וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא חצויה: מה עושים ב-1.5 מיליון אירו שמושלכים למזרקת טרווי?

חברי מועצת העיר בבירת איטליה החליטו כי הסכום שנאסף מדי שנה מהאתר המפורסם יוקצה לשיקום תשתיות העיר ולא יעבור לצדקה כפי שהיה נהוג עד כה. "זה יפגע בעניים", מזהירה הכנסייה הקתולית

טקס פתיחת מזרקת טרווי ברומא, אחרי ששופצה וחודשה, 4 בנובמבר 2015. רויטרס
מיליונים מבקרים בה מדי שנה. מזרקת טרווי/רויטרס

עיריית רומא והכנסייה הקתולית נקלעו למשבר סביב המטבעות הנזרקות למזרקת טרווי ומגיעות מדי שנה לסך של כמיליון וחצי אירו. באופן מסורתי, הסכום ניתן לצדקה על ידי הכנסייה, אך עכשיו רוצה ראשת העיר וירג'יניה רגי להשתמש בו לשיפור התשתיות המתפוררות בבירת איטליה.

ארגון הצדקה הקתולי "קריטס" אמר כי השינוי ביעוד השימוש בכסף יפגע בעניים. "לא צפינו את זה מגיע", אמר האב פנוני אמברוס, מנהל הארגון, לעיתון "אבנירה" של איגוד הבישופים האיטלקי. "אני מקווה שההחלטה לא סופית". בכותרת הידיעה בגיליון העיתון שיצא לאור בשבת נכתב "כסף נלקח מהעניים ביותר".

ההחלטה התקבלה על ידי חברי מועצת העיר והיא אמורה להיכנס לתוקף באפריל. עם זאת, בסוכנות הידיעות הרשמית אנס"א דווח כי תושבים רבים קראו לעירייה לשקול זאת מחדש.
רגי קיבלה לידי את ניהול עיריית רומא ב-2016, אך מאז הפופולריות של חברת מפלגת "תנועת חמישה כוכבים" האנטי-ממסדית ירדה בשל כישלונו לטפל בבעיות הוותיקות של העיר. באוקטובר הפגינו אלפים מחוץ למועצת האיר במחאה על האשפה המפוזרת ברחבי רומא ועל הכבישים המשובשים.

המזרקה בת 300 השנה היא אחד האתרים המפורסמים ביותר ברומא ומיליוני תיירים מבקרים בה מדי שנה. המסורת של השלכת המטבעות אליה התפרסמה בסרט של פרנק סינטרה ב-1954 ומזרקת טרווי הופיעה גם בסרט "החיים יפים" מ-1960.

עוד ידיעות בעולם:
פולין: ראש עיריית גדנסק נרצח בדקירות בעת אירוע צדקה
טראמפ פתח את שערי סוריה לארדואן רק כדי לאיים לנעול אותו בפנים
בתוך מטה המשטרה: שני שוטרים בצרפת מואשמים באונס תיירת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully