וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל מתקפת הסייבר בגרמניה: "הפריצה הייתה ידועה במשך שבועות"

המשרד הפדרלי לטכנולוגיית מידע ידע שחברי פרלמנט נפגעו כבר בדצמבר, אך לטענתו הוא לא חיבר בין המקרים וזיהה כי מדובר במתקפה רחבה. בין היתר נחשפו פרטיהם האישיהם של מאות פוליטיקאים גרמנים וידוענים ברשת

רויטרס

רשויות הסייבר בגרמניה הדפו את הטענות כי מתקפת הסייבר הייתה ידועה במשך שבועות, אולם לא דווח על כך למשטרה. גורמים בגרמניה גילו בשבוע שעבר כי פרטים אישיים של מאות פוליטיקאים גרמנים, בהם גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נגנבו והתפרסמו לפני כחודש בחשבון בטוויטר.

בין היתר פורסמו פרטי אנשי קשר, שיחות פרטיות, מידע של סלבריטאים ועיתונאים וכן פרטים כלכליים של דמויות מכל מפלגה בגרמניה חוץ ממפלגת הימין הקיצוני AfD.

נשיא המשרד הפדרלי לטכנולוגיית מידע במשרד הפנים, ארנה שונבום, אמר שכבר בדצמבר האחרון התקיימו שיחות עם כמה חברי פרלמנט שנפגעו. עוד הוסיף כי הקצה צוות לטפל במחדלים. אתמול (שבת) הוציא המשרד תגובה ובה הסביר כי היה ידוע לו רק על חמישה נפגעים במשך כמה שבועות, והמשרד לא חיבר את הנקודות בין הנפגעים עד יום חמישי.

לקריאה נוספת:
גרמניה: עיתונאי בכיר בדר שפיגל פוטר אחרי שנחשף שהמציא סיפורים
טרור נגד זרים בגרמניה: בן 50 דרס מהגרים במערב המדינה

ראש סוכנות הסייבר הלאומית BSI של גרמניה ארנה שוינבוהם. רויטרס
"המשרד לא חיבר בין הנקודות". ארנה שוינבום/רויטרס

היקף הנזק האמיתי שגרמה הדליפה עדיין לא ידוע, אך שרת המשפטים של גרמניה, קתרינה בראלי, כינתה את המתקפה "חמורה". היא הוסיפה כי "מי שעומד מאחורי המתקפה רוצה לערער את האמון והביטחון שיש לנו בדמוקרטיה ובמוסדות שלנו".

במשרד הפנים מסרו כי אין הוכחות לכך שמערכות פרלמנטריות או ממשלתיות נפגעו ועדיין לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה. החשדות בגרמניה נפלו על קבוצות הימין, שפרטי חבריה לא הודלפו, וגם על רוסיה שבעבר הואשמה בהתקפות סייבר בגרמניה, בהן מתקפה בשנה שעברה על רשת תקשורת של הממשלה הגרמנית.

כ-17 אלף אנשים עקבו אחר חשבון הטוויטר בו התפרסם המידע, שנחסם לאחר הגילוי על ההדלפה. למרות שהתפרסמו בו מסמכים בין התאריכים 1 עד 28 בדצמבר, רק בשבוע שעבר גורמים רשמיים גילו את ההדלפה. דוברת ממשלת גרמניה רטינה פיץ אמרה כי לא פורסם מידע רגיש ממשרד הקנצלרית.

עוד באותו נושא

מתקפת סייבר נרחבת נגד מרקל ופוליטיקאים ברחבי גרמניה

לכתבה המלאה
הקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל, במהלך מסע"ת בעיר איסטנבול, טורקיה 26 באוקטובר 2018. רויטרס
מרקל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully