וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותר חצי מת": חבר פרלמנט מהימין הקיצוני הותקף בגרמניה

8.1.2019 / 11:09

רעולי פנים המתינו לפרנק מגניץ, מחוקק מ"אלטרנטיבה לגרמניה", בעת שיצא מאירוע בעיר ברמן בצפון מערב המדינה והכו אותו נמרצות. המשטרה סבורה כי המניע לתקיפה פוליטי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חבר פרלמנט ממפלגת הימין הקיצוני של גרמניה הותקף אתמול (שני) ונפצע קשה בצפון-מערב המדינה. פרנק מגניץ, שעומד בראש סניף "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) בעיר ברמן, הותקף על ידי כמה אנשים כשיצא מטקס פתיחה במוזיאון בעיר. המשטרה סבורה כי המניע לתקיפה היה פוליטי והיא קראה לעדי ראייה למסור את עדותם.

המפלגה, שהתחזקה בשנים האחרונות בזכות משבר ההגירה, אמרה כי מגניץ הותקף על ידי שלושה רעולי פנים, שארבו לו בעת שיצא מהאולם. הם הכו אותו במקל עץ ואז בעטו בראשו. חבר הפרלמנט מאושפז בבית החולים ובתמונה שפרסמה המפלגה משם הוא נראה מחוסר הכרה ועם חבלות חמורת בראשו ובעינו הימנית. דובר המפלגה אמר כי מגניץ נותר "חצי מת" אחרי התקיפה.

בברמן, מדינת המחוז הקטנה ביותר בגרמניה, יתקיימו בחירות מחוזיות ב-26 במאי, במקביל לבחירות לפרלמנט האירופי. ה-AfD, שנכנסו לראשונה לבונדסטאג בשנה שעברה עם 94 מושבים, מקווה לרשום הישגים גם ברמה האירופית. למפלגה הקיצונית יש כיום ייצוג בכל פרלמנט אזורי במדינה המפולגת סביב סוגיית ההגירה. בשבוע שעבר הוצתו משרדי המפלגה בעיר דובלו שבמזרח גרמניה בעקבות פיצוץ מטען. לא היו נפגעים באירוע.

לקריאה נוספת
ביוזמת הימין הקיצוני בגרמניה: אתר שחושף שיוך פוליטי של מורים
מכה למרקל: השמרנים איבדו את הרוב בבוואריה, הימין הקיצוני התחזק

פרנק מגניץ, חבר פרלמנט מהימין הקיצוני של גרמניה, מאושפז בבית חולים, ינואר 2019. אתר רשמי
המשטרה קוראת לעדי ראיה למסור מידע. מגניץ מאושפז בבית החולים/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה
  • AfD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully