הפיליפינים - כך מסרו גורמי ביטחון. המתקפה בג'ולו, שבאי סולו, קרתה יומיים אחרי פרסום תוצאות משאל העם על האוטונומיה של המיעוט המוסלמי באזור, שהראו תמיכה מהדהדת ביוזמה. הפיצוץ הראשון היה בתוך הכנסייה, בזמן שהיו בה מתפללים. לאחר מכן, אירע פיצוץ שני במגרש החניה הסמוך, שבו נהרגו אנשי צבא ואזרחים, עם הגעתם לזירה. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות.

לפי התכנית שזכתה לתמיכת 85% מהמצביעים, האזור המוסלמי בדרום הפיליפינים יבסס אוטונומיה עד 2022, בתקווה לשים קץ לאחד הסכסוכים הממושכים ביותר בעולם שהותיר את האזור עני ולא מפותח. האי סולו היה אחד המחוזות היחידים שדחו את האוטונומיה, אך הוא עדיין יהיה חלק מהישות החדשה שתיקרא בנגסמורו.

"אויבי המדינה קראו תיגר על יכולות המדינה להבטיח את ביטחון האזרחים במחוז זה", אמר דובר של הנשיא רודריגו דוטרטה אחרי אחד הפיגועים הקשים ביותר בשנים האחרונות. "הכוחות המזוינים של הפיליפינים יענו לאתגר וימחצו את הפושעים חסרי האלוהים האלו".

לקריאה נוספת בנושא
הפיליפינים: משאל עם היסטורי על אוטונומיה למיעוט המוסלמי

כנסייה שפוצצה בג'ולו, סולו, הפיליפינים, 27 בינואר 2019. AP
אחד המטענים פוצץ במגרש החניה. הכנסייה אחרי הפיגוע, היום/AP

שר ההגנה דלין לורנזנה גינה את המתקפה כ"מעשה שפל" ודחק באוכלוסייה המקומית לעמוד על המשמר ולעבוד יחד עם הרשויות כדי "למנוע מהטרור ניצחון". הוא הוסיף: "נשתמש בכל הכוח שעומד לרשותנו כדי להעמיד לדין את האחראים לתקרית". מרבית ההרוגים היו אזרחים, אך גם שבעה חיילים נהרגו בפיצוץ הכפול.

קולונל גרי בסנה, דובר הפיקוד המערבי באי מינדנאו, אמר כי בחינת שרידי הפצצות תחשוף מי עומד מאחורי הפיגוע. מפקד המשטרה אוסקר אלביילדה אמר כי ייתכן שהארגון אבו סיאף היה מעורב. "הם רוצים להפריע לשלום ולסדר, הם רוצים להראות כוח ולזרוע כאוס", אמר לרדיו המקומי.
ג'ולו הוא מעוז של הארגון, שצבר מוניטין אכזרי ונשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הארגון גם אחרי על חטיפות של בני ערובה ושל ספינות.

בפיליפינים מקווים שמשאל העם יוביל לסיום הסכסוך הבדלני במינדנאו, שלפי מומחים יצר כר פורה עבור האסלאם הרדיקלי. החשש היה שלוחמים זרים יגיעו לאי תוך ניצול הגבולות הפרוצים, הג'ונגלים וההרים, ושפע כלי הנשק שבו.

(עדכון ראשון: 08:42)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כנסייה שפוצצה בג'ולו, סולו, הפיליפינים, 27 בינואר 2019. AP
גם הצבא ספג אבידות. זירת הפיגוע, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully