וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרפו טנקים וכלי רכב: מפגינים כורדים הסתערו על בסיס טורקי בעיראק

27.1.2019 / 14:32

אדם אחד נהרג ועוד עשרה נפצעו בעימותים בין מפגינים לכוחות טורקיים בחבל הכורדי שבצפון המדינה. לטענת אנקרה, אל המפגינים הסתננו פעילי מחתרת ה-PKK, שאת אתריהם במדינה היא תוקפת מעת לעת. בגדאד זימנה את השגריר הטורקי לשיחת הבהרה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מפגינים הסתערו אתמול על בסיס טורקי בסמוך לעיר דוהוק שבמחוז הכורדי האוטונומי בצפון עיראק ושרפו טנקים וכלי רכב אחרים - כך אמרו תושבים מקומיים וגורמים כורדיים. בעימותים נהרג מפגין אחד ועוד עשרה נוספים נפצעו. ראש שירותי הבריאות במחוז, נג'יב סעיד, אמר כי לא ברור מה גרם למותו של המפגין. הוא אמר כי חיילים טורקים ירו לעבר המפגינים וכי שריפת כלי הרכב והציוד גרמה לכמה פיצוצים.

משרד החוץ של עיראק ביקר את תגובת הכוחות הטורקיים ואמר כי הוא יזמן היום (ראשון) את השגריר הטורקי לשיחת הבהרה. לטענת אנקרה, המתקפה בוצעה על ידי חברי מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), הפועלים בדרום-מזרח טורקיה להקמת אוטונומיה כורדית וזוכים למחסה בצפון עיראק. טורקיה אמרה כי הם נטמעו בין האזרחים כדי להצית סכסוך בין הכוחות הטורקיים לתושבים המקומיים.
"אנחנו מחויבים לשמור על יחסים קרובים עם תושבי דוהוק ולעשות כל שביכולתנו למנוע פגיעה באזרחים באזור", אמר לרויטרס פהרטין אלטון, מנהל התקשורת של הנשיאות הטורקית.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: נחריב את כלכלת טורקיה אם היא תתקוף את הכורדים בסוריה
בין הפטיש של ארדואן לסדן של דאעש: הכורדים הראשונים להיות מופקרים

מפגינים כורדים תוקפים בסיס של טורקיה בסמוך לעיר דוהוק, עיראק, 26 בינואר 2019. רויטרס
מכוניות עולות באש אחרי ההסתערות על הבסיס, אתמול/רויטרס

טורקיה עורכת פשיטות אוויריות קבועות ליד הגבול נגד ה-PKK. הממשלה הכורדית בארביל גינתה את ההסתערות על המחנה, ואמרו כי "מחבלים" יזמו את האירוע, ברומזם ל-PKK, יריבי המפלגה הדמוקרטית הכורדית (KDP), השולטת בממשלת ארביל המקיימת יחסים עם טורקיה. הממשל הכורדי אמר כי הוא שלח את כוחותיו לאזור כדי להרגיע את המצב.

גורם כורדי באזור דוהוק, שדיבר בעילום שם, אמר שהקהל מחה נגד הפצצה אווירית טורקית שהרגה ארבעה אזרחים. גורם כורדי נוסף, שגם הוא לא מסר את שמו, אמר שהחיילים הטורקיים במחנה בשילאדזה ממזרח לדוהוק ירו תחילה במפגינים ויצאו מהמחנה. לדבריו, כוחות הביטחון הכורדיים מנסים לשלוט על המצב.

ההודעה המפתיעה בחודש שעבר כי כוחות ארצות הברית ייסוגו מסוריה השכנה, שבה הם פועלים נגד "המדינה האסלאמית" דאעש, העלו חששות כי טורקיה תתקוף את הכוחות הכורדיים בסוריה הנתמכים על ידי ארצות הברית. טורקיה טוענת כי המיליציה הסורית ה-YPG היא שלוחה של ה-PKK, אך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים להחריב את כלכלת טורקיה אם זו תתקוף את הכורדים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפגינים כורדים תוקפים בסיס של טורקיה בסמוך לעיר דוהוק, עיראק, 26 בינואר 2019. רויטרס
מפגינים כורדים תוקפים בסיס של טורקיה בסמוך לעיר דוהוק, עיראק, 26 בינואר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully