וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון עצרו את המחבל מפיגוע הירי בגבעת אסף

כחודש לאחר שירה למוות בשני חיילים ופצע שניים נוספים, נעצר עאסם ברגותי בבית סייען סמוך למקום מגוריו בבנימין. ברגותי לקח גם חלק בפיגוע בטרמפיאדה בעפרה, יחד עם אחיו סלאח ברגותי, שנהרג במהלך ניסיון מעצרו

המחבל עאסם ברגותי שביצע לפני כחודש את הפיגוע בגבעת אסף נעצר ע"י כוחות הביטחון/עריכה: שניר דבוש

מעצר המחבל מגבעת אסף - כל העדכונים

- המחבל עאסם ברגותי נעצר - חודש אחרי הפיגוע הרצחני
- בפיגוע נהרגו שני חיילים, ונפצעו שניים
- ברגותי נעצר בבית של סייען, סמוך למקום מגוריו בבנימין
- בביתו נמצא נשק ותחמושת

עאסם ברגותי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף לפני כחודש, נעצר הלילה (שלישי) על ידי כוחות הביטחון בתום מצוד ממושך. ברגותי נעצר במהלך פעילות משותפת של צה"ל, שב"כ וכוחות ימ"מ של משטרת ישראל. במהלך הפיגוע נהרגו שני חיילי צה"ל, יובל מור יוסף ויוסף כהן, ובנוסף אליהם נפצעו חייל נוסף ואזרחית.

עאסם ברגותי נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שחידם הסמוך למקום מגוריו בגזרת בנימין, ובימים האחרונים אף עסק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלאצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה, והכוחות לא נדרשו לירי במהלך המעצר.

המחבל היה שותף גם לביצוע הפיגוע גם בטרמפיאדה בעפרה יחד עם אחיו סלאח ברגותי, שנהרג במהלך ניסיון מעצרו, יום לפני הפיגוע בגבעת אסף. כתוצאה מהפיגוע בעפרה מת תינוק שיולד בלידת חירום עקב פציעת אמו.

עוד בוואלה! NEWS:
מלחמה על חיי הלוחם שנפצע בפיגוע בגבעת אסף; המצוד אחר המחבלים מתרחב
צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף
אביה של הפצועה בפיגוע בגבעת אסף: "הייתה בטוחה שהמחבל יירה בה"

עאסם ברגותי המחבל החשוד כי ביצע את הפיגוע בגבעת אסף. mhkuo, צילום מסך
המחבל עאסם ברגותי/צילום מסך, mhkuo

לוחמי הימ"מ הפתיעו את המחבל, שהסתתר באחד מחלקי הבית של הסייען, אליו הם הגיעו בחשאיות. הוא לא הספיק להגיע לנשק שהיה מוסתר באחד הארונות בחדר. הלוחמים כיוונו לעברו את כלי הנשק שלהם, והוא נכנע במקום בלי שנורתה ירייה אחת. הוא נכפת בידיו, והוצא מהמבנה בו הסתתר.

דניאל, אחיו של הפצוע נתנאל פלבר שעדיין מאושפז במצב קשה, סיפר כי מפקד נצח יהודה התקשר להודיע לו על המעצר. "דיברתי עם המשפחה, הערנו את כולם כי זה היה מוקדם". הוא אמר כי מצב אחיו קשה מאוד, "אבל לפחות זה נותן משהו, משמח שהוא לא יעשה עוד פיגוע".

מפקד הימ"מ נצ"מ נ' דיבר אחרי המעצר ואמר כי "לא היה ספק שנגיע אל ברגותי ונביא למעצרו. שיתוף הפעולה עם גורמי הביטחון השונים, לרבות שירות הביטחון הכללי, הוא זה שמביא פעם אחר פעם להצלחות מבצעיות מרשימות והוא זה שימשיך להבטיח שאף מרצח שפל לא יחמוק".

חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
יובל מור יוסף ויוסף כהן, שנהרגו בפיגוע/צילום מסך, צילום

חמישה ימים אחרי הפיגוע ביקר בזירה ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבטיח כי המרדף אחר מבצעיו בעיצומו, וכי מדובר ב"שאלה של זמן" עד ללכידתם. אחרי המעצר בירך נתניהו ואמר כי "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".

(עדכון ראשון 07:37)

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע בגבעת אסף לפני כחודש/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן
הנשק שנמצא בביתו של עאסם ברגותי שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, 8 בינואר 2019. שב"כ
הנשק שנמצא בביתו של המחבל/שב"כ
כוחות ימ"מ וצה"ל עוזבים את הכפר אבו שח'ידם לאחר מעצרו של עאסם ברגותי המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, 8 בינואר 2019. צילום מסך
פעילות כוחות הימ"מ, הלילה/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גבעת אסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully