וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: עיתונאי בכיר בדר שפיגל פוטר אחרי שנחשף שהמציא סיפורים

הכתב זוכה הפרסים הודה כי הונה את קוראיו ב-14 כתבות שפרסם בעיתון הידוע, בהן המציא פסקאות שלמות וזייף ראיונות. במגזין ציינו כי מעשיו של העיתונאי נעשו "בכוונה ובאופן שיטתי", ופרסמו הודעה בה התנצלו בפני קוראיהם

עיתון דר שפיגל הגרמני. AP
מבוכה בעיתון הוותיק. דר שפיגל/AP

עיתונאי זוכה פרסים פוטר מעבודתו בעיתון הגרמני "דר שפיגל", לאחר שהתגלה כי בדה כמה מכתבותיו. השבועון הנודע הודיע השבוע כי קלאס רלוציוס, בן ה-33, "זייף כתבות בקנה מידה עצום ואף המציא מרואיינים". לאחר שדחה את ההאשמות נגדו, הודה רלוציוס בשבוע שעבר כי הונה את קוראיו ב-14 סיקורים שפרסם בעיתון.

ההוצאה לאור הגרמנית ציינה כי היא פועלת על מנת לבסס את היקף שקריו של העיתונאי הבכיר, שהתגלו לאחר שעמית שעבד עמו על סיפור העלה ספקות אודות דיווחיו. במגזין הדגישו כי מעשיו של רלוציוס נעשו "בכוונה" ו"באופן שיטתי". הכתב העיד כי בכמה מכתבותיו המציא פסקאות שלמות, ובחלקן אף כלל מרואיינים עמם מעולם לא נפגש או שוחח על מנת "לספר סיפורים או לצטט אותם".

עוד בעולם
סיימה את יום הלימודים - ונורתה: בת 16 נרצחה בהולנד
בהיעדר רוב לבניית חומה בגבול מקסיקו: הממשל האמריקני מושבת
ספינות איראניות ירו טילים ליד נושאת מטוסים אמריקנית במפרץ הפרסי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער המגזין, פברואר 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד הדיווחים שפרסם רלוציוס בנושא הגירה בגבול מקסיקו-ארצות הברית, נחשף כי בדה שראה שלט בעיר במדינת מינסוטה עליו נכתב: "מקסיקנים נשארים בחוץ". הונאות נוספות הופיעו בכתבות נוספות, בהן סיפור על אסירים במתקן מעצר של הצבא האמריקני במפרץ גואנטנמו שבקובה, וכן בסיקור על שחקן הפוטבול קולין קאפרניק.

רלוציוס, שהצטרף לצוות הכתבים של העיתון כפרילנסר בשנת 2011, אמר כי הוא מתחרט על מעשיו ומתבייש בהם עמוקות. הוא פרסם כ-60 כתבות עבור ה"דר שפיגל" וטוען כי רבות מהן נכונות. בהוצאה לאור התנצלו בפני קוראיהם והדגישו כי הם חשים "מזועזעים" בעקבות החשיפה, אותה תיארו כ"נקודת שפל ב-70 שנותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully