וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדה על הברכיים ושיר משלמה ארצי: איזנקוט שובר דיסטנס | צפו

13.1.2019 / 21:18

הנשיא, ראש הממשלה, ופוליטיקאים לצד צמרת צה"ל ומערכת הביטחון, נפרדו מהרמטכ"ל היוצא בטקס בבסיס הקריה בתל אביב. איזנקוט ישב בחברת נכדתו וזכה לשיר בהקדשה משלמה ארצי. ריבלין: "איש של אנשים". נתניהו: "תחת פיקודך נעשתה עבודה גדולה בצה"ל ועבודה גדולה עוד לפנינו"

צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, פוליטיקאים ומפקדים רבים הגיעו הערב (ראשון) לטקס הפרידה מהרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בבסיס הקריה בתל אביב. בין הנוכחים היו גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ראש השב"כ נדב ארגמן, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, וכן הרמטכ"ל הנכנס אלוף אביב כוכבי.

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, העלה לחשבון הטוויטר שלו צילום בו נראים הרמטכ"לים לשעבר, גבי אשכנזי ובני גנץ, משוחחים באירוע. גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, ח"כ ציפי לבני, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג הגיעו להיפרד מאיזנקוט.

לקריאה נוספת בנושא
משחק כדורסל, מסתפר - ונרדם בטיסה: איזנקוט שלא הכרתם
איזנקוט על התבססות איראן בסוריה: "סולימאני משחק במגרש שבו הוא חלש"
סוף כהונת איזנקוט: הרמטכ"ל שהנחית פטיש על הראש של איראן

הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט בערב פרידה בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מסיים את שירותו בצה"ל. איזנקוט, הערב/ראובן קסטרו

הנשיא ריבלין נשא נאום פרידה מאיזנקוט ושיבח אותו על עשייתו הרבה לאורך שנות שירותו בצה"ל. "במהלך ארבע שנות כהונתך כראש המטה הכללי של צה"ל, היית רמטכ"ל של כולם", אמר. "לוחם, מפקד ואדם ממלכתי, צנוע, ערכי, אמיץ ואחראי. אסטרטג מן המעלה הראשונה ואיש של אנשים". עוד הוסיף ריבלין כי "לצד סוגיות צבאיות ומקצועיות הישרת מבט לשאלות החברתיות המורכבות ביותר. לא היססת ולא חששת לעסוק בהן גם כשספגת ביקורת. מתוך אותה תפיסה שהמפקד הוא האחראי, ולאחריות יש מחיר".

"עיצבת את צה"ל כצבא איכותי, פורץ דרך, הן בהווה והן מול איומים עתידיים", תיאר הנשיא. "פעלת באמונה ובמסירות להשאיר את צה"ל צבא העם, הצבא של כולנו. צבא שמשאיר את שעריו פתוחים ורחבים דיים בפני קשת הדעות והאמונות הקיימות בחברה הישראלית". ריבלין בירך את הרמטכ"ל הנכנס אלוף כוכבי ואיחל לו בהצלחה בתפקידו: "בטוח שתיטיב לנווט את צה"ל אל עבר אתגרי המחר. אני, כמו כל העם בישראל, סומך עליך".

הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי בטקס הפרידה מהרמטכ"ל גדי איזנקוט בקריה בתל אביב. חשבון הטוויטר של אבי בניהו, אתר רשמי
משוחחים באירוע. אשכנזי וגנץ, הערב/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של אבי בניהו

"בארבע השנים האחרונות התווינו מדיניות להגן על המדינה, להעצים את צה"ל ולהכין אותו לניצחון במלחמה", אמר ראש הממשלה בטקס. "האיום הגדול ביותר של מדינתו הוא איראן, שחרטה על גדלה את השמדתנו. על כן, בארבע השנים האחרונות פעלנו לסכל איומים אלה בארבע משימות מרכזיות". נתניהו הודה לאיזנקוט בשם אזרחי ישראל והוסיף כי "תחת פיקודך נעשתה עבודה גדולה בצה"ל ועבודה גדולה עוד לפנינו".

(עדכון ראשון: 21:02)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם הנשיא ראובן ריבלין בטקס הפרידה בבסיס הקריה בתל אביב ב-13 בינואר 2019. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
איזנקוט ונכדתו לצד הנשיא, הערב/אתר רשמי, אמיר בוחבוט
הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל הנכנס. אלוף אביב כוכבי, הערב/ראובן קסטרו
שר הבטחון לשעבר משה יעלון בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
יעלון, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully