וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי חשף: חיל האוויר המצרי חוצה את גבול ישראל כדי לתקוף בסיני

בריאיון המלא לרשת CBS, ששודר חרף התנגדות הממשלה בקהיר, תיאר נשיא מצרים את שיתוף הפעולה הנרחב עם ישראל במלחמה נגד דאעש בחצי האי. הוא הכחיש כי יש אסירים פוליטיים בארצו, למרות עדויות ארגוני זכויות אדם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, חשף הלילה (שני) בריאיון לרשת CBS כי צבא מצרים משתף פעולה עם ישראל בחצי האי סיני. עוד הוסיף א-סיסי כי לעתים חיל האוויר המצרי צריך לחצות את הגבול כדי לתקוף בסיני ולכן שיתוף הפעולה הנרחב. הוא הכחיש בריאיון לתכנית "60 דקות", ששודר במלואו למרות התנגדות ממשלת מצרים, כי יש אסירים פוליטיים בארצו, למרות עדויות ארגוני זכויות אדם ולפיהן אלפים נכלאו תחת שלטונו.

בהודאה החריגה של א-סיסי על היחסים עם ישראל, שעמה נלחמה מצרים עד הסכם השלום ב-1979, הוא השיב בחיוב לשאלת המראיין אם זהו שיתוף הפעולה הנרחב ביותר בין שתי השכנות. "זה נכון", אמר נשיא מצרים. למרות ההסכם שנחתם ב-1979, מרבית הציבור במצרים מתנגד לנורמליזציה עם ישראל. "חיל האוויר צריך לחצות לעתים לצד הישראלי וזאת הסיבה שיש לנו שיתוף פעולה רחב עם הישראלים", אמר א-סיסי, לפי תרגום הריאיון שניתן על ידי הרשת.

כשנשאל מדוע הוא לא מצליח להכניע את ארגוני הטרור הפועלים בחצי האי מאז ההפיכה בהנהגתו ב-2013, הוא ציין את הקשיים של ארצות הברית נגד טליבאן באפגניסטן. "מדוע ארצות הברית לא הצליחה להשמיד את הטרוריסטים באפגניסטן אחרי 17 שנה וטריליון דולר?", שאל.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש היו רק תירוץ: המערכה הסודית של איזנקוט נגד חמאס בסיני נחשפת

הריאיון של א-סיסי לתכנית "60 דקות"

בכך סיסי אישר את קיומו של שיתוף הפעולה עם ישראל בלחימה נגד דאעש, אף כי בעבר התפרסמו על כך דיווחים. בחודש פברואר פרסם ה"ניו יורק טיימס" תחקיר מקיף על שיתוף הפעולה חסר התקדים שנוצר בין שתי המדינות בלחימה נגד הארגון. על פי התחקיר, כלי טיס ישראליים תקפו בשנתיים האחרונות יותר ממאה פעמים בשטח מצרים במטרה לסייע למשטרו של סיסי, שזכה במרץ בכהונה נוספת בבחירות שבהן לא היו מולו מועמדים של ממש.

משטרו של סיסי נאשם בטבח בכמעט אלף תומכי "האחים המוסלמים" בהפגנה שהתקיימה ב-2013. בנוסף לכך, על פי הערכת משמר זכויות האדם, במצרים מוחזקים 60 אלף אסירים פוליטיים. סיסי השיב לטענה זאת בראיון ל-CBS: "אני לא יודע מאיפה הם קיבלו את המספר הזה. אין אסירים פוליטיים במצרים. בכל מקום שבו יש מיעוט שמנסה לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית שלו עלינו להתערב, לא משנה בכמה אנשים מדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully