וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בטליבאן: גובש הסכם עם ארה"ב, הכוחות ייסוגו תוך 18 חודשים

26.1.2019 / 20:05

השליח האמריקני המיוחד הצהיר בתום שישה ימי שיחות שנועדו להביא לסיום המלחמה, כי נעשתה "התקדמות משמעותית", אך שום דבר עדיין לא סופי. סעיפים נוספים בהסכם כוללים עסקת חילופי שבויים ואפשרות לכינון ממשל זמני באפגניסטן. בוושינגטון ובטליבאן לא אישרו את הפרטים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בכירים בטליבאן הודיעו כי גיבשו היום (שבת) הסכם עם נציגי המשא ומתן האמריקנים, לפיו הכוחות הזרים ייסוגו מאפגניסטן תוך 18 חודשים מזמן החתימה - כך נמסר לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת בתום שישה ימי שיחות עם השליח האמריקני המיוחד, זלמאי חאליזד, בקטאר, במטרה להביא לסיומה של המלחמה הארוכה ביותר בתולדות ארצות הברית.

השליח אמר בתגובה כי השיחות יימשכו, וכי "שום דבר עדיין לא סופי". לדבריו, נעשתה "התקדמות משמעותית" עם טליבאן וכי נדרשים דיונים בין הממשל באפגניסטן לבין הארגון לטובת הסכמה על כל תכנית פעולה. גורמים בוושינגטון טרם אישרו את הפרטים, וגם בטליבאן לא שחררו הודעה רשמית בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: 43 הרוגים במתקפה משולבת בבירה קאבול
דיווח: ממשל טראמפ יסיג חצי מהכוחות האמריקניים מאפגניסטן
קצין אמריקני מעוטר מואשם ברצח אפגני אחרי ריאיון עבודה ב-CIA

חיילי צבא ארצות הברית באפגניסטן. AP
חייל אמריקנים באפגניסטן/AP

חאליזד עושה כעת את דרכו לקאבול על מנת לתדרך את נשיא אפגניסטן אשרף גאני בסיום השיחות, שהתארכו מעבר למצופה. על פי הדיווחים, הארגון הקיצוני הבטיח כי אפגניסטן לא תורשה לקבל סיוע מאל-קעידה ומארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בכדי לתקוף את ארצות הברית ובנות בריתה - כפי שדרשו בוושינגטון. עם זאת, טרם ידוע אם ההסכם אושר על ידי שני הצדדים, או מתי ייכנס לתוקף.

גורמים בטליבאן הוסיפו כי תנאי הכרחי בהסכם כלל הפסקת אש, אך בשלב זה לא אישרו לוח זמנים. כמו כן, אמרו כי יפתחו בשיחות עם נציגים אפגניים רק לאחר כניסתה של הפסקת האש לתוקף. "תוך 18 חודשים, אם הכוחות הזרים ייסוגו והפסקת האש תיושם, נקדם היבטים נוספים בתהליך השלום", ציטט אחד הגורמים מתוך ההסכם.

עוד באותו נושא

מתקפת ענק של טליבאן: יותר מ-120 הרוגים בפיגוע במרכז אפגניסטן

לכתבה המלאה
שליח ארצות הברית לאפגניסטן זלמאי חאליזד, 17 בדצמבר 2018. AP
"התקדמות משמעותית". חאליזד/AP

סעיפים נוספים כוללים הסכם בדבר עסקת חילופי שבויים, הסרת צו האיסור על כניסתם של כמה ממנהיגי טליבאן לארצות הברית ואת האפשרות לכינון ממשל זמני באפגניסטן עם יישומה של הפסקת האש. בכירי הארגון פועלים במטרה להחליף את הממשלה הפרו-מערבית בקאבול.

ההתקדמות במגעים בין ארצות הברית לראשי טליבאן הגיעה לאחר שיותר מ-120 אנשי כוחות ביטחון נהרגו במתקפה של לוחמי הארגון על מתחם צבאי במרכז אפגניסטן ביום שני האחרון. הארגון הקיצוני קיבל אחריות על אחת המתקפות הקטלניות ביותר במדינה בשנים האחרונות. לטענת טליבאן, במתקפה במחוז וורדכ נהרגו 190 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully