וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קשיים בדרך לאירוויזיון: נפסלה החברה היחידה שניגשה למכרז האבטחה

23.1.2019 / 18:30

לאחר שבסיבוב המכרזים הראשון לא הגישה מועמדות אף חברת אבטחה, בסיבוב השני נרשמה תקווה עם זכייתה של חברה אחת באבטחת הפרויקט. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי ועדת המכרזים פסלה אותה משום שלא עמדה בדרישות האבטחה הגבוהות. גורם במערך האבטחה: "העלויות עצומות"

עריכת וידאו:ניר חו

ההכנות לאירוויזיון 2019 בתל אביב נתקלות בקשיים נוספים, כשהיום (רביעי) פסלה וועדת המכרזים של "כאן" את חברת האבטחה היחידה שניגשה למכרז, לאחר שזו לא עמדה בדרישות שנקבעו לפרויקט.

לאחר שבדצמבר פורסם המכרז הראשון לאבטחת האירוע בתל אביב, התברר כי אף חברת אבטחה לא הגישה מועמדות, זאת משום הדרישות הגבוהות והיקרות של אירוע בסדר גודל שכזה. בוואלה! NEWS נחשף בעבר חלק ממפרט האבטחה שנדרש לאירוע, שכולל כ-70 מאבטחים חמושים באקדחי גלוק, מגנומטרים, מכונות שיקוף, מאות מצלמות, רחפנים, בלוני תצפית, מאות בודקי ביטחון וסדרנים ועוד.

בעקבות כישלון המכרז הראשון, הגמישו בתאגיד השידור כאן חלקים מהמפרט, אולם גם לאחר פרסום המכרז השני מרבית חברות האבטחה הגדולות בישראל סירבו להגיש את מועמדותן. חברת האבטחה היחידה שהגישה, נפסלה היום כאמור, לאחר שלא עמדה בדרישות וועדת המכרזים.

עוד בוואלה! NEWS
בלוני תצפית ורחפנים: הדרישות האסטרונומיות לאבטחת האירוויזיון
"החברה שגרמה למות הילה בצלאלי זוכה בפרס הנחשק ביותר באירוויזיון"
גם בחמאס מבינים: העיכוב הזמני ב"דמי הפרוטקשן" הוא הצגת בחירות

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
"ביטחונם של אלפי בני אדם הצפויים להגיע לאירוויזיון בישראל עומד בראש סדר העדיפויות", דברי כאן/AP

"יש קושי רב להפעיל מערכים טכנולוגיים באופן פרטי, רק לאירוע בודד", אמר בכיר במערך האבטחה. "העלויות במקרה זה הן עצומות. מה עוד, שחלק מהאמצעים נמצאים בשירות במשטרה, שב"כ וברשות שדות התעופה, לכן לא ברור למה אותם אמצעים לא יופעלו על ידי הגורמים הממלכתיים".

מ"כאן" נמסר כי "ביטחונם של אלפי בני אדם הצפויים להגיע לאירוויזיון בישראל עומד בראש סדר העדיפויות של תאגיד השידור. בתום שני מכרזים אנו בוחנים איתור חברה מתאימה שתעמוד בכל הדרישות המורכבות והייחודיות של האיחוד האירופי, במטרה להבטיח אירוויזיון בטוח וללא תקלות ביטחוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully