וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: 25 קצינים נעצרו אחרי שפתחו במרד נגד הנשיא מדורו

21.1.2019 / 22:06

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה אדם שהזדהה כחבר במשמר הלאומי וקורא להתקומם נגד מדורו, שעומד בפני לחץ בינלאומי גובר. הממשלה אמרה כי עצרה את המורדים, שגנבו נשק ונתקלו ב"התנגדות עזה". מנהיג האופוזיציה הביע תמיכה במרד נגד השליט הסוציאלסטי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ממשלת ונצואלה אמרה היום (שני) כי היא עצרה 27 חיילים שפתחו במרד אחרי שקבוצת קצינים גנבו כלי נשק וחטפו כמה גורמים רשמיים. זאת בזמן שחבר במשמר הלאומי, ככל הנראה מנהיג הקבוצה, תועד קורא להדחתו של הנשיא ניקולס מדורו. הממשלה מסרה כי מתקני הצבא מתפקדים בצורה נורמלית.

קבוצת החיילים תקפה עמדה של המשמר הלאומי בשכונת עוני בבירה קראקס, שנמצאת במרחק של קילומטר בלבד מארמון הנשיאות. הממשלה אמרה כי המורדים נתקלו ב"התנגדות עזה" ועדי ראיה סיפרו כי נשמעו קולות ירי בסביבות השעה 3:00. "הכוחות המזוינים מתנגדים נרחצות לסוג הפעולה הזו, שכמעט בוודאות עודדה על ידי האינטרסים האפלים של הימין הקיצוני", מסרה הממשלה של מדורו, המאשימה את ארצות הברית בניהול "מלחמה כלכלית" נגד.

על אף שהתקרית מעידה על התנגדות מסוימת לנשיא בשורות כוחות הביטחון, נראה שהיו מעורבים בה רק קצינים זוטרים ללא יכולת של ממש לשנות את השלטון במדינה הדרום אמריקנית, הסובלת ממחסור חמור של מזון ותרופות.

עוד ידיעות בנושא:
מושלך לתוך רכב: מנהיג האופוזיציה של ונצואלה נעצר באמצע הכביש
שופט מבית המשפט העליון של ונצואלה נמלט לארה"ב: "מדורו מתערב בהחלטות"
בחצר האחורית של טראמפ: פוטין פורש כנפיים לדרום אמריקה

קראקס: אדם שהזדהה בתור מפקד במשמר הלאומי של ונצואלה קרא להדחתו של הנשיא ניקולס מדורו. אתר רשמי
תושבים קראו לחיילים שלא להסגיר את עצמם. מנהיג המרד, היום/אתר רשמי

בסרטון שתועד ברשתות החברתיות נראו החיילים עומדים באפלה מחוץ למוצב קוטיזה, כשמנהיגם פנה למצלמה וקרא לאזרחים לתמוך במרד שלהם. "ביקשתם שנצא לרחובות להגן על החוקה. הנה אנחנו. הנה יש לנו כוחות. זה היום שבו העם מגיע לתמוך בנו", אמר אותו חייל, שהזדהה בתור לואיס בנדרס.

הממשלה אמרה כי הם גנבו שני כלי רכב מתחנת משטרה בשכונת מאקראו שבמערב העיר ונסעו למתחם מגורים בשיכוני העוני פטארה במזרח, שם הם גנבו כלי נשק וחטפו ארבעה אנשים.
אחרי תקיפת המוצב, כוחות הביטחון כיתרו אותם. הם קראו "אל תסגירו את עצמכם" ופוזרו בגז מדמיע של כוחות הביטחון. "לחיילים האלו יש זכות להתקומם. אנחנו זקוקים לשינוי פוליטי, מאחר שאין לנו מים או חשמל", אמר אנחל ריבס, פועל בן 49, שהשתתף בהפגנה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 29 במאי 2018. רויטרס
ארה"ב ומדינות האזור לא מכירות בשלטונו. מדורו/רויטרס

מדורו הושבע לכהונה שנייה ב-10 בינואר תחת מבול של גינויים מצד מנהיגים רבים באזור ובקהילה הבינלאומית, בעקבות הבחירות בשנה שעברה. ממשלות ברחבי העולם אמרו כי הן לא היו הוגנות וחופשיות והתנערו מהנשיא הסוציאליסטי, שעומד גם בפני המשבר הכלכלי החריף ביותר בתולדותיה. האינפלציה במדינה דרום אמריקנית מגיעה לכמעט 2,000,000%. מדורו מאשים את ארצות הברית וחלק ממדינות האזור בתכנון הפיכה נגדו.

מנהיג הקונגרס, הנשלט על ידי האופוזיציה ומדוכא על ידי השלטונות הסוציאליסטיים, אמר כי המרד הוא סימן להתנגדות הכוחות המזוינים. "הקונגרס מחויב להציע הגנה לקצינים שיעזרו ב'השבת החוקה'", אמר חואן גאידו. עם זאת, הוא הוסיף כי הוא לא רוצה שהצבא ייקלע למאבק פנימי. גאידו, שנבחר לעמוד בראש הקונגרס ב-5 בינואר, אמר כי הוא רוצה להחליף את מדורו כנשיא זמני אם תהיה לו תמיכה מצד הצבא, במטרה לקיים בחירות חופשיות. "אנחנו רוצים שהוא (הצבא) יעמוד כאיש אחד לצד העם, החוקה ונגד תפיסת השלטון בניגוד לחוק", כתב היום בטוויטר.

במקביל, בית המשפט העליון של ונצואלה, הנשלט על ידי מדורו, אמר היום כי הוא אינו מכיר בגאידו כראש הקונגרס והכריז כי כל פעולותיהם של המחוקקים בטלות ומבוטלות. שופט בית המשפט העליון חואן חוזה מנדוזה ביקש מהתביעה הכללית לקבוע אם הנהגת הקונגרס עברה על החוק, אחרי שבשבוע שעבר הכריזה על מדורו כעל מי שתפס את השלטון שלא כחוק.

ארצות הברית ומדינות רבות באמריק הלטינית רואות במדורו דיקטטור. ממשלו של דונלד טראמפ הביע תמיכה בגאידו, ולפי דיווחים בארצות הברית, הוא שוקל להכיר בו כנשיא הלגיטימי.

(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully