וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין שיעלה ביוקר: המסעדנים סופרים לכחלון את הימים לבחירות

15.1.2019 / 14:59

מחאת המסעדנים נגד שר האוצר מחריפה עם קמפיין החדש שסופר את הימים לבחירות - כאשר כל יום ייצג את מחירה היקר של מנה בתפריט. זאת לאחר שפגישה בין הצדדים לא העלתה דבר. "השר כחלון בחר שלא לעזור לנו", מאשימים המסעדנים

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של נועה רוזין

לאחר שורת פגישות שלא צלחו עם שר האוצר, מחאת המסעדנים נגד שר האוצר ומשרדו מעלה הילוך והיום (שלישי) יצאו "מסעדנים חזקים ביחד" בקמפיין חדש במסעדות וברשתות החברתיות שסופר את הימים עד הבחירות - כאשר מספר הימים ייצג את המחיר היקר של המנה עליהם האזרחים יצטרכו לשלם "אם שר האוצר יישאר בתפקידו": "85 ימים לבחירות - בחרת כחלון, בחרת שארוחת בוקר תעלה 85 שקלים", אומרת המודעה החדשה שהוציאו המסעדנים.

"כל יום תעלה מודעה חדשה שתספור את היום עד לבחירות עם המחירים היקרים של המנות אותם האזרחים יצטרכו לשלם: 84 שקלים לשניצל ופירה, 83 שקלים להמבורגר וצ'יפס, 82 שקלים קציצות ופתיתים", הסבירו ב"מסעדנים חזקים ביחד".

לקריאה נוספת
2,000 עובדים פיליפינים למסעדות: כך מנסים לפתור את המשבר
מלצר, דע את זכויותיך: בשבוע הבא מסעדנים יחויבו לשלם מס על הטיפ
חוק הטיפים: המסעדנים וההסתדרות מנסים להגיע להסכם

מאבק המסעדנים בשר האוצר כחלון, 15 בינואר 2019. אתר רשמי
אחת מכרזות המחאה נגד כחלון/אתר רשמי

קמפיין זה מגיע לאחר שבשבוע שעבר התקיימה פגישה במטה הבחירות של כחלון, בה נכחו שר האוצר, אשת התקשורת אופירה אסייג ועשרה מסעדנים מובילים בארץ, אשר שטחו בפניו את הקשיים הכלכליים עמם הם מתמודדים מדי יום על מנת לייצב את העסקים שלהם. לטענתם, שר האוצר הבטיח לקדם שלוש מהדרישות שלהם: הורדת היטל המס על עובדים זרים עבור תעשיית המסעדות; דחיית גביית המע"מ על הטיפים ב-24 חודשים; ופרישת היטל הפיקדון הרטרואקטיבי עבור האזרחים הזרים מאפריקה. עם זאת, לדבריהם השר כחלון חזר אליהם בתשובה כי אין בסמכותו לסייע בקידום בקשות הללו.

הקמפיין החדש ממשיך קמפיין קודם שהושק בשנה האחרונה נגד שר האוצר תחת הכותרת "כשהמס יקר יותר מהאוכל", והוצג בפתחי המסעדות השונות, כאשר בחשבון הסופי של הסועדים הופיע שורת המחאה "מס כחלון".

לטענת המסעדנים, שורת היטלים ומיסים מקשה על ההיתכנות הכלכלית של עסקיהם בישראל. מדובר בתעשייה שמעסיקה 200 אלף עובדים ומייצרת למשק 20 מיליארד שקלים בשנה. בחודש שעבר הקימו המסעדנים מיצג בכיכר הבימה שהראה שורת קברים, המייצגים את כל המסעדות שנסגרו בשנה האחרונות בגלל קשיים כלכליים.

עוד באותו נושא

פותחים שבוע בסימן חורף: מחאת המסעדנים מעלה הילוך

לכתבה המלאה
מאבק המסעדנים בשר האוצר כחלון, 15 בינואר 2019. אתר רשמי
כרזות מחאה/אתר רשמי
תל אביב הבימה מיצג מסעדות נסגרות סגורות בית קברות. רעות סהר, מערכת וואלה!
מיצג המסעדנים בכיכר הבימה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, רעות סהר

תומר מור מ"מסעדנים חזקים ביחד" הסביר בשיחה עם וואלה!NEWS את הקמפיין: "בכל יום המספר הולך לרדת ולייצר משהו מהעולם שלנו המסעדנים שיהיה יקר אם כחלון יישאר שר אוצר" , אמר, "כל בעלי העסקים בארץ ישתפו את הקמפיין הזה יום-יום. הולכת להיות לזה חשיפה ויראלית גדולה ומעבר לכך. אנחנו נייצר פוסטרים חדשים במסעדות עם הכיתוב 'כחלון תצא לנו מהצלחת', והם הולכים להיות תלויים במסעדות בכל רחבי הארץ". הוא הוסיף: "השר כחלון בחר לא לעזור לנו בכל נקודת זמן שהייתה לנו, כולל בשבוע שעבר בפגישה שערכנו בה הבטיח לקדם שלושה נושאים שצמצמנו מכל הדרישות שלנו שהם בסמכותו ואחריותו הבלעדיות, ללא צורך בממשלה. גם את ההזדמנות הזאת הוא בחר לפספס ולא חזר אלינו עם שום תשובה חיובית".

לדבריו, הדברים כולם נמצאים בסמכותו של שר האוצר: "אם היה רוצה - היה עוזר, ומכיוון שהוא לא עושה את זה, הוא בחר להמשיך בגישה של אי התערבות לרעה. כחלון הוא שר האוצר האחראי בארבע השנים האחרונות, ועד שלא יסיים את התפקיד שלו בצורה מלאה לא נוותר לו". לטענתו, כל דרישות המסעדנים לא ייגרעו דבר מתקציב האוצר: "לא ביקשנו שקל מהמדינה, רק ביקשנו להקל עלינו בנטל המס, ואת המעט הזה הוא לא טרח לעשות".

טרם התקבלה תגובה ממטה השר כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully