וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחר בן 165 ואלף מצביעים בדירה: הזיופים (הלא מחשידים בכלל) בטורקיה

הבחירות המקומיות במרץ יהוו אתגר משמעותי למפלגת השלטון של ארדואן, ובאופוזיציה טוענים כי היא אחראית לאי-סדרים ביזאריים במיוחד - בני מאה רבים המצביעים לראשונה ובוחרים הרשומים באתרי בנייה. "זה מעולם לא היה גרוע כל כך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בני מאה שמצביעים לראשונה, בוחר בן 165 ואלף מצביעים הרשומים בדירה אחת - אלו חלק מאי-הסדרים שעלו ברשימת המצביעים בטורקיה לקראת הבחירות המקומיות במרץ. האופוזיציה במדינה מאשימה את מפלגת השלטון של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בזיופים.

מפלגת העם הרפובליקאית (CHP) ומפלגת העמים הדמוקרטית הפרו-כורדית (HDP) טוענות כי רישומי המצביעים החריגים אותרו באזורים שבהם מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) הפסידה בפער קטן בבחירות הקודמות. למפלגת השלטון מצפה משימה קשה בבחירות הקרובות, בצל המשבר הכלכלי החריף, והיא עלולה להפסיד בכמה ערים מרכזיות, כולל בבירה אנקרה.

ה-CHP טוענת כי יש יותר מ-6,000 מצביעים רשומים בני יותר ממאה, רבים מהם מבוגרים יותר לכאורה מאשר האדם המבוגר ביותר שחי במדינה, בן 116. בין אותם מצביעים הוא אייסה אקיצ'י, בן 165 לפי הרישומים, שנולד בתקופת האימפריה העות'מאנית ב-1854, שנרשם לראשונה בהצבעה.

לקריאה נוספת בנושא
"האויב האמיתי של ארדואן הוא עצמו, טורקיה תקרוס אל תוך עצמה"
ארדואן יוצר חברה חדשה בטורקיה

נשיא טורקיה ארדואן, 21 בינואר 2019. רויטרס
מפלגתו עלולה לאבד ערים מרכזיות. ארדואן, אתמול/רויטרס

לפי מפלגת האופוזיציה, בכתובות רבות יש מספר חשוד של מצביעים, כמו במבנים ריקים, באתרי בנייה ובקומה חמישית במבנה בן ארבע קומות. בנוסף לכך, חלו שינויים חדים גם במספר המצביעים - במחוז אחד בעיר צ'נקירי חל גידול של 95% במספר המצביעים בתוך חצי שנה.

חסן סיימן, מ"מפלגת הטוב", אמר אתמול כי הוסרו עשרות אלפי מצביעים מהרשימות בעקבות תלונות האופוזיציה, אולם במפלגת השלטון טוענים כי אלו בכלל נועדו לפגוע בה ולא לעזור לה. "מפלגות האופוזיציה מנסות ליצור את הרושם שאנחנו ארגנו את זה", אמר רג'פ אוזל, חבר במפלגה ובוועדת הבחירות. "אבל אנחנו סובלים יותר מכל אחד כאן".

עמיתו מה- CHP, הדימי יקופואולו, אמר כי זיוף המצביעים הוא ניסיון לעוות את הבחירות. "ראשי הערים והמפלגות אשמים", אמר. הוא טען כי ראשי הערים רשמו אצלם תושבי ערים אחרות. "תפקיד ראש העיר הוא אטרקטיבי, כך שהם מנסים לגרוף כמה שיותר מצביעים. זה מעולם לא היה גרוע כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully