וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ בצבא גרמניה ממוצא אפגני נעצר בחשד לריגול עבור איראן

15.1.2019 / 14:39

התביעה הפדרלית מדינה מסרה כי איש הצבא, בן 50, שימש מתורגמן עבור הכוחות באפגניסטן והעביר "תובנות" לביון האיראני. לפי דיווח בדר שפיגל, הוא העביר פרטים רגישים על פריסת כוחות

עריכה: שניר דבוש

יועץ צבאי בצבא גרמניה ממוצא אפגני נעצר היום (שלישי) בחשד שפעל למען איראן - כך הודיע משרד התובע הפדרלי. היועץ בן ה-50, שזוהה רק כעבד אל-חמיד ס., יופיע בהמשך מול שופט. הוא שימש מתורגמן ויועץ תרבותי בבונדסוואר ובמסגרת תפקיד זה הוא העביר "תובנות לסוכנות ביון איראנית". דובר מטעם משרד ההגנה של גרמניה אמר כי הוא מודע לפרשת הריגול של איש צבא, אבל לא מסר פרטים נוספים.

המגזין דר שפיגל דיווח כי החשוד החזיק בגישה למידע רגיש במסגרת תפקידו, כולל מידע אפשרי על פריסת כוחות באפגניסטן. צבא גרמניה משתמש לעתים במתורגמנים ילידי המדינה כדי ללוות סיורים של הכוחות במדינה.

גורמי מודיעין בגרמניה ובאירופה מביעים חשש גובר מהתגברות פעילות הריגול של איראן ביבשת, כולל דרך מתקפות סיבר. זאת בזמן רגיש מבחינתה של טהראן, המנסה יחד עם מדינות אירופיות אחרות להציל את הסכם הגרעין אחרי פרישת ארצות הברית.

ביולי דיווחה סוכנות ביון הפנים כי איראן הרחיבה את יכולות הסייבר שלה ומהווה סכנה לחברות ולמכוני מחקר גרמניים. בינואר זימן משרד החוץ את השגריר האיראני כדי לגנות את טהראן על ריגולה אחרי גורמים וקבוצות הקשורים לישראל.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: נכשל ניסיון לשגר לוויין
דיווח: בולטון ביקש מהפנטגון להכין תכנית תקיפה נגד איראן

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, במהלך נאום בעיר קום 9 בינואר 2019. רויטרס
הסכם הגרעין תלוי על בלימה. חמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully