וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפיות וכלא מתחת למיטה: החטיפה "הכמעט מושלמת" של ג'יימי קלוז

החוטף של הנערה בת ה-13 מוויסקונסין הופיע לראשונה בפני בית המשפט, שם נחשפו פרטים חדשים על הפרשה: הוא הבחין במקרה בג'יימי בדרכה לבית ספר, הכריח את אמה לקשור אותה בטרם רצח אותה, החביא אותה מתחת למיטה למשך שעות - עד שניצלה את העדרותו וברחה

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

הצעיר שמואשם ברצח הוריה של ג'יימי קלוז במדינת וויסקונסין הופיע אתמול (שני) לראשונה בבית המשפט, ימים אחרי בריחתה הדרמטית של הנערה בת ה-13 מביתו, שבו הוחזקה במשך כשלושה חודשים. ג'ייק פטרסון, בן 21, סיפר לחוקרים כי הוא החליט לרצוח את הוריה ולחטוף במקרה, אחרי שהבחין בה בעת שנסע לעבודה במפעל גבינה כשהיא הייתה באוטובוס בדרכה לבית הספר.

לפי כתב האישום, הוא אמר לחוקרים כי ברגע שראה את ג'יימי, "הוא ידע שזו הנערה שהוא הולך לחטוף". הוא סיפר למשטרה כי עבד במקום במשך יומיים בלבד וצפה פעמיים בבית המשפט ליד העיירה בארון כחלק מהתכנית לחטוף את ג'יימי. עם זאת, הוא זנח את התכנית בשני המקרים מאחר שהיו יותר מדי אנשים בסמוך לבית.

לקריאה נוספת על הפרשה
"היא הגיבורה": ג'יימי ברחה מבית החוטף שרצח את הוריה - ופתרה את התיק
"זאת ג'יימי קלוז!": הנערה שהוריה נרצחו אותרה אחרי 3 חודשים

הנערה ג'יימי קלוז ודודתה, ינואר 2019. אתר רשמי
התאחדה עם המשפחה. ג'יימי ודודתה בשבוע שעבר/אתר רשמי

הוא תיאר את הצעדים שהוא נקט כדי להתחמק מזיהוי: גילוח ראשו, גניבת לוחית רישוי, ניקוי רובה הציד שבו ירה בהוריה והתאמת תא המטען שלו כך שהוא לא יוכל להיפתח מבפנים. ברגע שבו הסתער על בית משפחת קלוז, ג'יימי ואמה, דניז, התחבאו בשירותים. הן שמעו ירייה וחשדו כי הפורץ הרג את האב, ג'יימס.

לאחר מכן, פרץ פטרסון אל השירותים והכריח את האם לקשור את ידיה ורגליה של ג'יימי לפני שירה גם בה. הוא גרר את ג'יימי למכוניתו והכניס אותה אל תא המטען. הנערה סיפרה לחוקרים כי הוא נסע אל בקתה הסמוכה לעיירה גורדון, מרחק של 105 ק"מ, שם היא הוחזקה עד שהצליחה להימלט ביום חמישי.

בזמן שהוחזקה בבקתה, היא סיפרה כי החוטף לקח ממנה את כל הבגדים ואמר לה שהוא יזרוק אותם. ג'יימי אמרה למשטרה כי הוא הכריח אותה לעתים להתחבא מתחת למיטה, בזמן שחברים או בני משפחה הגיעו לביקור, תוך שהוא מאיים עליה ש"דברים רעים יקרו" אם מישהו יגלה שהיא שם. לעתים, נכתב בכתב האישום נגדו, הוא אילץ אותה להישאר מתחת למיטה למשך 12 שעות, ללא מים, מזון או הפסקות שירותים.

כדי להבטיח שהיא לא יכולה להימלט, הוא היה מקיף את המיטה עם מכלים כבדים, כדי שהיא לא תוכל להזיז אותם מבלי שהוא יזהה זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
החוטף של ג'יימי קלוז בשימוע בבית משפט בבארון, ויסקונסין, ארה"ב, 14 בינואר 2019. AP
"עשיתי זאת". הנאשם ברצח ובחטיפה, ג'ק פטרסון, אתמול/AP

ביום חמישי האחרון היא הצליחה להימלט, אחרי שהוא יצא מהבית ואמר לה שהוא ייעדר בין חמש לשש שעות. באותו הזמן, היא הצליחה להזיז את המכלים ולזחול מחוץ לחדר. היא נעלה זוג נעליים של פטרסון וברחה עד שפגשה באחד השכנים שעזר לה ליצור קשר עם המשטרה. כשהחוטף שלה נעצר, סיפרו השוטרים, הוא אמר אחרי שיצא מהמכונית "אני יודע לגבי מה זה" והודה: "עשיתי את זה".

הוא סיפר לחוקרים כי הוא הניח שהצליח להימלט מהרצח ומהחטיפה שבועיים לאחר מכן. פטרסון אמר כי הוא גילה את שמה של ג'יימי רק אחרי שחטף אותה ואת שמותיהם של הוריה ראה לראשונה בטלוויזיה שבועות לאחר הרצח. הוא סיפר כי "לעולם לא היה נתפס אילו היה מתכנן את הכול בצורה מושלמת".

החוטף של ג'יימי קלוז בשימוע בבית משפט בבארון, ויסקונסין, ארה"ב, 14 בינואר 2019. AP
הדיון בבית המשפט, אתמול/AP

אל בית המשפט, שקיים את השימוע לפטרסון דרך שיחת וידאו, הגיעו גם אביו ואחיו, שבכו בזמן הדיון שנמשך עשר דקות. אחרי שיצאו מהאולם, אביו נענע בראשו כשנשאל על ידי אחד הכתבים אם הוא ידע על מה שהתרחש בביתו. בעוד שלג'ייק לא היה עבר פלילי, אחיו הגדול, אריק, הורשע בתקיפה מינית ב-2013 בשל קיום יחסי מין עם נערה בת 16 בעת שהיה בן 18.

אחד מחבריו לכיתה של ג'ייק סיפר לעיתון מילווקי ג'ורנל סנטינל כי הוא נבחר לתלמיד השקט ביותר באחת השנים ומעולם לא עשה רושם מיוחד.

"סוף משמח"

אחרי 88 יום בשבי, ג'יימי נמצאת עתה עם דודתה, ג'ניפר סמית', והתאחדה מאז עם בני משפחה נוספים. "זה מדהים, סוף משמח להתחלה כל כך נוראית", אמרה לין קלוז, דודה אחרת של ג'יימי, לרשת CBS.

דודה אחרת, סו אלרד, אמר כי סוף סוף "אין לי יותר את תחושת הגועל בבטן". היא אמרה כי המשפחה לא לוחצת על ג'יימי שתספר על אותם חודשים נוראיים. "היא מרגישה בטוחה והיא מתפקדת טוב. ביליתי איתה אחר הצהריים. צחקנו, חייכנו. עלינו לעשות צעדים קטנים. כשהיא תהיה מוכנה לדבר, היא תדבר".

הדודות שלה אמרו כי הן יהיו נוכחות בכל הדיונים בבית המשפט. "אני רוצה שהוא ידע שהוא התעסק איתנו כיחידה אחת ושבסוף הטוב מנצח - וזה לא הוא", אמרה לין קלוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully