וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי למתקפת הסייבר בגרמניה: צעיר שגר עם הוריו וכעס על פוליטיקאים

8.1.2019 / 14:25

סטודנט בן 20, שאינו מומחה למחשבים, אמר בחקירתו כי לא היה מודע להיקף מעשיו, שכללו פריצה ושיתוף מידע ומסמכים של כאלף איש, בהם מרקל. הוא הביע חרטה, אך עשוי להישלח ל-6 שנות מאסר. אין ראיות לכך שהייתה מעורבות של מדינה זרה

רויטרס

צעיר בן 20 נעצר בגרמניה בחשד שהוא אחראי למתקפת הסייבר הנרחבת, שבה נפגעו פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי ציבור - כך הודיעה היום (שלישי) לשכת החקירות הפדרלית BKA. הוא סיפר לחוקרים כי הוא פעל לבדו ועשה זאת בשל זעם על התבטאויותיהם של הפוליטיקאים. בין אלו שהושפעו מהפריצה הייתה הקנצלרית אנגלה מרקל. שמו לא פורסם, אך הוא חי עם הוריו במדינת המחוז האסה, הוא אינו מומחה למחשבים ואין לו הרשעות קודמות. למרות זאת, הוא הצליח להשיג גישה ולהדליף מידע של כאלף אנשים. הוא שוחרר לאחר ששיתף פעולה בחקירתו.

התובע הבכיר גאורג אונגפוק אמר לכתבים כי הנאשם, שעומד בפני שש שנות מאסר, הביע חרטה על מעשיו ולא היה מודע להשלכותיהם. הוא הוסיף כי הצעיר סייע לרשויות בחקירות פשעי סייבר אחרים.

"במהלך החקירה הנאשם אמר כי הוא פעל לבדו בריגול אחרי המידע ופרסום המידע הלא חוקי", נמסר בהודעת ה-BKA. "החקירות לא העלו עד כה ראיות לכך שצד שלישי היה מעורב. בנוגע למניע שלו, הוא אמר כי הוא פעל מתוך זעם על ההתבטאויות הציבוריות שלהם".

עוד על מתקפת הסייבר
מחדל מתקפת הסייבר בגרמניה: "הפריצה הייתה ידועה במשך שבועות"
מתקפת סייבר נרחבת נגד מרקל ופוליטיקאים ברחבי גרמניה

קנצלרית גרמניה מרקל, 7 בינואר 2019. רויטרס
קריאות לחיזוק מערך הגנת הסייבר. מרקל, אתמול/רויטרס

בתחילה נפל החשד על האקרים רוסים, שהואשמו במתקפות סייבר קודמות שפגעו במדינה, אך הקרמלין הכחיש זאת. הייתה גם סברה שלפיה פעילי ימין קיצוני היו מעורבים בפריצה, מאחר שהיחדים שלא הותקפו היו פוליטיקאים מהקצה הימני במפה הפוליטית. התביעה סירבה להגיב על שיוכו הפוליטי של הצעיר, אולם אמרה כי לא נמצאו חומרים בעלי אופי גזעני במחשבו שהוחרם בעת החקירה.

הרשויות בגרמניה ספגו ביקורת נוקבת בשל הטיפול שלהן בפריצה למידע האישי והמסמכים של הפוליטיקאים, שפורסמו ברשת. בעקבות הפריצה עלו קריאות להידוק חוקי הגנת המידע, במיוחד אחרי שהרשות להגנת הסייבר אמרה כי עוד בתחילת דצמבר חבר פרלמנט פנה אליה בעקבות פעילות חשודה במייל הפרטי וברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully