וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ יסיג חצי מהכוחות האמריקניים מאפגניסטן

21.12.2018 / 5:29

אחרי הודעתה של ארצות הברית על הסגת הכוחות האמריקניים מסוריה, כלי תקשורת דיווחו כי טראמפ החליט להסיג 7,000 חיילים מאפגניסטן - כמחצית מהכוחות הנמצאים כיום במדינה. התהליך צפוי להימשך כמה שבועות. בפנטגון ובצבא ארצות הברית לא הגיבו לדיווח

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יממה אחרי ההודעה על נסיגת הכוחות האמריקנים מסוריה, מגיע כעת תורה של אפגניסטן: בניו יורק טיימס דווח הלילה (שישי) כי טראמפ החליט להסיג 7,000 חיילים מאפגניסטן, כמחצית מן הכוחות הנמצאים כיום במדינה. לפי הדיווח, הנשיא קיבל את ההחלטה בנושא באותו הזמן שבו החליט על הנסיגה מסוריה. בנוסף, לפי הוושינגטון פוסט, טראמפ מפעיל לחץ על היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, לקדם את המהלך, אולם הוא מתנגד.

בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי לפי גורמים בממשל, תכנית טראמפ לדילול משמעותי של הכוחות יכולה לצאת לפועל בתוך שבועות. עוד נכתב בדיווח, כי חזרת הכוחות לארצות הברית עשויה להתחיל כבר בחודש ינואר. באפגניסטן מוצבים כעת 14 אלף חיילים. בפנטגון ובצבא ארצות הברית לא הגיבו לדיווח.

פקיד בממשל מסר לעיתון: "אני חושב שזה מראה כמה הנשיא רציני לגבי הרצון שלו להסיג את הכוחות מאזורי עימות. אני חושב שהוא רוצה לקבל אופציות מעשיות איך לסיים את העימות הזה".

לקריאה נוספת בנושא:
פוטין: "נוכחות ארה"ב בסוריה אינה חוקית"; טראמפ: "לא שוטרים של המזה"ת"
ארה"ב הכריזה על תחילת החזרת כוחותיה מסוריה

חיילים אמריקנים מתפנים ממחנה בסטיון – אפגניסטן, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
חייל אמריקני מתפנה מאפגניסטן, 2014/רויטרס

ביום רביעי הודיע הבית הלבן כי החלה החזרת כוחות מסוריה כחלק מהמעבר לשלב הבא בקמפיין נגד דאעש, אחרי שאיבד את הרוב המכריע של השטח שכבש בשנים האחרונות. לא נמסר אם כל 2,000 החיילים יעזבו, ואם כן מתי, אך גורם אמריקני ציין כי הכוחות צפויים לסגת בתוך שלושה חודשים. גורם אחר אמר לרויטרס כי לוח הזמנים עשוי להיות מהיר יותר. הכורדים, שבהם תומכת הקואליציה האמריקנית מהאוויר, הגיבו בזעם למהלך בצל איומי טורקיה לצאת למבצע חדש נגדם.

לפי דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית, הפנטגון ניסה לשכנע את טראמפ להשאיר נוכחות צבאית ארוכת טווח בסוריה כדי למנוע מדאעש להתבסס מחדש, וכן להצר את צעדיהן של רוסיה ושל איראן בסוריה. השתיים, שתומכות במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, ראו בנוכחות האמריקנית שהחלה ב-2015, "כיבוש זר". מוסקבה בירכה על הודעת וושינגטון ואמרה כי היא יוצרת הזדמנויות להסדר פוליטי לסיום המלחמה הממושכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully