וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתרי המלונות מסייעים להתנחלויות - ומרוויחים מפשעי מלחמה"

טל שלו וסוכנויות הידיעות

30.1.2019 / 8:22

דוח של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מאשים חברות כ-"Airbnb" ו-"TripAdvisor" כי בקידום אתרי תיירות בהתנחלויות הן "תורמות להפרת זכויות האדם של הפלסטינים" וקרא להן להפסיק לפרסם אתרים אלו לאלתר. שר התיירות בתגובה: "לא ניתן לאיש להחרים את ישראל או חלקים ממנה"

אייר בי אנד בי במאחז עדי עד. שחר כהן, מערכת וואלה! NEWS
דירת Airbnb במאחז עדי עד/מערכת וואלה! NEWS, שחר כהן

דוח שמפרסם היום (רביעי) ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מאשים חברות תיירות דיגיטליות כ-"Airbnb" Booking.com", "Expedia" ו-"TripAdvisor", כי הן "מניעות את הרחבת ההתנחלויות ומרוויחות מפשעי מלחמה". הארגון איתר בכל האתרים יחד מעל 400 רשומות המפרסמות אתרי תיירות הממוקמים בהתנחלויות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, וקורא לחברות להסיר את כל הפרסומים הללו לאלתר.

הדוח, המתפרסם תחת הכותרת "היעד: כיבוש - התיירות הדיגיטלית בהתנחלויות הבלתי-חוקיות של ישראל בשטחים הפלסטינים הכבושים", מתייחס לקידום אטרקציות תיירותיות מעבר לקו הירוק באמצעות החברות הללו, ומאשים אותן כי הן "מתדלקות את הפרות זכויות האדם של הפלסטינים באמצעות פרסום מאות מקומות לינה ואטרקציות בהתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות שבשטחים הפלסטינים הכבושים, על אדמות פלסטיניות, כולל מזרח ירושלים".

לקריאה נוספת
Airbnb הודיעה: לא נפרסם מודעות להשכרת דירות בהתנחלויות
"החרם יחזק אותנו": משכירי הבתים בשומרון לא מפחדים מ-Airbnb
Airbnb מקפיאה את החרם על ההתנחלויות: "נמשיך בדיאלוג"

טריפ אדוויזור Trip Advisor. ShutterStock
"פשעי מלחמה אינם אטרקציה תיירותית"/ShutterStock

"Airbnb, Booking.com, Expedia ו-TripAdvisor מציגות את פעילותן כמבוססת על ערכי השיתוף והאמון ההדדי, אך בפועל הן תורמות להפרות זכויות אדם על ידי פעילותן המסחרית בהתנחלויות", אמרה סימה ג'ושי, מנהלת תחום הסוגיות הגלובליות בארגון זכויות האדם, והוסיפה: "ממשלת ישראל משתמשת בתעשיית התיירות הצומחת והמשגשגת בהתנחלויות כדרך ליצירת לגיטימציה לקיומן ולהרחבתן של ההתנחלויות הבלתי חוקיות, וחברות ההזמנה המקוונות משתפות פעולה עם האג'נדה הזו. הגיע הזמן שהחברות הללו יגנו על זכויות האדם על ידי משיכת כל פרסומיהן בהתנחלויות הבלתי- חוקיות שבשטחים הכבושים. פשעי מלחמה אינם אטרקציה תיירותית".

עוד מאשים הדוח כי החברות מטעות את לקוחותיהן בכך שאינן מציינות באופן עקבי מתי הפרסומים ממוקמים בהתנחלויות, וכי בקידום אטרקציות תיירותיות בהתנחלויות הן למעשה מרוויחות בעקיפין מהפרת זכויות אדם, ותורמות להרחבת ההתנחלויות. לבסוף, קורא הדוח לממשלות העולם לקדם חקיקה האוסרת על ייבוא סחורות המיוצרות בהתנחלויות.

עוד באותו נושא

Airbnb מקפיאה את החרם על ההתנחלויות: "נמשיך בדיאלוג"

לכתבה המלאה
אישה גולשת באתר Airbnb באמצעות טאבלט. ShutterStock
"הגיע הזמן שהחברות הללו יגנו על זכויות האדם"/ShutterStock

בתגובה לדוח, מסרה בין היתר חברת "Expedia" כי היא "מחויבת לספק שקיפות ללקוחותיה בעת נסיעה לשטחים שבמחלוקת ברחבי העולם, ומודה לאמנסטי אינטרנשיונל על הבאת דאגות הארגון בנושא המורכב הזה לתשומת לבנו". עוד נמסר כי "אנחנו בוחנים כעת את השקיפות בתצוגה שלנו לא רק במקרה של השטחים הפלסטינים הכבושים אלא גם באזורים שנויים במחלוקת בכלל העולם כדי לוודא שללקוחות תעמוד האינפורמציה הנחוצה כדי לקבל את ההחלטות המתאימות ביותר לצרכיהם".

"Booking.com מאפשרת לכל דירה בעולם להירשם לאתר ולהציע את את עצמה לנוסעים, כשהדבר תואם את החקיקה החלה על האתר ופעולותיו. כאשר חוקדים מוגדרים או סנקציות מונעים מאיתנו להציע את שירותינו, אנחנו נענים להגבלות באופן מלא", נמסר בתגובת החברה. עוד נכתץב, בין היתר, כי "Booking.com סבורה כי היא אינה מספקת 'שירותים התומכים בתחזוק וקיום ההתנחלויות'... התיוג הגיאוגרפי שלנו מעניק שקיפות מלאה לצרכנים ביחס למיקום של דירה ואנחנו ממשיכים לעדכן את המידע הזה. על ידי סימון נכסים ככאלה הנמצאים ב'התנחלויות ישראליות אנו מספקים שקיפות לכל מי שמחפש (או אינו מחפש) אירוח בשטחים הללו". החברות "Airbnb" ו-"TripAdvisor" לא הגיבו על הדוח.

"ניאבק בהחלטה האנטישמית הבזויה הזו"

שר התיירות יריב לוין הגיב היום לדוח ואמר כי "מניעות את הרחבת ההתנחלויות ומרוויחות מפשעי מלחמה". לדברי השר, "שום כוח בעולם לא ישנה את האמת ההיסטורית הפשוטה- ארץ ישראל שייכת לעם ישראל". עוד אמר כי "אנו ניאבק בהחלטה האנטישמית הבזויה הזו, ולא ניתן לאיש להחרים את ישראל או חלקים ממנה".

השר ארדן הגיב גם הוא על החלטת הארגון "הצבוע" לדבריו, ואמר כי "הוא מדבר בשם זכויות האדם ובפועל מקדם חרמות כנגד אזרחי ישראל כחלק מקמפיין החרם והדה-לגיטימציה האנטישמי. הנחתי את המשרד לנושאים אסטרטגיים לבחון את האפשרות למנוע כניסת ושהיית אנשי אמנסטי בישראל".

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין הגיב לדוח ואמר כי הוא "מיצר על כך שארגון אמנסטי בחר בדפוס אנטישמי קלאסי. במקום להסיק את המסקנה הנכונה, שריבוי אתרי מורשת יהודית ביהודה ושומרון מלמד על השורשים שלנו וזיקה עמוקה של יהודה ושומרון ללב ההיסטוריה היהודית, אמנסטי החליט לעסוק בהכחשת האמת ההיסטורית, ולפעול נגד אתרי מורשת יהודיים".

(עדכון ראשון: 04:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully