וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מצאנו רוכשים חדשים לנפט למרות הסנקציות של ארה"ב

5.1.2019 / 14:40

סגן שר האנרגיה האיראני לא הרחיב לגבי המדינות שגילו התעניינות בנפט של ארצו, אך אמר כי מספרן עלה למרות ההגבלות שהטילה וושינגטון. הסקציות הוטלו על טהראן במטרה לחנוק את תעשיית האנרגיה ולהגביל את פיתוח פרויקט הגרעין האיראני

איראן שיגרה טילים סמוך לנושאת מטוסים אמריקנית/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בכיר איראני אמר היום (שבת) כי יש מדינות רבות המעונינות לקנות נפט מארצו למרות הסנקציות האמריקניות. סגן שר האנרגיה האיראני אמיר זאמניניה אמר כי איראן מקווה למצוא קונים חדשים בזמן הקרוב. ארצות הברית יצאה מהסכם הגרעין בין איראן למעצמות בשנה שעברה והטילה סנקציות רבות על איראן במטרה לחנוק את תעשיות הנפט ואת הבנקים כדי ללחוץ על הרפובליקה האסלאמית לעצור את פרויקט הגרעין האיראני. ארצות הברית אישרה לשמונה מדינות, בהן סין, הודו, יפן וקוריאה הדרומית.

"המדינות שקיבלו אישור מארצות הברית לרכוש נפט מאיראן לא קנו אפילו חבית נפט אחת", אמר זאמניניה. למרות זאת, סגן השר אמר כי מספר המתעניינים בקניית נפט עלה באופן משמעותי חרף הסנקציות האמריקניות כחלק מ"התחרות הרבה בשוק האנרגיה, תאוות בצע והמרדף אחר עשיית הון".

מכלית נפט במיצרי הורמוז באיראן. רויטרס
מכלית נפט במיצרי הורמוז/רויטרס

בוושינגטון נעשים מאמצים להוריד באופן משמעותי את יצוא הנפט מאיראן לרמה אפסית מתוך כווה לעצור את פיתוח הטילים לטווח הארוך באיראן וכדי לצמצם את השפעתה השלילית במזרח התיכון. איראן קראה למדינות אירופה שעדיין חתומות על הסכם הגרעין להתנגד לסנקציות ולרכוש נפט מתוצרת איראנית. סגן השר זאמניניה התמיכה הכלכלית מאירופה יכולה לסייע אך לא לפתור את המשבר בגלל השפעתה של ארצות הברית.

בנובמבר בשנה שעברה פרסם משרד האוצר האמריקני את רשימת הסנקציות המלאה שהוטלה על 700 אנשים וגופים באיראן. לפי הודעת משרד האוצר, מדובר ברשימה הארוכה ביותר של סקציות שהוטלו ביום בודד על המשטר. הממשל ביקש לפתוח במשא ומתן חדש על הסכם הגרעין שממנו פרש במאי, אך ברפובליקה האסלמית דוחים זאת. גם הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן נכנסה לרשימת הסנקציות אחרי שהוגדרה על ידי משרד האוצר האמריקני כחלק מממשלת איראן. הסוכנות אחראית למחקר והפיתוח הגרעיני של הרפובליקה האסלאמית.

שר החוץ מייק פומפאו, שהציג יחד עם שר האוצר סטיב מנוצ'ין את הסנקציות החדשות, אמר כי "האיראנים משתמשים בכסף שהם מקבלים כדי לערער את היציבות בעולם ובמזרח התיכון".

עוד באותו נושא

ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"

לכתבה המלאה
מחאה באיראן 4 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מחאה באיראן נגד הסנקציות האמריקניות, נובמבר 2018/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully