וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשקה חגיגית לחקירה בעירייה: חדרי הלידה בהדסה נבנו ללא היתר

עיריית י-ם ערכה שימועים להנהלת הדסה הר הצופים ומנהלת חקירה עקב עבודות ללא היתר לבניית 10 חדרי לידה והצגת מצגת שווא לוועדה המחוזית. בוועדה הוחלט לאשר את התוכנית בדיעבד בשל "האיטרס הציבורי". ביה"ח: "יש דברים יותר חשובים ממונומנטים בחיים ואלה הם החיים עצמם"

בבית החולים "הדסה", הר הצופים, המטפל בתינוקת שננטשה בירושלים. יואב דודקביץ'
הדסה הר הצופים/יואב דודקביץ'

עיריית ירושלים פתחה בחקירה נגד בית החולים הדסה הר הצופים בשל בניית חדרי לידה ללא היתרים והצגת מצג שווא - כך עולה מהחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שדנה בתכנית הבנייה. על אף שהעבודות בוצעו ללא היתרים, החליטה הוועדה לאשר בשבוע שעבר את התכנית לחדרי הלידה בדיעבד.

בחודש שעבר, חנך בגאווה בית החולים עשרה חדרי לידה חדשים וערך אירוע השקה. אולם מתברר כי החדרים הוקמו ללא היתר, ולהנהלת בית החולים אף נערכו שימועים באותו חודש על ידי העירייה. בית החולים הגיש לאישור תכנית לתוספת חדרי לידה ממוגנים וחדרי מלווים. מדובר בתכנית הכוללת תוספת בנייה של 300 מ"ר בבניין קיים. לפני כחצי שנה הפקידה הוועדה המחוזית את התכנית להתנגדויות, אך לא אישרה אותה סופית. "הוועדה סבורה כי מדובר בתכנית ראויה אשר מציעה תכנון יעיל ומיטבי של מחלקת היולדות של בית החולים", נכתב בהחלטה.

לקריאה נוספת:
למרות הלחץ מצד רה"מ: נדחתה הבקשה לחידוש ההיתר ברחבה המעורבת
המאבק על המבנים לשימור בכניסה לי-ם: נדחתה עתירת העירייה להריסה
סערת מתווה הכותל: חודשו דיוני היתר הבנייה לרחבת התפילה המעורבת

חדרי לידה חדשים בבי"ח הדסה הר הצופים, 21 בינואר 2019. אתר רשמי
ההזמנה להשקת חדרי הלידה החדשים בבית החולים/אתר רשמי

כמו כן, התייחסה הוועדה לעובדה כי מדובר באזור המיועד לשימור, וציינה כי מדובר בתוספת לבניין שנבנה בשנות ה-70 כחלק מתכנית שיפוץ גדולה ולא בבניין המקורי של בית החולים שתוכנן בשנות ה-30. "הוועדה התרשמה כי מדובר בתוספת בינוי מינורית אשר השטחים הנגלים בה הינם בקומת הקרקע בלבד ומוצעים כמעברים ומסדרונות עם קירוי קל וקירות מסך. תוספת זו מכבדת את הבניין הקיים על ידי שימוש בחומרי גמר השונים מחזיתות הבניין הקיים ומאפשרת שדרוג ושיפור מחלקת היולדות של בית החולים והתאמתה לצרכים העכשוויים של תושבי העיר והאזור", נכתב עוד בהחלטה.

לפני כמה חודשים גילתה עיריית ירושלים כי בית החולים ביצע את העבודות ללא אישור התכנית ומתן היתרים ונערכו שימועים להנהלה. בעירייה הסבירו כי "מתבצעת חקירה של גופי האכיפה העירוניים בעבירות בנייה בהדסה הר הצופים. לאור ממצאי החקירה הראשוניים בוצעו שני שימועים להנהלת בית החולים בראשות גורמי האכיפה. לאור ממצאי השימועים הוחלט כי נדרשת השלמת חקירה פלילית על ידי הפיקוח על הבנייה ולאחריה יועבר התיק לתביעה העירונית אשר תשקול את ההליך המשפטי או המנהלי המתאים בנסיבות התיק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בניין עיריית ירושלים מכיוון החומות. צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0, מערכת וואלה! NEWS
בניין עיריית ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0

על אף זאת, בוועדה המחוזית הוחלט לאשר בשבוע שעבר את התכנית, לאחר שגם התובע העירוני המליץ לאשר את קידומה. "בפני הוועדה הובהר כי בוצעה עבודה ללא היתר, של ביצוע המעברים החיצוניים בפועל, וכן הובהר בפני הוועדה כי הוצג בפניה מצג שווא לעת ההפקדה שאינו תואם את המצב בשטח", נכתב בהחלטת הוועדה.

עוד נכתב כי "הוועדה אף שקלה את האפשרות להימנע מקידום התכנית בשל מצג השווא והבינוי ללא היתר. יחד עם זאת, באיזון האינטרסים השונים, ובשים לב לעובדה כי ההליכים בגין הבניה הבלתי חוקית ומצג השווא ימוצו עם מגישי התכנית בהתאם לעמדת התובע העירוני, ומנגד האינטרס הציבורי בקיומם של חדרי לידה עדכניים ומעברים תומכים (וכן העובדה כי הבינוי של חדרי הלידה מצוי בתוכי המבנה ובהתייחס אליו אין עבירות בנייה) וכן העובדה שהם תואמים את התכנון כפי שהוצג בעת ההפקדה בוועדה ואושר על ידה, וכן העובדה כי הבינוי שבוצע נבחן על ידי יועצים מקצועיים ומכבי אש, הוועדה מאשרת את הליכי קידום התכנית המופקדת להכשרת עבירות הבנייה".

העירייה שקלה להימנע מקידום התכנית בשל מצג השווא

מהעירייה נמסר עוד כי "התקיים דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ובו עמדה התביעה העירונית על עוצמת העבירות, הדגישה כי יינקטו הליכים בעניין וכי היא רואה את העבירות בחומרה אך יחד עם זאת לאור מהות התכנית הרחבת חדרי היולדות של בית החולים הדסה הר הצופים ולאור זאת ונסיבות נוספות, לא מצאה העירייה לבקש את דחיית התכנית אך ורק מטעם זה בלבד וזאת בהתאם לקריטריונים הקבועים בפסיקת בתי המשפט והנחיות היועץ המשפטי לממשלה. יודגש כי נושא האכיפה יטופל במקביל וללא קשר להחלטת הוועדה המחוזית".

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר בתגובה כי "הנהלת הדסה מודה לחברי הועדה המחוזית על האצת הליכי אישור חדרי הלידה החדשים בהר הצופים. מצטרפים לתודת הנהלה כ-500 נשים ירושלמיות, שילדו כבר בחדרי הלידה החדשים בבטיחות ובתנאים מכובדים, בניגוד להזנחה שהייתה במקום שנים כה רבות. באשר להליכים השיפוטיים המוזכרים בהחלטה, קובעת הנהלת הדסה, כי אינה מעלה בדעתה קיום של אכיפה בררנית שכל מטרתה לשרת את הציבור, וכאשר תעמוד מול החלטה זאת תישא דבריה בקול ברור וצלול. יש דברים יותר חשובים מ'מונומנטים' בחיים ואלה הם החיים עצמם".

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
פרופ’ זאב רוטשטיין במסיבת עיתונאים ב-2017/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully