וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Airbnb הודיעה: לא נפרסם מודעות להשכרת דירות בהתנחלויות

19.11.2018 / 18:27

חברת השכרת יחידות הדיור לטווח קצר הודיעה כי תפסיק מעתה לפרסם מודעות השכרה של דירות בגדה המערבית. החברה הסבירה כי מדובר בדירות ש"נמצאות בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים". כ-200 משכירי דירות יושפעו מהמהלך. ראש מועצה אזורית שומרון: "החלטה מזעזעת ואנטישמית"

כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
מחוץ לתחום, יהודה ושומרון/מור שאולי

חברת Airbnb הודיעה היום (שני) כי היא תסיר מודעות להשכרת דירות מהתנחלויות ביהודה ושומרון. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה נכתב כי "הגענו למסקנה שעלינו להסיר מודעות להשכרה בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה, הנמצאות בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים". החברה לא פירטה לגבי מתי המדיניות תצא לפועל, אך הצעד עלול להשפיע על כ-200 משכירי דירות מיהודה ושומרון.

"ישנן דעות סותרות לגבי השאלה האם חברות צריכות לעשות עסקים בשטחים כבושים. עבורנו, השאלה מתמקדת ב-200 יחידות דיור של Airbnb שנמצאות ביהודה ושומרון, והאם הן צריכות להיות זמינות להשכרה במצע שלנו", כך נכתב באתר החברה. "אנחנו בהחלט לא המומחים כשמדובר בסכסוכים באזור הזה, והצוות שלנו נאבק לגבש את הגישה נכונה".

האתר הבהיר בהודעתו כי החוק האמריקאי מאפשר לו לקיים עסקים ב"טריטוריות הללו", אך הוסיף כי רבים בקהילה העולמית חושבים כי חברות לא צריכות לנהל עסקים באזורים כאלה משום שהם מאמינים "שאין להרוויח מאדמות מהן נעקרו אנשים".

"אנו יודעים כי אנשים לא יסכימו עם החלטה זו , ואנו נעריך את הפרספקטיבה שלהם. זהו נושא שנוי במחלוקת. יש הרבה השקפות חזקות בכל הנוגע לקרקעות שהיו נושא לסכסוכים היסטוריים ועזים בין ישראלים לפלסטינים בגדה המערבית. לAirbnb יש כבוד עמוק דעות אלה. התקווה שלנו היא שיום אחד במוקדם או במאוחר, תתקיים מסגרת שבה תתאחד הקהילה העולמית כולה כך שתהיה פתרון לקונפליקט ההיסטורי הזה. אנשים בעלי רצון טוב מחפשים את המטרה הזאת כבר עשרות שנים, אבל אנחנו ממשיכים לקוות לשלום בר קיימא", כך סוכם בהודעת החברה.

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו נגד ליברמן: כולם בקבינט תמכו בהפסקת אש בלי יוצא מהכלל
טראמפ שיבח את מדיניות היערות שלה, אבל לפינלנד אין מושג מה הוא רוצה
"המשפחה שיתפה איתו פעולה": בג"ץ דן בהריסת ביתו המחבל מברקן

הלוגו של אתר Airbnb על רקע העיר קרקוב. ShutterStock
"נאבקים לגבש את הגישה הנכונה", Airbnb/ShutterStock

תגובת מועצת יש"ע להחלטת Airbnb: "חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם ובמקומות שאין בהם זכר לזכויות אדם, נטפלת למדינת ישראל, זה נובע מאנטישמיות או מכניעה לטרור, או משניהם יחד. אנו נפעל נגד האתר במידה ולא יבטל את החלטתו".

שר התיירות יריב לוין דרש בתוקף מהנהלת Airbnb לבטל את ההחלטה, והדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה. בהנחיית השר, החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ. במקביל, הנחה השר לוין את הנהלת משרדו להוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, תקף לפני זמן קצר את חרם חברת Airbnb ואמר, "מדובר בהחלטה אומללה המהווה כניעה לארגוני הBDS האנטישמיים, ומבוססת על שיקולים פוליטיים ולא שיקולים עסקיים. סכסוכים לאומיים קיימים בכל העולם, וראשי airbnb יצטרכו להסביר מדוע בחרו דווקא לנקוט עמדה פוליטית גזענית כנגד חלק מאזרחי ישראל. אני קורא לבעלי הנכסים שנפגעים מההחלטה, לבחון הגשת תביעות כנגד Airbnb בהתאם לחוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם".

כמו כן, הוסיף השר ארדן כי בכוונתו "לפנות לגורמים המדיניים הבכירים ביותר בארה"ב כדי שיבחנו האם ההחלטה הזו מפרה את החקיקה נגד חרמות הקיימת בלמעלה מ-25 מדינות בארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם", יהודה ושומרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצת אפרת וראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע, עודד רביבי, הגיב על הודעת החברה, ואמר כי "מאכזב לראות שבגלל לחץ של קיצוניים האתר נכנע ופוגע בעצם מהות קיימו וייחודו. היתרון של האתר הייתה היכולת להפגיש אנשים, לגרום לשיח ולשאלות ולא רק לעשות כסף. ההחלטה עושה עוול למתיישבים, מהווה כניעה לקיצוניים ותתברר כשגויה וכמרחיקה את השלום".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, פירסם גם הוא תגובה להודעת החברה, "מדובר בהחלטה מזעזעת נפשעת ואנטישמית. עם זאת את עתיד השומרון ובתוך כך את עתיד התיירות בשומרון לא יקבע אתר Airbnb ולא ה bds. השומרון ימשיך לצמוח.ההחלטה הזו רק מחזקת אותנו להשקיע אף יותר בתיירות הנכנסת הן מהארץ והן מהעולם".

"שלום עכשיו" הגיבו למדיניות הסרת הדירות של Airbnb, ואמרו כי "גם אם הקו הירוק הוא בלתי-נראה בשביל ביבי ובנט - שאר העולם מבחין בין ישראל הריבונית לבין השטחים הכבושים. חברות בין-לאומיות מעוניינות לעשות עסקים עם מדינת ישראל, אבל לא מוכנות להשלים עם המשך השליטה הצבאית על מיליוני פלסטינים. אם הממשלה באמת רוצה בחיסול ה-BDS - שיסיימו את הכיבוש".

ראש מועצה אזורית גוש עציון: "חרם אנטישמי במהותו"

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, אמר בתגובה כי "אני רואה בחומרה רבה את העובדה שאתר אינטרנט שכל מטרתו לבנות גשרים בין בני אדם ממדינות שונות, בחרה לשרוף גשרים בשם חרם אנטישמי במהותו. אני קורא לכל יהודי העולם להחרים בתגובה את Airbnb ולהשתמש בחברות מתחרות הלויאליות לערכי האנושות ודוחות את האנטישמיות המאורגנת, כגון חברת booking שלא מפלא בין גזע לגזע".

חברת Airbnb משמשת כפלטפורמה המתווכחת בין שוכרי יחידות דיור לטווח קצר לבין בעלי יחידות הדיור, לרוב של אנשים פרטיים. האתר הוקם ב-2008 על ידי ניית'ן בלייקרציק, בריאן צ'סקי וג'ו גביה, ושוויה הוערך ב-2015 בכ-20 מיליארד דולר. בשנת 2013 היו רשומות באתר כ-7,000 דירות להשכרה בישראל, ושנה קודם לכן הוזמנו דרך האתר כ-80 אלף לילות לינה לדירות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully