וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר נרחבת נגד מרקל ופוליטיקאים ברחבי גרמניה

עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפה, שהודלפה בחודש שעבר והתגלתה רק אתמול. בין היתר, פורסמו גם פרטים של הקנצלרית אנגלה מרקל. שר הפנים הגרמני ציין כי שאין ראיות לכך שהמערכות הממשלתיות במדינה נמצאות בסכנה

רויטרס

גורמים בגרמניה גילו אתמול (חמישי) כי פרטים אישיים של מאות פוליטיקאים גרמנים, ביניהם גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נגנבו והתפרסמו בחודש שעבר בחשבון בטוויטר. בין היתר פורסמו פרטי אנשי קשר, שיחות פרטיות ופרטים כלכליים של דמויות מכל מפלגה בגרמניה חוץ ממפלגת הימין הקיצוני AfD, וכן גם מידע של סלבריטאים ועיתונאים.

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי התקיפה, ושר הפנים הגרמני הורסט זיהופר אמר כי הרשויות עובדות קשה כדי למצוא את האחראי לפשע. עוד ציין השר שאין ראיות לכך שהמערכות הממשלתיות במדינה נמצאות בסכנה.

הנזק האמתי שנגרם מהדליפה לא ידוע, אך שרת המשפטים של גרמניה קתרינה ברלי אמרה כי זו הייתה "תקיפה רצינית". "האנשים מאחורי התקיפה רוצים לפגוע בביטחון של הדמוקרטיה שלנו ושל מוסדותינו", אמרה השרה. דוברת ממשלת גרמניה רטינה פיץ אמרה כי לא פורסם מידע רגיש ממשרד הקנצלרית, אך חברי פרלמנט נפגעו. עוד אמרה הדוברת כי לא ידוע אם התקיפה בוצעה על ידי האקרים העוסקים בסייבר.

לקריאה נוספת:
עשרות אתרי רשויות מקומיות וגופים ישראליים הותקפו בידי האקרים
הפגישה התפוצצה: טראמפ מאיים להשבית את הממשל לחודשים או שנים
אבו מאזן: לסוגייה הפלסטינית קשיים מול ארה"ב, ישראל וחמאס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת נאט"ו בבריסל, 12 ביולי 2018. רויטרס
לא נגרם לה נזק משמעותי. אנגלה מרקל/רויטרס

כ-17 אלף אנשים עקבו אחר חשבון הטוויטר בו התפרסם המידע, שנחסם לאחר הגילוי על ההדלפה. למרות שהתפרסמו בו מסמכים בין התאריכים 1 עד 28 בדצמבר, רק אתמול בערב גורמים רשמיים גילו את ההדלפה.

סבן הרפיג, חוקר ביטחון סייבר גרמני, אמר שרוסיה חשודה בהדלפה. זאת בשל השיטה בה עשו שימוש, ובגלל השנה יתקיימו בחירות בארבעה מחוזות בגרמניה ולפרלמנט האירופי. הרפיג גם ציין שהעובדה כי פוליטיקאים מהימין לא נפגעו בתקיפה יכולה לרמוז שפעילי ימין אחראים למקרה.

רוסיה הואשמה בתקיפות סייבר נגד רוסיה גם בעבר. ב-2015, היא הואשמה בגניבת מידע ממחשבים של בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה. בנוסף לכך, בשנה שעברה הופנתה אצבע מאשימה כלפי האקרים רוסיים כשהותקפה רשת תקשורת של הממשלה הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully