וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשתות יין בלי פחד: החיים החדשים של הנערה הסעודית בקנדה

13.1.2019 / 17:22

שרת החוץ המקומית המתינה לרהף אל-קונון, שנמלטה מאימת משפחתה אחרי מאבק ברשויות ההגירה בתאילנד. בדרך לטורונטו, היא הכריזה "עשיתי זאת" תוך שהיא שותה אלכוהול, בניגוד לאסלאם שממנו היא התנערה. "גיבורה קנדית חדשה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רהף מוחמד אל-קונון, הנערה הסעודית בת ה-18 שנמלטה ממשפחתה, נקלטה אתמול (שבת) בקנדה, שאליה הגיעה אחרי מאבק ברשויות ההגירה בתאילנד. עם נחיתתה בנמל התעופה בטורונטו, קיבלה את פניה שרת החוץ כריסטיה פרילנד, שתיארה אותה כ"גיבורה קנדית חדשה". אל-קונון הייתה לבושה בקפוצ'ון שעליו היה כתוב באדום "קנדה" וחבשה כובע כחול עם הסמל של נציבות האו"ם לפליטים (UNCHR), שהעניקה לה מעמד פליט.

היא לכדה את תשומת הלב העולמית בשבוע שעבר, אחרי שסירבה לשוב למשפחתה והתבצרה בחדר מלון בנמל התעופה בבנגקוק. היא טוענת שמשפחתה התעללה בה, אך זו מכחישה זאת. היא אף סירבה לפגוש את אביה ואת אחיה, שהגיעו לבירת תאילנד כדי לנסות להשיבה לערב הסעודית.

לקריאה נוספת על סיפורה של הנערה
הנערה הסעודית שברחה ממשפחתה קיבלה מקלט בקנדה

הנערה הסעודית רהף מוחמד אל-קונון לצד שרת החוץ של קנדה (מימין) לאחר נחיתתה בטורונטו, 12 בינואר 2019. רויטרס
רהף לצד שרת החוץ הקנדית/רויטרס

בטיסה אל טורונטו, שיתפה הנערה בחשבון הטוויטר שלה - שבזכותו, למעשה, היא הצליחה להימלט ממשפחתה - תמונה שבה היא כתבה "עשיתי זאת", לצד כוס יין. אל-קונון אמרה כי משפחתה תרצח אותה אם תשוב למולדתה השמרנית, מאחר שהיא התנערה מהאסלאם. לפי ההלכה האסלאמית, אסור לשתות אלכוהול.

"רהף רצתה להראות לקנדים שהיא הגיעה לביתה החדש", אמרה שרת החוץ לכתבים. "אבל היה לה מסע מתיש והיא מעדיפה לא לענות על שאלות היום. היא עכשיו הולכת לביתה החדש". הנערה חייכה ונופפה לצלמים, אך לא שוחחה עם כלי התקשורת. אחרי הופעה קצרה, היא הוחזרה לטרמינל.

עוד באותו נושא

התבצרות וציוצים לעולם: כך ניצלה הנערה הסעודית מהסגרה למותה

לכתבה המלאה

"עשיתי זאת"

ההחלטה של קנדה לקלוט את הנערה עשויה להחמיר עוד יותר את היחסים בין קנדה לבין ערב הסעודית, שבשנה שעברה גירשה את השגריר הקנדי בריאד לאחר שאוטווה מתחה ביקורת על מעצר פעילי נשים בממלכה הסונית השמרנית. סיפורה של הנערה גרר ביקורת בינלאומית על החוקים הנוקשים בערב הסעודית, המחייבת נשים לנסוע כשהן מלוות ב"שומר" זכר, מה שלטענת ארגוני זכויות מהווה מלכודת עבור נשים וילדות החשופות להתעללות במשפחה.

פרשה נוספת שרובצת על הממלכה היא רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. למרות הרפורמות שהעביר יורש העצר מוחמד בן סלמאן, הוא מתמודד עם ביקורת על החיסול, שרבים תמימי דעים כי הוא עומד מאחוריו, ועל כליאת פעילי זכויות אדם ומתנגדי שלטון רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully