וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למרקל: השמרנים איבדו את הרוב בבוואריה, הימין הקיצוני התחזק

14.10.2018 / 21:17

ממדגמי הבחירות במדינת המחוז הגרמנית עולה כי בעלי בריתה של הקנצלרית איבדו את הרוב המוחלט שממנו נהנו בעשרות השנים האחרונות. על רקע משבר ההגירה, מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" נכנסה לראשונה לפרלמנט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נחלה הערב (ראשון) מכה קשה כשבעלי בריתה במדינת בוואריה איבדו את הרוב המוחלט שממנו נהנו בעשרות השנים האחרונות - כך עולה ממדגמים שפורסמו במדינה. היא איבדה מכוחה לטובת מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" AfD, שנכנסה לראשונה בתולדותיה לפרלמנט המחוזי בבוואריה עם 11% מהקולות.

האיחוד הסוציאלי-נוצרי (CSU), מפלגת האחות של מפלגת האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) של מרקל, אמנם סיימה במקום הראשון עם 35.5% מהקולות, אך תידרש להקים קואליציה כדי למשול, דבר שלא קרה מאז 1962. היא שללה שיתוף פעולה עם ה-AfD.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך כנס עם ראש ממשלת סלובניה 12 באוקטובר 2018. רויטרס
מכה קשה. מרקל/רויטרס

חלק מהקולות המסורתיים של המפלגה, ששברה ימינה במטרה לבלום את הימין הקיצוני - ללא הצלחה - עברו למפלגת הירוקים, שהגדילה משמעותית את כוחה וסיימה במקום השני עם 18.5%.

התוצאות בבוואריה צפויות לחדש את המתיחות בקואליציה בברלין, שבה יושבים יחד השמרנים של מרקל, המפלגה הבווארית וכן המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) מהשמאל. בבוואריה, קיבלו הסוציאל-דמוקרטים רק 10% כחלק מהיחלשותם הכללית ברחבי גרמניה.

מנהיג ה-CSU, שר הפנים הורסט זיהופר, מתכתש עם מרקל מאז החלטתה לפתוח את שערי המדינה לכמיליון מהגרים ב-2015. המדיניות התקיפה שהוא מוביל נגד ההגירה סיכנה בכמה מקרים את שלמותה של הממשלה, שמתקשה לשמור על יציבות לנוכח התוצאות הלא חד-משמעיות שהתקבלו בבחירות הכלליות אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בחירות בבוואריה 14 באוקטובר 2018. רויטרס
מתכתש עם מרקל. הורסט זיהופר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully