וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכיאולוג הזה חשב שחשף תגלית בת 4,500 - אך הוא עשה פדיחה גדולה

29.1.2019 / 8:17

ניל אקרמן ביקר במחוז אברדינשייר שבסקוטלנד וגילה מעגל סלעים מסתורי שקיבל תהודה עולמית. אלא שכעת התבררה האמת על הסלעים האלה

סטונהנג' שימש כגלריית אמנות קדומה?/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ניל אקרמן הוא ארכיאולוג שחשב שקנה את עולמו. זה קרה כאשר ביקר לפני כחודשיים היה במחוז אברדינשייר שבסקוטלנד וגילה מעגל סלעים מסתורי, אותו תיארך לכאורה ללפני 3,500-4,500 שנה, בשל שהיו מסודרים כפי שהיה נהוג בתקופה ההיא. אקרמן הצטלם לצד המעגל וזכה לתהודה עולמית וראיונות במספר כלי תקשורת.

במעגל היו 10 אבנים (זה בדרך המספר הממוצע במונומנטים כאלה) - אולם הוא היה בקוטר קטן יותר ב-3.5 מטרים מכל מעגלי האבנים האחרים שמצאו עד כה וגם היה במצב טוב להפתיע. בתקשורת המקומית דווח כי האנומליות האלה היו צריכות להדליק נוריות אזהרה אצל המומחים, אבל אדם וולפא, מומחה מטעם ארגון הסביבה ההיסטורית בסקוטלנד, הבחין בכיסוי עשיר של חזזית ירוקה על הסלעים וזה לטענתו "מעיד על העתיקות של טבעת האבנים".


עוד ב"אסור לפספס":

"הסעודים רוצים לבנות מגה-עיר על הר סיני"
אל תביטו למעלה: גשם של עכבישים ירד מהשמיים בברזיל
קשה לצפייה: הגבר הזה ניסה להפנט פיל, ושילם על כך בחייו

תגלית בסקוטלנד. SWNS:SOUTH WEST NEWS SERVICE, אתר רשמי
זה בהחלט נראה מרשים/אתר רשמי, SWNS:SOUTH WEST NEWS SERVICE

אלא שלפני מספר ימים, התבררה האמת המרה: הסלעים הללו לא בני 4,500 שנה, אלא בקושי בני 20 שנה. מתברר שהם הושמו שם על ידי חקלאי מקומי, והם לא מסתוריים כלל.

"אם יש לכם יום מביך בעבודה, לפחות אתם לא הבנאדם שגילה מעגל סלעים פרהיסטורי לתקשורת שעכשיו מתברר כבן 20", צייץ אקרמן הנבוך, אך בראיון נוסף ניסה לשמור על אופטימיות מסוימת: "הסלעים הללו ידועים לשמצה בכך שקשה לתארך אותם. כמובן שזה מאכזב, אבל זה גם מוסיף אלמנט מסקרן לסיפור הזה. מדובר בחיקוי מקומי שמראה ידע והערכה לארכיאולוגיה שהיתה קיימת בעבר. אני מקווה שאנשים ימשיכו ליהנות מהסלעים הללו, אפילו אם הם לא עתיקים. עדיין הם נמצאים במיקום נהדר, עם יופי של נוף".

יופי של דרך להסתכל על חצי הכוס המלאה, אה?

ניל אקרמן. אתר רשמי
אופס. אקרמן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully