וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנת הבושה" של איראן: 7,000 מפגינים נעצרו ב-2018

נתוני ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" חושפים את היקף המעצרים השרירותיים ואלימות השלטונות כלפי המפגינים במהלך השנה שעברה. בין העצורים: עיתונאים, עורכי דין ופעילות לזכויות נשים. "על הממשלות שנמצאות בקשר עם איראן לא לשתוק"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרשויות באיראן עצרו יותר מ-7,000 מתנגדי משטר בשנה שעברה - כך עולה מנתונים של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל". על פי הנתונים, לפחות 26 מפגינים נהרגו ותשעה מתו במעצרם. המעצרים התבצעו כחלק מאמצי השלטונות להפעיל יד קשה לדיכוי ההפגנות שפרצו במהלך מה שהגדירו באמנסטי כ"שנת הבושה של איראן" שבה נעצרו עיתונאים, עורכי דין, פעילים למען זכויות מיעוטים ונשים שהפגינו נגד החובה ללבוש כיסוי ראש.

עוד עולה מהנתונים כי השלטונות האיראניים הכו מפגינים בלתי חמושים והשתמשו בתחמושת חיה, גז מדמיע ותותח מים, בעיקר בחודשים ינואר, יולי ואוגוסט. בנוסף לכך, הם עצרו אלפי עצירים באופן שרירותי.

"2018 תיזכר בהיסטוריה כשנת הבושה של איראן", אמר פיליפ לותר, מנהל המחקר של "אמנסטי אינטרנשיונל" במזרח התיכון. "ההיקף המדהים של המעצרים, המאסרים והאלימות חושפים את נקודות הקיצון שאליהן יגיעו הרשויות כדי לדכא את ההפגנות השקטות".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: 12 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה
איראן: נכשל ניסיון לשגר לוויין לחלל
התצלומים חושפים: איראן מתכוננת לשיגור שני לוויינים לחלל

מפגינים בבירת איראן, טהראן, נגד המשבר הכלכלי, 25 ביוני 2018. AP
המצב הכלכלי הוציא אלפים לרחובות. הפגנות בטהראן, יוני/AP

על פי הנתונים, העצורים כוללים לפחות 11 עורכי דין, 50 עובדים בתחום התקשורת ו-91 סטודנטים, בנוסף ל-112 פעילות לזכויות אדם. המעצרים התבצעו אחרי שנה שבה פרצה מחאה על יוקר המחייה במדינה ושבה התקיימו הפגנות נגד החוק המחייב נשים ללבוש כיסוי ראש.

"ממורים ששכרם נמוך ועד לעובדי מפעל שנאבקים להאכיל את משפחותיהם, מי שהעזו לדרוש זכויות באיראן שילם מחיר כבד", תיאר לותר. "במהלך 2018, הרשויות באיראן נקטו אמצעים חמורים במיוחד כדי פעילים למען זכויות נשים. על ממשלות שנמצאות בקשר עם איראן לא לשתוק להתרחבותו המהירה של הדיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully