וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שפצע קשה לוחם צה"ל בבית אל הואשם בניסיון רצח

בחודש שעבר חדר המחבל דרך פרצה בגדר ההתנחלות ותקף לוחם בחטיבת כפיר בעמדת שמירה בסכין ובאבן. יממה לאחר מכן הסגיר עצמו המחבל לכוחות הביטחון. בית המשפט הצבאי האריך את מעצרו עד לתום ההליכים

אתר רשמי

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט הצבאי ביהודה נגד המחבל שביצע את הפיגוע ליד בית אל בחודש שעבר, בו נפצע לוחם צה"ל - כך נמסר מדובר צה"ל. מכתב האישום עולה כי הנאשם הצליח להגיע לעמדת שמירה הסמוך להתנחלות בית אל, ניסה לדקור לוחם ששמר בעמדה והיכה אותו באמצעות אבנים. החייל נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

כמו כן, דובר צה"ל מסר כי כתב האישום מייחס לנאשם שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, המקבילות לעבירות המקבילות לניסיון רצח, וכן עבירות נוספות. עם הגשת כתב האישום, התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם. בית המשפט הצבאי האריך את מעצרו עד לתום ההליכים בעניינו.

לקריאה נוספת:
תקרית נוספת ליד בית-אל: חייל נפצע בראשו קשה מדקירה ומאבן
מחבל נוטרל בניסיון פיגוע דקירה ליד קריית ארבע; אין נפגעים
סיפקו תחמושת ותצפתו: עונשי מאסר לחברי חוליה שרצחה צעיר בבנימין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם. זירת הפיגוע בבית אל, דצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע אירע ב-14 בדצמבר. המחבל הגיע מקו הבתים הראשון אל החומות שמקיפות את ההתנחלות בית אל, איתר פתח מעבר בחומה וחדר לתוך שטח היישוב. בהמשך הוא זיהה בעמדה לוחם מהפלוגה המסייעת של גדוד נצח יהודה, טיפס אל העמדה הממוגנת והפתיע את הלוחם מבלי שהתצפיות יזהו ויתריעו על כך. שם הוא דקר אותו, השליך לעבר ראשו אבן גדולה ונמלט חזרה ללא פגע לתוך השטח הפלסטיני. יממה לאחר מכן הסגיר עצמו המחבל לידי כוחות הביטחון.

לוחמים בגזרה סיפרו לוואלה! NEWS לאחר התקרית כי הם התריעו בשיחה עם מפקד החטיבה המרחבית אלוף-משנה שרון אסמן על הפתח בחומה, וטענו כי הם חוששים מאוד מהמעבר החופשי בזמן שהם מאבטחים את המקום ושהם מצפים שיסגרו את המעבר או ישימו שם שער או אמצעי מתריע כמו ביישוב היהודי בחברון.

הלוחמים טוענים כי מפקד החטיבה הסביר להם כי הפתח בחומה הוא כתוצאה מהחלטה משפטית לאפשר לפלסטיני בעל הקרקע לעבד את האדמה שלו שכלואה בין החומה לבין היישוב בית אל וכי אין מה לעשות. עוד סיפרו הלוחמים כי החייל שהיה בעמדה הוא חייל שטרם סיים את מסלול הלחימה והוקפץ לתגבר את הגזרה. לוחמים הוסיפו כי צריך לשאול האם תדרכו אותו בנקודת התורפה שהייתה בחומה.

עוד באותו נושא

המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון

לכתבה המלאה
חייל נפצע מיידוי אבנים בבית אל, 14 בדצמבר 2018. הדר לוז/TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע בבית-אל/תצפית TPS, הדר לוז/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully