וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא חקרה את החשוד בעבירות סמים - והוא שוחרר לביתו

27.1.2019 / 14:42

אברהם הלידה נעצר בחשד לעבירות החזקה וסחר בסמים, אולם בית המשפט נאלץ לשחררו ממעצר. לטענת השופט, המשטרה התחייבה לחקור את העצור אולם כשלה בתפקידה ולא עשתה את הפעולות הנדרשות. "החשוד נותר במעצר למשך שלושה ימים ולא הונח הסבר משכנע מדוע התעכבה חקירתו"

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
ישוחרר ממעצר כי המשטרה לא חקרה/חטיבת דובר המשטרה

משטרת תל אביב עצרה את אברהם הלידה החשוד בסחר בסמים, אולם הוא ישוחרר היום (ראשון) ממעצרו לאחר שהתברר לשופט בית משפט השלום בתל אביב כי המשטרה לא ביצעה כל פעולת חקירה אליה התחייבה.

הלידה נעצר ביום חמישי האחרון על ידי שוטרי מרחב דן בחשד ולהחזקה וסחר בסמים. יום למחרת, במסגרת הדיון בהארכת מעצרו, המשטרה הציגה לבית המשפט בתל אביב שורה של פעולות שעליה לבצע בזמן שהחשוד במעצר.

הבוקר הובא החשוד לדיון נוסף, במסגרתו המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בחמישה ימים נוספים, אלא שכבר בתחילת הדיון הודה חוקר המשטרה, יוסי גבסו, בתשובה לשאלות הסנגורית עו"ד אתנה אדרי, כי המשטרה לא ביצעה כל פעולת חקירה בעת שהחשוד הוחזק במעצר.

לקריאה נוספת:
מצלמות האבטחה חשפו: העצירה חבטה בחתול והתעללה בו - עד שמת
רצח במרכז המסחרי: בן 36 נדקר למוות בלוד - התוקף הסגיר עצמו
אחרי סערת מצלמות המהירות: הבכירה במשטרה תועבר מתפקידה

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
"מאז הארכת המעצר ועד היום לא בוצעו פעולות חקירה". ההמשטרה תחשרר את החשוד בעבירות סמים/חטיבת דובר המשטרה

החוקר טען כי הפעולות לא בוצעו - שלא בשליטת המשטרה. שופט המעצרים של תל אביב, עלאא מסרוואה, תקף את גרסת המשטרה וטען כי היא אינה נכונה: "אינני שותף לדעתו של הטוען כי פעולות החקירה שלא בוצעו אינן תלויות בנו אם דעתי תישמע ההפך מכאן הוא הנכון".

השופט נזף במשטרה ואמר בין היתר כי החליט לשחרר את החשוד בגלל ש"מאז הארכת המעצר הקודמת ועד היום לא בוצעו פעולות חקירה על ידי המשטרה. החשוד נותר במעצר למשך שלושה ימים ולא הונח הסבר משכנע מדוע התעכבה חקירתו".

עוד אמר כי "השאלה היא האם יש לשחרר את החשוד ממעצרו ובכך להעניש את הציבור או שמא יש להאריך את מעצרו לצורך ביצוע פעולות חקירה דחופות החשופות לשיבוש. בהתלבטות האמורה דעתי כדעת הסנגורית, התיק מתבסס על ראיה מסוימת, שהספיקה להארכת מעצר עד היום. הציפיה הייתה שהחשד יתחזק. הודות מחדליה של היחידה החוקרת החשד נותר כשהיה ואיני סבור כי הוא מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully