וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר לפני הטיסה: חייל אמריקני לשעבר מוחזק באיראן מאז יולי

9.1.2019 / 19:49

מייקל אר. ג'וניור ווייט בן ה-46 ביקר את חברתו האיראנית כמה פעמים, אך אמו סיפרה לניו יורק טיימס כי הוא לא עלה על הטיסה חזרה. מחלקת המדינה: "מודעים לדיווחים". טראמפ איים בעבר להעניש את טהראן אם לא תשחרר אזרחים אמריקנים מהשבי

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משרד החוץ של איראן אישר הערב (רביעי) כי חייל לשעבר בצי האמריקני נעצר בזמן ביקור במדינה ומוחזק בכלא מאז יולי. מחלקת המדינה בוושינגטון אמרה אתמול כי היא מודעת לדיווחים על כך שמייקל אר. ג'וניור ווייט בן ה-46 מוחזק ברפובליקה האסלאמית במשך יותר מחצי שנה. דובר מחלקת המדינה סירב למסור פרטים נוספים מתוך שיקולי פרטיות.

אמו של יוצא הצי, ג'ואן, אמרה לניו יורק טיימס כי בנה ביקר באיראן "חמש או שש פעמים" כדי לפגוש את חברתו האיראנית. הוא רכש כרטיס חזרה, אולם לא עלה על הטיסה שלו ב-27 ביולי. היא סיפרה כי בנה, תושב קליפורניה, סובל מאסתמה חמורה ועבר טיפולים כימותרפיים והקרנות כחלק מטיפול בסרטן הצוואר.

איוואר פרהאדי סיפר לאתר IranWire הפועל מלונדון כי הוא שוחח עם ווייט בעת שהשניים הוחזקו בכלא וקילאבאד בעיר משהד שבצפון-מזרח איראן.

עוד בנושא:
איראן: מצאנו רוכשים חדשים לנפט למרות הסנקציות של ארה"ב
ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"

מייקל אר. ג'וניור, חייל בצבא ארה"ב לשעבר המוחזק על ידי איראן. אתר רשמי
סובל מאסתמה חמורה. מייקל אר. ג'וניור/אתר רשמי

בעקבות פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין במאי אשתקד והשבת הסנקציות שהוסרו במסגרתו, וושינגטון וטהראן נמצאות בתתקופה מתוחה. כמה אזרחים אמריקנים נעצרו באיראן בשנים האחרונות, וטראמפ הזהיר ב-2017 מפני השלכות חמורות אם הם לא ישוחררו.

הבולט שבהם הוא סוכן ה-FBI לשעבר רוברט לווינסון, שנעלם בעת שביקר באי קיש ב-2007. גורמים אמריקניים סבורים כי לווינסון, שסבל מסוכרת, מת בשבי אחרי שנפגש עם פעיל טרור יליד ארצות הברית. טהראן ממשיכה להכחיש כי היא יודעת מה עלה בגורלו.

(עדכון ראשון: 08/01/19 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully