וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נגן על ונצואלה מפני הסנקציות האמריקניות הלא חוקיות

לברוב אמר כי מוסקבה תנקוט את הצעדים הנחוצים כדי לשמור על שלטונו של מדורו, אחרי סבב עיצומים נוסף של וושינגטון. שר החוץ אמר כי ממשל טראמפ מנסה להחרים את נכסי המדינה, אחרי שהכיר במנהיג האופוזיציה כנשיא הזמני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רוסיה תנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי לתמוך בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו - כך אמר היום (שלישי) שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. זאת אחרי סבב סנקציות נוסף שהטילה אתמול ארצות הברית בניסיון להגביר את הלחץ על הנשיא הסוציאליסטי ולחזק את מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו שבו הכירה כנשיא הזמני.

לדברי לברוב, הסנקציות על חברת הנפט הלאומית של ונצואלה אינן חוקיות. הוא הוסיף כי זה ניסיון של ארצות הברית להחרים את נכסיה של המדינה הדרום אמריקנית, הסובלת מהמשבר הכלכלי החריף ביותר בתולדותיה ומדיכוי גובר של המשטר.

מאז שבוע שעבר, הכירו מדינות רבות בגוואידו, יו"ר הקונגרס, כמנהיג הזמני וקראו למדורו להכריז על בחירות חדשות ולוותר על שלטונו. גם ישראל, שאינה מקיימת יחסים רשמיים עם ונצואלה מאז 2008, הכירה בגוואידו תחת הלחץ של ארצות הברית וממשלו של דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת על המשבר בוונצואלה
ארה"ב הטילה סנקציות על ונצואלה: "כל האופציות על השולחן"
מאחורי הקלעים של ההכרה במנהיג האופוזיציה

נשיא רוסיה פוטין ונשיא ונצואלה מדורו בקרמלין, 5 בדצמבר 2018. רויטרס
רוסיה מזהירה מהתערבות צבאית. פוטין ומדורו בקרמלין, דצמבר/רויטרס

רוסיה וונצואלה מקיימות קשרים כלכליים הדוקים, ומדורו נפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין בקרמלין בחודש שעבר. מוסקבה אף שלחה שני מפציצים לתרגיל משותף עם ונצואלה, מהלך שעורר זעם מצדה של וושינגטון. ביום שישי דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי קבוצה של שכירי חרב מקבוצת ואגנר נשלחו לוונצואלה כדי להגן על מדורו. בקרמלין מכחישים קשר לקבוצה החשאית הזו, אולם לפי דיווחים רבים היא פועלת בהוראתו במקומות שונים בעולם כדי להגן על האינטרסים של רוסיה.

אתמול הזהיר היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון בולטון כי "כל האופציות על השולחן" בנוגע למשבר, כשנשאל אם גם התערבות צבאית נמצאת על הפרק. בולטון נראה אוחז במחברת צהובה שעליה נכתב "5,000 חיילים לקולומביה", אולם ברשת NBC דווח מפי שלושה גורמים במשרד ההגנה כי אין כוונה לשלוח חיילים או ציוד צבאי לקולומביה או לוונצואלה.

בתחילת השבוע הזהירה רוסיה מפני התערבות צבאית אמריקנית במדינה הדרום אמריקנית, שממנה נמלטו מיליוני אזרחים בשנים האחרונות בשל הדיכוי הפוליטי והמחסור בתרופות ובמזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בולטון והמחברת

גוואידו, שקורא לחידוש ההפגנות השבוע, אמר לרשת CNN כי תנועתו יכולה להשיג חילופי שלטון בדרכי שלום ולקיים בחירות חדשות וחופשיות. בריאיון שהעניק בספרדית, ותורגם לאנגלית, אמר כי הוא מציע חנינה לאנשי צבא ונצואלה ואף למדורו עצמו וכי הוא דיבר עם טראמפ כמה פעמים. בדומה לנשיא ארצות הברית, הוא אמר כי כל "האופציות מונחות על השלטון" כשנשאל על אפשרות להתערבות צבאית במדינה. "עלינו להפעיל לחץ גדול כדי שהדיקטטור יעזוב, להקים ממשלת מעבר ולקיים בחירות חופשיות", אמר גוואידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully