וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט מבית המשפט העליון של ונצואלה נמלט לארה"ב: "מדורו מתערב בהחלטות"

אחד מנאמניו לשעבר של הנשיא ברח עם משפחתו לפלורידה, וסיפר כי מדורו מכתיב לשופטים כיצד לפסוק. זאת לפני תחילת כהונתו השנייה של מדורו, שמוחרם על ידי ארה"ב ומרבית מדינות האזור

עריכה: ליר שפיגלר

שופט בבית המשפט העליון של ונצואלה נמלט לארצות הברית במחאה נגד תחילת כהונתו השנייה של הנשיא ניקולס מדורו. כריסטיאן סרפה, שהיה בעבר אחד מנאמני הנשיא הסוציאליסטי, סיפר אתמול (ראשון) לתחנת רדיו בפלורידה כי הבחירות בשנה שעברה לא היו חופשיות או תחרותיות. הוא אמר כי מדורו מתערב באופן שיטתי בהחלטות בית המשפט.

בתגובה, בית המשפט העליון טען כי השופט הבכיר נמלט בשל טענות להטרדה מינית נגדו. סרפה היה זה שכתב ב-2016 חוות דעת משפטית שהצדיקה את החלטתו של מדורו לסרס את הפרלמנט שבשליטת האופוזיציה, שנה אחרי ניצחונה בבחירות.

הבחירות האחרונות לנשיאות הוחרמו על ידי האופוזיציה, שיחד עם מדינות רבות באזור אינן מכירות בתוצאותיה. מדורו יושבע לכהונתו השנייה ב-10 בינואר, כשהוא נתון לסנקציות אמריקניות. לדברי השופט הבכיר, מדורו אומר לשופטים כיצד להכריע במקרים מסוימים. להגנתו הוא אמר כי הוא לא ביקר את תוצאות הבחירות כדי להבטיח שהוא ומשפחתו יוכלו לברוח בבטחה לארצות הברית.

מיליוני אזרחים נמלטו מוונצואלה בשנים האחרונות בשל המשבר הכלכלי והמחסור החמור במוצרי יסוד ומזון.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 29 במאי 2018. רויטרס
נשיא ונצואלה מדורו (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully