וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חשף: חיל האוויר תקף בסופ"ש מחסנים של איראן בסוריה

13.1.2019 / 11:07

בפתח ישיבת הממשלה אישר ראש הממשלה את דבר התקיפה כשבירך את הרמטכ"ל היוצא איזנקוט על הישגיו. "פעלנו בהצלחה מרשימה כדי לבלום את ההתבססות הצבאית בסוריה ובמסגרת זו צה"ל תקף מאות פעמים". על סיום מבצע "מגן צפוני" אמר נתניהו: "שללנו את מנהרות החיזבאללה בצפון"

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה אישר היום (רביעי) כי צה"ל תקף בדמשק. "אנחנו נפרדים היום מהרמטכ"ל גדי איזנקוט. פעלנו יחד כדי לבצר את ביטחון ישראל", אמר נתניהו, "פעלנו בהצלחה מרשימה כדי לבלום את ההתבססות הצבאית בסוריה ובמסגרת זו צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה. רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה".

"פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון, פעלנו לפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה בלבנון במבצע 'מגן צפוני', פעלנו נגד מנהרות החמאס בגבול עזה, סיכלנו מאות פעולות של טרור יחידים ביהודה ושומרון, וביצענו עוד פעולות רבות מאוד, גלויות וסמויות מן העין. לצה"ל תחת פיקודך הישגים גדולים. יש לנו עוד עבודה רבה לעשות ואנו נעשה אותה", הוסיף נתניהו.

לקריאה נוספת
"ניסיון להאריך את המשבר": סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה בדמשק
דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף מחסני חיזבאללה באזור דמשק

ישיבת ממשלה 13 בינואר 2019. עמית שאבי, אתר רשמי
"נחושים מתמיד לפעול". ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

נתניהו סקר את בישיבה את ההתפתחויות הבטחוניות בימים האחרונים: "בלילה, חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית נגד מטרות חמאס בעזה, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת, מנהרה מרכזית, ואולי החשובה שבהן, שחצתה את הגבול לשטחנו. בכך אנחנו מתקרבים להשלמת היעד אותו הגדרנו ביציאה למבצע 'מגן צפוני' - שלילת נשק המנהרות של חיזבאללה".

הוא סיים את דבריו בהבעת תודה לרמטכ"ל היוצא. "זהו סיום ראוי לתקופת כהונתך כרמטכ"ל ה-21. בשם העם ובשם המדינה, אני רוצה להודות לך על שירותך המסור לעם ולמדינה. יהיה לי מה להוסיף על כך יותר בטקס הפרידה, אבל בשלב הזה אני מסתפק באמירת שתי מלים: תודה גדי", אמר ראש הממשלה.

ביום שישי דיווחו כלי תקשורת סורים כי כלי טיס תקפו מטרות באזור סוריה וייחסו אותה לחיל האוויר הישראלי. על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מערכות ההגנה האוויריות יירטו שמונה מטרות עוינות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו יעדים בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ואל-כיסווה ומחסני טילים של חיזבאללה. מדובר באזורים שעל פי פרסומים זרים הותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות. גורם צבאי סורי אמר כי מטוסי חיל האוויר תקפו מאזור אצבע הגליל מטרות בדמשק. לדבריו, נפגע מחסן בנמל התעופה הבינלאומי.

משרד החוץ בסוריה האשים את ישראל בתקיפה באזור דמשק וטען כי היא נערכה במסגרת "הניסיונות הישראלים המתמשכים להאריך את המשבר בסוריה ואת המאבק בטרור בו היא נתונה". לטענת המשרד, מטרת התקיפה נועדה "להעלות את המורל של תאי הטרור שעוד נותרו בדמשק ולחמוק מהבעיות הפנימיות הגוברות של ישראל".

עוד באותו נושא

"ניסיון להאריך את המשבר": סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה בדמשק

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 13 בינואר 2019. עמית שאבי, אתר רשמי
"פעלנו בהצלחה מרשימה כדי לבלום את ההתבססות הצבאית בסוריה". הרמטכ"ל גדי איזנקוט, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

גם שר החינוך נפתלי בנט דיבר בפתח ישיבת הממשלה על המצב הביטחוני, ואמר: "בעוד יומיים כולנו ניפרד מגדי איזנקוט, אדריכל המלחמה השקטה מול חיזבאללה. אנחנו ממשיכים את הפעולה נגד המנהרות. הפעולה תימשך כמה שנדרש. אני רוצה לאחל הצלחה לרמטכ"ל הנכנס, שהוא יהיה רמטכ"ל נועז". השר זאב אלקין אמר בפתח הישיבה: "היום בבוקר למדנו עד כמה המבצע בצפון היה נכון. כלי הנשק הזה שחיזבאללה הכין לעימות הבא עם ישראל כבר לא בידיו. נמשיך לעשות הכל כדי להגן על גבולנו בצפון". הוא הוסיף: "אנחנו לא נשלים עם שום ירי לעבר שטח של ישראל, כל ירי יענה בתקיפה משמעותית. כל עוד שיש אי שקט מרצועת עזה ולא משנה איך אנחנו מותקפים - אז התגובה צריכה להיות אי-סיוע כספי".

היום הודיע דובר צה"ל על חשיפת מנהרה נוספת שחדרה לשטח ישראל מגבול הצפון, ומסר כי "מנהרה זו משלימה את כלל המנהרות שבנה חיזבאללה. למעשה אנחנו מסיימים את מבצע מגן צפוני".

"אדריכל המלחמה השקטה": בנט מודה לרמטכ"ל איזנקוט

עריכה: שניר דבוש
ישיבת ממשלה 13 בינואר 2019. עמית שאבי, אתר רשמי
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, היום/אתר רשמי, עמית שאבי
תקיפה אווירית בשמי דמשק, 25 בדצמבר 2018. AP
תקיפה אווירית בשמי דמשק, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully