וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: לפחות 15 הרוגים במתקפת טרור על מלון בבירה ניירובי

הפיגוע החל כשמחבלים הסתערו על מתחם מפואר ופוצצו מכונית תופת, שעות לפני שכוחות הביטחון חילצו 50 ניצולים. "אנחנו תחת מתקפה", אמרה אחת העובדות. מניין ההרוגים צפוי לעלות וקולות ירי המשיכו להישמע גם חצי יממה מתחילת המתקפה. ארגון א-שבאב הסומלי קיבל אחריות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 15 בני אדם נהרגו במתקפה משולבת שהחלה אמש (שלישי) על ידי כמה מחבלים במתחם מפואר בניירובי בירת קניה, הכולל מלון ומשרדים. בין ההרוגים, שמניינים עוד צפוי להמשיך ולהעלות - אזרח בריטי ואזרח אמריקני. ארגון הטרור א-שבאב, הפועל בסומליה השכנה, קיבל אחריות על הפיגוע.

אחרי שעות, הצליחו כוחות הביטחון לפנות 50 ניצולים מהמתחם שהפך למרחץ דמים. בין הניצולים היו אישה בהריון וכן ביתו של מחוקק לשעבר, שצייצה בטוויטר כי היא ניצלה לאחר יותר מ-12 שעות מתחילת המתקפה.

לקריאה נוספת על הטרור בקניה
תיעוד קשה: רגעיה הראשונים של מתקפת הטרור בקניה
"המחבלים מקניה שכרו חנות בקניון ואחסנו בה נשק"

אנשים מפונים ממתחם המשרדים והמלון שבו אירע הפיגוע בניירובי בירת קניה ב-15 בינואר 2019. רויטרס
ניצולים מפונים מהמלון, אתמול/רויטרס
אנשים מנסים להימלט מזירת הפיגוע במלון "דוסיט", קניה 15 בינואר 2019. רויטרס
ניצולים מפונים מהמלון, אתמול/רויטרס

שר הפנים של קניה, פריד מטיאנג, אישר כי כל הבניינים באזור מאובטחים וכי עשרות בני אדם פונו. עם זאת, עדיין לא ברור האם האירוע נמשך, מאחר שבמקביל למאמצי הפינוי נשמעו קולות ירי ופיצוצים במתחם. לפי גורם ביטחוני מקומי, יש עדיין בני אדם שמסתתרים בפנים. במשרד החוץ האמריקני אישרו כי אחד מההרוגים הוא אזרח ארצות הברית.

"הדלת הראשית נהרסה בפיצוץ והייתה זרוע אנושית ברחוב, מנותקת מהכתף שאליה הייתה מחוברת", תיאר סרג' מדיק, בעלי חברת אבטחה שוודית, את המראות הקשים. הוא סיפר כי הוא מיהר לזירה כששמע על הפיגוע מנהג המונית שלו, וכשנכנס לבניין הופתע מרימון שהתפוצץ בלובי הכניסה.

רכב עולה באש, פיגוע בניירובי, 15 בינואר 2019. רויטרס
מכוניות עולות באש במתחם החניה, אתמול/רויטרס
מכוניות עולות באש בזירת הפיגוע במלון "דוסיט", קניה 15 בינואר 2019. רויטרס
מכוניות עולות באש באזור הפיגוע, אתמול/רויטרס

מפקד משטרת קניה אמר שהמתקפה החלה בסביבות השעה 15:00 בצהריים (שעון מקומי), עם פיצוץ שכוון לכמה מכוניות מחוץ לבנק ואחריו פיצוץ נוסף של מחבל מתאבד בלובי של בית המלון.

בטלוויזיה המקומית נראה עשן מיתמר מהאזור וכלי רכב שעולים באש, אחרי שהמחבלים ככל הנראה פוצצו מכונית תופת ופתחו באש עם הסתערותם על מלון "דוסיט". בנוסף לכוחות המשטרה, אל הזירה ברובע ווטסלנד הגיעו גם כוחות צבא.

אנשים נמלטים מזירת פיגוע בניירובי, 15 בינואר 2019. רויטרס
אנשים מפונים מהמלון, אתמול/רויטרס
כוחות הביטחון מאבטחים את זירת הפיגוע במלון "דוסיט", קניה 15 בינואר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

"אנחנו תחת מתקפה", אמרה אישה שעובדת במתחם לרויטרס ואז ניתקה את הטלפון. אדם אחד נראה יוצא מהמקום מכוסה בדם כשסטודנטים מאוניברסיטה סמוכה פונו מהמקום. "התחלתי לשמוע יריות ואז ראיתי אנשים בורחים ומניפים את ידיהם. חלקם נכנסו לבנק כדי להתחבא", סיפרה אישה שעובדת במבנה סמוך. היא סיפרה כי שמעה שני פיצוצים. אחד הניצולים סיפר: "התחבאנו עד שניצלנו".

קניה חוותה בשנים האחרונות שורת מתקפות טרור שביצע הארגון הסומלי א-שבאב. ב-2013 תקפו מחבלים של הארגון את קניון וסטגייט בעיר והרגו 67 בני אדם בתום יומיים שבהם התבצרו במקום.

"אנחנו אחראים למתקפה בניירובי, המבצע נמשך. נמסור פרטים בהמשך", אמר דובר המבצעים הצבאיים של הארגון המזוהה עם אל-קאעדה.

(עדכון ראשון: 15:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully