וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההחלטה לסגת מסוריה: בכיר נוסף בפנטגון התפטר

קווין סוויני, שהיה ראש הסגל במשרד ההגנה בשנתיים האחרונות, הודה לעמיתיו במכתב ההתפטרות שלו - מבלי להזכיר את טראמפ. יחד עם שר ההגנה ודוברת הפנטגון, הוא הבכיר השלישי שעוזב את משרד ההגנה מאז המהלך השנוי במחלוקת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש הסגל בפנטגון קווין סוויני התפטר מתפקידו כמה שבועות אחרי שר ההגנה ג'יימס מאטיס. הוא הבכיר השלישי שעוזב את משרד ההגנה בוושינגטון מאז החלטה השנויה במחלוקת של הנשיא דונלד טראמפ להסיג את הכוחות מסוריה. דוברת הפנטגון דנה ווייט עזבה גם היא תפקידה אחרי ההחלטה של טראמפ, כמו גם היועץ המיוחד לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש ברט מקגורק.

הוא הסביר כי "הגיעה העת לשוב למגזר הפרטי", כשנתיים אחרי שנכנס לתפקידו. במכתב ההתפטרות שלו הוא הסביר כי "היה לו כבוד" לשרת לצד עמיתיו בפנטגון, אך הוא לא הזכיר את טראמפ.
ההחלטה החפוזה של טראמפ להשיב את 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה מדאיגה את בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, ובעקבות זאת יצא שר החוץ מייק פומפאו למסע מדיני שיכלול את מדינות המפרץ, ירדן ומצרים. גם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הגיע לאזור, כשאתמול נחת בישראל ומשם ימשיך לטורקיה.

גורמים אמריקניים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי אין לוח זמנים לנסיגה מסוריה. לפי דיווח ברשת NBC, הממשל שוקל להשאיר כוח אמריקני בדרום סוריה, סמוך לגבול עם ירדן, גם לאחר השלמת הנסיגה.

לקריאה נוספת בנושא
יועצו של טראמפ נחת בישראל: "מזהיר את סוריה משימוש בנשק כימי"
בכיר אמריקני: "אין מסגרת זמן לנסיגה מסוריה"

ראש הסגל בבית הלבן, קווין סוויני. אתר רשמי
שימש שנתיים בתפקיד. סוויני/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully