וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שיערתי עד כמה הוא פיקח": הכלב הציל את משפחתו משריפה

19.1.2019 / 11:17

ורד נסעה עם שלוש בנותיה לקבר הבאבא סאלי, ובתום יום ארוך נשכבו הבנות לישון - ושכחו לכבות את מפזר החום. הכלב, מאסטר, העיר את האם ומשך אותה לחדר הבוער: "הייתי עייפה, אבל הוא לא ויתר והציל את החיים של הילדה שלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם לא התעוררה - אך הוא התעקש למשוך אותה. מאסטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלבה של משפחת אטיאס מיבנאל הציל את בני המשפחה מפני אסון שריפה. הכלב, מאסטר, העיר את האם ומשך אותה לחדר הבוער שבו ישנו שתי בנותיה. האש כבר אחזה במיטתה של אחת הבנות, והיא נחלצה מהלהבות ברגע האחרון.

המקרה אירע ביום רביעי לפנות בוקר. יום קודם לכן נסעה אם המשפחה, ורד, עם שלושת בנותיה לקבר הבאבא סאלי בנתיבות. בתום יום ארוך שבו בערב לביתן ביבנאל ואחרי זמן קצר הלכו לישון.

טל בת ה-18 חיממה את חדרה בעזרת מזגן, וכדי לחמם את החדר מהר יותר הדליקה גם מפזר חום, שאותו התכוונה לכבות כעבור זמן מה. אולם היא נרדמה בטרם כיבתה את מפזר החום. בשל החום הממושך שהקרין מכשיר החלה שמיכת הפוך לבעור סמוך לשעה שלוש בבוקר.

עוד בוואלה! NEWS:
"כולנו איה מסראווה": אישום נגד רוצח הישראלית באוסטרליה
אישה כבת 80 נספתה בשריפה שפרצה בבניין מגורים בנשר
הבית הלבן: פסגה שנייה בין טראמפ לקים ג'ונג און תתקיים בחודש הבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות השריפה, ביבנאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכלב מאסטר הריח את הסימנים הראשונים של העשן שהחל לצאת מחדר השינה, בשל האש שאחזה בשמיכה. הוא מיהר לחדר השינה של ההורים והחל להעיר את האם, ורד. "אני רגילה שהוא מגיע לפעמים בלילה ומבקש לצאת החוצה. הייתי כל כך עייפה ואמרתי לו שאין לי כוח לקום", סיפרה ורד.

לדבריה, "ההתנהגות שלו הייתה שונה מתמיד. הוא לא ויתר וממש החל למשוך בכותנת שלי, הוא פשוט משך אותי מהמיטה. קמתי והלכתי איתו לכיוון דלת היציאה מהבית, אבל הוא התעקש ללכת לחדר השינה של הבנות. נכנסתי לחדר והוא היה מלא עשן".

העשן הכבד טשטש כנראה את טל ואת אחותה ורק עם כניסת אימן לחדר הן התעוררו, כשהלהבות כבר מתחילות לעטוף את מיטתה של טל. אחותה הגדולה ממנה זינקה ומשכה אותה מהלהבות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפזר החום נשאר דלוק והצית שריפה. החדר שנשרף ביבנאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוך זמן קצר האש החלה להתפשט בבית שהתמלא בעשן. בני המשפחה ושני כלביהם הספיקו להימלט החוצה. למקום הגיעו צוותי מד"א וכיבוי והצלה. האב, חיים, נפגע קל בידיו מכוויות. האם ובנותיה שאפו עשן רב.

ורד מספרת כי הכלב מאסטר חי עם המשפחה כבר עשר שנים, יחד עם אמו באפי, בת 11 שנים. "הם כמו עוד שני ילדים במשפחה. חיים איתנו בבית וממש אהובים עלינו. הם מבינים הכל, אבל לא שיערתי עד כמה הם פיקחים. מאסטר ממש הציל את חיי הילדה".

הוראות הבטיחות: להרחיק אמצעי חימום מחומרים דליקים

ההתעקשות של מאסטר להעיר אותה ולמשוך אותה לחדר בנותיה הן נס עבור ורד והיא סיפרה כי כל חדר השינה של הבנות נשרף, פרט לספר שהביאו יום קודם מקבר הבאבא סאלי ושהיה מונח ליד ראשה של טל ולא נפגע מהאש ומהחום. על המשפחה לשקם כעת את הנזק הכבד שנגרם לבית, אולם ורד אמרה כי הם עליהם לשמוח ולברך שלא נפגעו בגופם.

חוקר השריפות, רב רשף יחיאל שמו, ביצע חקירה במקום וקבע כי הדליקה פרצה כתוצאה מחום שהקרין מפזר חום לעבר שמיכת פוך נוצות שהחל לעלות באש. דובר מחוז צפון בשירותי הכבאות וההצלה, רשף אושרי ממו, הדגיש כי בכבאות והצלה לישראל מחדדים את כללי הבטיחות לחימום הבית בחורף: "יש לחמם באמצעות מזגן או רדיאטור שיותר בטוחים לשימוש, יש להרחיק תנורים מחומרים דליקים, אין להשאירם פועלים ללא השגחה ובזמן שינה, יש להתקין גלאי עשן שיתריע בזמן אמת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות השריפה ביבנאל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות השריפה ביבנאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully