וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות נעלמים ואין כסף לסמים: ה-FBI משותק בשל השבתת הממשל

23.1.2019 / 8:46

דוח חריג שחובר בעילום שם על ידי סוכנים מעלה בעיות חמורות שמהן סובלת הבולשת בשל השיתוק בוושינגטון - מודיעים לא קיבלו כסף ועסקאות לצורך הפללת סוחרים לא בוצעו. "היכולת שלנו לפעול חוסלה, החשש שאויבינו יודעים שהם יכולים לפעול בחופשיות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

השבתת הממשל נמשכת כבר למעלה מחודש, וככל שהזמן חולף, המחסור התקציבי נעשה מוחשי יותר ויותר. אחד המשרדים המרכזיים שנפגעים כתוצאה מן ההשבתה הוא המשרד להגנת המולדת, והדבר משפיע ישירות על תקציב החקירות של ה-FBI.

בצעד נדיר, חיברו עשרות סוכני FBI מסמך אנונימי אשר מפרט כיצד עבודתם נפגעת כתוצאה מן ההשבתה. בין ההשלכות לשיתוק הפוליטי בוושינגטון: איבוד של מקורות מודיעיניים שעובדים תמורת תשלום, חוסר יכולת לשלם למתוגרמנים בחקירות סמים סבוכות, ואי-יכולת לרכוש סמים מסוחרי סמים לצורך הפללתם.

"ההשבתה של הממשל חיסלה את היכולת שלנו לפעול", מצוטט בדוח סוכן של הבולשת הפדרלית. "החשש הוא שהאויבים שלנו יודעים שהם יכולים לפעול בחופשיות".

לקריאה נוספת על השבתת הממשל
בשל השבתת הממשל: מאות עובדי אבטחה בשדות התעופה הודיעו שהם "חולים"
הארוכה בהיסטוריה של ארה"ב: השבתת הממשל נכנסה ליומה ה-22

נשיא ארה"ב טראמפ, סגנו פנס ושר הפנים באנדרטת מרטין לותר קינג בוושינגטון, 21 בינואר 2019. רויטרס
טראמפ באנדרטת מרטין לותר קינג בוושינגטון, שני/רויטרס

מאחורי המסמך עומד איגוד סוכני הFBI, וכותרתו "קולות מן השטח - סוכנים מספרים על ההשלכות של השבתת הממשל". הממצאים הוצגו במסגרת מסיבת עיתונאים של נשיא ארגון הסוכנים ,טום אוקונר.

הסוכנים תיארו כיצד אובדן התקציב גורם לייבוש חקירות קיימות של ארגוני טרור וכנופיות סחר בסמים כמו MS-13. "איבדנו כמה מקורות שעבדו חודשים ואף שנים כדי לחדור לארגונים שכאלה", צוטט סוכן אחד, ואילו אחר הוסיף: "חוסר יכולת לשלם למקורות חסויים מעלה את הסיכון שנאבד את המידע שהם מוסרים לתמיד. זה לא כמו מתג שאפשר ללחוץ על הפעלה וכיבוי".

השלכה נוספת היא היעדר תקציב לרכוש הרואין וקריסטל מת' ממבריחי סמים על מנת להביא ללכידתם. חוקר אחר תיאר בדוח כי בהיעדר מתורגמנים מספרדית, ליחידה שלו אין יכולת לתרגם את המידע שמעבירים מודיעים בנוגע לחקירת MS-13. השבתת הממשל אורכת זה חמישה שבועות, בשל מחלוקת בין הנשיא דונלד טראמפ ומנהיגי הדמוקרטים על מימון בגובה 5.7 מיליארד דולר שהנשיא דורש על מנת לממן בניית חומה בגבול עם מקסיקו. כל הניסיונות של הצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן הסתיימו עד כה בפיצוץ, ופתרון לא נראה באופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully