וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה שקד למפגינים: חוק הלאום לא ישונה; אפשר לקדם חקיקה נפרדת

18.1.2019 / 11:33

שרת המשפטים יצאה לדבר עם בני העדה הדרוזית שהגיעו להפגין נגד החוק מחוץ לביתה. שקד אמרה למוחים כי "חוק הלאום אינו פוגע כהוא זה בשוויון בין היהודים לדרוזים בישראל". מטעם המפגינים נמסר כי שרת המשפטים "סירבה לתמוך בתיקון החוק, ואמרה שהוא לא ישונה"

צילום: אבי כהן
איילת שקד מחוץ לביתה 18 בינואר 2019. תמונות גולשים
איילת שקד מדברת עם המפגינים מחוץ לביתה, היום/תמונות גולשים

שרת המשפטים איילת שקד נפגשה היום (שישי) עם עם אנשי מחאת הדרוזים ואמרה להם כי "חוק הלאום לא ישונה אבל בהחלט, על מנת לרפא ולטפל בפצע שנוצר, אפשר לקדם חקיקה נפרדת" - זאת לאחר שהגיעו להפגין מחוץ לביתה. לאחר שהופנו כלפיה טענות כי "לא אכפת לה מהדרוזים", אמרה כי "אם זה לא היה מזיז לא הייתי טורחת לבוא לדבר איתכם".

שקד הוסיפה כי בקדנציה האחרונה היא פעלה רבות למען שוויון אזרחי מלא לבני העדה, כולל מינוי שופטת דרוזית, מינוי קאדים לבית הדין השרעי הדרוזי וקידום תקציבים לעדה. "בני העדה הדרוזית הם אחים ובשר מבשרה של מדינת ישראל. חוק הלאום אינו פוגע כהוא זה בשוויון בין היהודים לדרוזים בישראל. הוא אומר את המובן מאליו ומהווה כלי פרשני עבור בית המשפט שיאזן את הפרשנות הבעייתית שניתנה נוכח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

עוד הוסיפה השרה כי "ברור שתחושת בני העדה היא אמיתית ולא ניתן להתווכח איתה. בממשלה הבאה נצטרך למצוא את הדרך לתקן את התחושה, בלי שינוי חוק הלאום".

ממטה מחאת הדרוזים, בראשות אמל אסעד וח"כ לשעבר שכיב שנאן, נמסר לוואלה! NEWS כי הם "מאוד מאוכזבים". לדבריהם, שרת המשפטים "סירבה לתמוך בתיקון החוק, ואמרה שהוא לא ישונה".


לקריאה נוספת:
שקד על הפרשה המשפטית: "יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה"
פרסום ראשון: הצעת החוק של ח"כ בני בגין לתיקון חוק הלאום

המפגינים הדרוזים נגד חוק הלאום לקראת פגישה עם השרה איילת שקד. אבי כהן
המפגינים הדרוזים מחוץ לביתה של שקד, היום/אבי כהן

לאחר ההפגנה מחוץ לביתה של שקד, הגיעו המוחים לביתה של ח"כ ציפי לבני (התנועה). לבני אירחה אותם בביתה וחתמה עמם על מגילת העצמאות. לבני אמרה כי "יש כאן ברית שווים, המדינה שלי היא המדינה שלכם. אתם לא אורחים בה - אתם שווים. ממתי שוויון הפך למילה גסה? כל מי שיתבייש במערכת הבחירות הזאת לומר את המילה שוויון, מי שיטען שמגילת העצמאות זה שמאל קיצוני, כל מי שינסה לפלג - אנחנו נוכיח לו אחרת".

לבני הוסיפה כי "לא רק את חוק הלאום צריך לתקן אלא גם את כל הרוח הרעה ששטפה את מדינת ישראל. מי שלא מסוגל לתת שוויון לא ראוי להנהגה. אני אתכם מהיום הראשון. זה המאבק ונוכל לו יחד".

ביום שני האחרון, השרה שקד הגיבה לדבריו של בני גנץ, לפיהם יעשה ככל שביכולתו "כדי לפעול לתיקון חוק הלאום". שקד אמרה כי "כוונתו לשנות את חוק הלאום תפגע באופיה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הכנסת היא זו שקובעת את אופיה של מדינת ישראל ולא בג"ץ. באחינו הדרוזים ובתחושות הקשות שלהם צריך לטפל בהידברות, ביחד ובחקיקה נפרדת".

איילת שקד מחוץ לביתה 18 בינואר 2019. תמונות גולשים
שקד מדברת למפגינים, היום/תמונות גולשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully