וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין סוף לשביתה: הדמוקרטים דחו את הצעתו המשופרת של טראמפ

19.1.2019 / 23:44

נשיא ארה"ב עמד על דרישתו לקבל 5.7 מיליארד דולר לצורך בניית החומה בגבול מקסיקו כתנאי לסיום השביתה בממשל הנמשכת זה ארבעה שבועות, אך הציע לסייע בקידום חקיקה לטובת ילדי מהגרים. יו"ר בית הנבחרים פלוסי אמרה כי ההצעה "לא מתקבלת על הדעת", ודחתה אותה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע הערב (שבת) עסקה לסיום המשבר בממשל האמריקני וסיומה של ההשבתה הארוכה בהיסטוריה מדינה. טראמפ דבק בדרישתו לקבל 5.7 מיליארד דולר לטובת בניית החומה בגבול עם מקסיקו כתנאי לסיום השביתה בממשל, אך הנישא קיווה לשווא כי הצעתו המשופרת להגנה על ילדי מהגרים לא מתועדים תרכך את עמדת הדמוקרטים ותסיים את המשבר.

בנאום שנשא בבית הלבן הציע טראמפ תמיכה נוספת ביוזמת חקיקה שתגן על הצעירים המכונים "החולמים", וכן על מהגרים המחזיקים באישורי שהייה זמניים. "אני כאן כדי לפתור את המשבר ולספק לקונגרס אפשרות להתקדם ולסיים את המשבר בגבול הדרומי", אמר טראמפ.

עם זאת, הדמוקרטים דחו את הצעת הפשרה שלו עוד בטרם נאם. ההצעה בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטי, ננסי פלוסי.

עוד בנושא:
אין טבחים, אבל יש ג'אנק: טראמפ הזמין המבורגרים לאירוע בבית הלבן
"יש לי הזכות להכריז מצב חירום": טראמפ מאיים לעקוף את בית הנבחרים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום על המצב בגבול מקסיקו והשבתת הממשל 19 בינואר 2019. רויטרס
טראמפ לצדו של פנס בבית הלבן, היום/רויטרס

הממשל מושבת זה ארבעה שבועות, פרק הזמן הארוך בהיסטוריה, בגלל חוסר הסכמות על התקציב בין הנשיא ובין הנהגת הדמוקרטים. בעוד טראמפ דורש כי תקציב המשרד לביטחון המולדת יכלול סכום של 5.7 מיליארד דולר לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, הדמוקרטים מסרבים להקצות שום סכום לצורך כך, ובין הצדדים שורר נתק זה ימים ארוכים.

בינתיים, כ-800 אלף עובדי ממשל לא מקבלים שכר. כ-420 אלף עובדים המוגדרים חיוניים ממשיכים להגיע לעבודה תוך ציפייה לקבל את שכרם רטרואקטיבית כשהדבר ייפתר, ואילו 380 אלף עובדים הוצאו לחופשה כפויה ולא יקבלו שכר על עבודה בתקופה זו כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully