וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת רונה רמון: ריבלין אירח את משפחות אסון מעבורת הקולומביה

27.1.2019 / 22:00

נשיא המדינה ורעייתו אירחו יחד עם בני משפחת רמון את המשפחות השכולות של מעבורת קולומביה שהגיעו לישראל בהזמנתה של רונה רמון, שלא זכתה לארח את המפגש. ריבלין במפגש: "הבית הזה, הוא הבית שלכם. אני מקווה שבכל פעם שתגיעו ארצה תרגישו כשאילו שבתם הביתה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (ראשון) את שבע המשפחות של חברי הצוות שנהרגו באסון מעבורת החלל קולומביה, ביניהם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון. המשפחות הגיעו לישראל בהזמנתה של רונה רמון, שהלכה לעולמה בחודש שעבר, שביקשה כי יגיעו לביקור ראשון בשבוע החלל וייקחו חלק באזכרה של אילן רמון. לבקשת ילדיה, נשיא המדינה ורעייתו נחמה קיבלו את המשלחת בבית הנשיא.

טל רמון, בנם של אילן ורונה, הודה בשם המשפחה למשתתפים ואמר ש"ההגעה שלכם הנה מאד משמעותית עבורנו ואנחנו שמחים כל כך לראות אתכם שוב".

אוולין הסבנד-טומפסון, רעייתו של מפקד משימת המעבורת, ריק הסבנד, הודתה לנשיא על המעמד ואמרה: "אנחנו כולנו כל כך גאים בכם, וגאים בקרן רמון שהקמתם. אלה רגעים בהם המר נמסך במתוק, זה קשה ומרגש, אבל אנחנו גם מסתכלים קדימה לעתיד ושמחים להיות פה".

לקריאה נוספת:
פרידה אחרונה מרונה רמון: "נכנסה ללב של כולנו, איך אפשר אחרת?"
"הדרך היחידה להתמודד עם הכאב": המורשת שהשאירה אחריה רונה רמון

נשיא המדינה ורעייתו מאחרים יחד עם בני משפחת רמון את המשפחות השכולות של מעבורת קולומביה, בית הנשיא ירושלים 27 ינואר 2018. אתר רשמי
הנשיא ורעייתו מארחים את בני משפחת רמון ואת המשפחות השכולות ממעבורת קולומביה/אתר רשמי

הנשיא ריבלין ציין כי "הבית הזה, הוא הבית שלכם. אני מקווה שבכל פעם שתגיעו ארצה תרגישו כאילו שבתם הביתה. אתם מגיעים לכאן לא כאורחים אלא כמשפחה. כשאנו חושבים על שבעת חברי הצוות של קולומביה, אנו מרגישים כאב עצום, אך גם גאווה אינסופית. הם טסו לשמיים כדי להרחיב את גבולות הידע האנושי." בנוסף לכך, הנשיא אמר כי "כל ישראלי זוכר איפה הוא היה לפני 16 שנה כששמע את החדשות הנוראיות. הסיפורים על האמיצים והאמיצות מהמעבורת הפכו לחלק מסיפורה של מדינת ישראל".

הנשיא הוסיף כי "רק לפני חודש נפרדנו מרונה רמון". לדבריו, "רונה כיבדה את המורשת של בעלה ובנה, דרך קרן רמון, הבאה להבטיח שלצעירים מכל רקע - תהיה הזדמנות להגשים את חלומותיהם. זה מה שאני מאמין ששבוע החלל הישראלי מסמל. נטיעת השראה בדור הבא, בכולנו, לא רק כדי לחקור את המסתורין שבחלל, אלא גם לבנות עולם טוב יותר כאן על כדור הארץ".

נשיא המדינה ורעייתו מאחרים יחד עם בני משפחת רמון את המשפחות השכולות של מעבורת קולומביה, בית הנשיא ירושלים 27 ינואר 2018. אתר רשמי
בני משפחת רמון מתארחים בבית הנשיא, היום/אתר רשמי

רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון הודה לנשיא על קיום המפגש והאירוח ואמר: "שבוע החלל הישראלי כולל יותר ממאה אירועים חינוכיים בכל רחבי הארץ. זו השראה גדולה, בהובלת סוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע. רונה תמיד אמרה שהאירועים האלה מגדילים את המשפחה שלה. היא הייתה צריכה לשבת כאן ליד הנשיא היום, והיא כל כך חסרה לנו".

במהלך המפגש, המשפחות העניקו לנשיא תמונה שצולמה במתקן השיגור במהלך 2002, כמה חודשים לפני האסון, בה נראים סרבלי הטיסה של האסטרונאוטים, תלויים זה לצד זה כשדגל ארצות הברית מעטר את שרוולם של סרבלי הטיסה השייכים לאסטרונאוטים האמריקנים וביניהם שרוול סרבלו של אילן רמון, המעוטר בדגל ישראל.

נשיא המדינה ורעייתו מאחרים יחד עם בני משפחת רמון את המשפחות השכולות של מעבורת קולומביה, בית הנשיא ירושלים 27 ינואר 2018. אתר רשמי
התמונה של חליפות האסטרונאוטים שהוענקה לנשיא ריבלין/אתר רשמי

המשפחות ומשתתפים נוספים הגיעו לישראל לכבוד שבוע החלל הישראלי שחל בימים אלו, אותו יזמה רונה רמון. השבוע מתקיים בהובלת סוכנות החלל של משרד המדע, ובו נערכים כנסים מקצועיים ואירועים חינוכיים בהם לוקחים חלק למעלה מ-100,000 ילדים.

השבוע שמתקיים מידי שנה סביב יום השנה להתרסקות מעבורת החלל קולומביה, כולל כנס בינלאומי של תעשיית החלל העולמית בתל אביב ומאות אירועים חינוכיים להנצחת מורשתו של אילן רמון. השנה, לראשונה מאז 2004, יגיעו כל משפחות הקולומביה לחזות מקרוב באירועים החינוכיים. המשפחות יגיעו לכנס 'רמון ספייסלאב' כשאירוע הגמר יתקיים מחר בשעה 10:00 (אולם סמולארש באוניברסיטת תל אביב) ויכלול מעמד מרגש ובו איחוד של משפחת רמון עם משפחות נספי מעבורת הקולומביה.

תכנית רמון ספייסלאב, בהובלת קרן רמון בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ובשיתוף משרד החינוך היא תכנית מצוינות המאפשרת לתלמידים ישראליים ללמוד על ניסויים בחלל ולהתמודד על שיגור ניסוייהם. התכנית הם תלמידי חטיבות הביניים מכל רחבי הארץ: ירוחם, עין מאהל, כפר סבא, קריות, שדרות, חדרה, הרצליה, מעלה אדומים, ירושלים, פתח- תקווה, עכו ועוד.

המעבורת הייתה הראשונה שביצעה במהלך שירותה 28 משימות לחלל והטיסה 160 אסטרונאוטים. ב-1 בפברואר 2003, לאחר משימה בת 16 ימים בחלל, התפרקה המעבורת בכניסתה לאטמוספירה כאשר על סיפונה שבעה אסטרונאוטים ואסטרונאוטיות, בהם האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"ם אילן רמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully