וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם נהרג, כפרים הוצפו: הסופה "פבוק" בתאילנד נחלשת אך גרמה לנזקים

4.1.2019 / 12:57

עוצמת הסופה הטרופית עשויה להגיע לרוחות של עד 80 קמ"ש, אך לפי דיווחים נראה כי היא צפויה להיחלש. כפרים במחוזות פטאני וסונגקלה הוצפו, יותר מ-6,000 תושבים פונו ושני שדות תעופה נסגרו. במשרד החוץ קראו למטיילים ישראלים לנקוט זהירות

צילום: רויטרס

הסערה הטרופית הראשונה בתאילנד מזה 30 שנה, מכה היום (שישי) במחוז נאקון סי טאמארט שבחופיה הדרומיים של המדינה. על פי הדיווחים, הסופה הביאה למותו של אדם אחד ולהיעדרותו של אדם נוסף, שניהם היו בצוות של סירת דיג שנקלעה לסופה שהכתה במחוז פאטני - ארבעה חברי צוות נוספים ניצלו. עד כה פונו יותר מ-6,000 איש מהאזורים המסוכנים, אך לדברי החזאים, הסופה במגמת היחלשות והיא עושה דרכה למחוז סוראט תאני. "ההיחלשות הייתה צפויה, אך עדיין יש סכנת הצפות וקריסת עצים".

בשל הרוחות העזות, הושבתו ונסגרו שני נמלי התעופה בנאקון סי טמרט ונמל התעופה בסוראט-תאני. הסופה "פבוק" מביאה עימה גלים גבוהים לכיוון מפרץ תאילנד לפני שתפגע במחוז הדרומי נאקון סי טמרט, ועשויה להתפתח לעוצמות רוחות של עד 80 קמ"ש.

נציגים של השירות המטאורולוגי התאילנדי מזהירים מפני רוחות חזקות ב-15 מחוזות בדרום תאילנד, "הרוחות החזקות צפויות להביא לגלים בגובה של 3 עד 5 מטרים בים אנדמן, על כל הסירות להישאר קשורות לחוף", אמרו החזאים.


עוד בוואלה! NEWS
נשיא מצרים: שיתוף הפעולה עם ישראל נגד דאעש הוא ההדוק אי פעם
"לא יכולים לתת לילדנו את הטיפול שלו": המאוכזבים מסל התרופות
לילה של אלימות: צעיר נדקר בקריית עקרון; גבר נפצע קשה בחיפה

סופת פבוק תאילנד. אי-פי, אתר רשמי
מפונים מוצאים מחסה במרכז זמני במחוז נאקון סי טאמראט/אתר רשמי, אי-פי
אנשים יושבים במסעדה במהלך גשמים כבדים כמו סערה טרופי, פבוק , בדרך לקו סמוי (צילום: רויטרס). רויטרס, אתר רשמי
אנשים יושבים במסעדה במהלך גשמים כבדים כמו סערה טרופי, פבוק , בדרך לקו סמוי/אתר רשמי, רויטרס

במהלך הימים האחרונים, פונו מבתיהם כ-6,176 איש ממחוז נאקון סי טאמראט, כמו גם ממחוז פאטאני, סונגקלה ויאלה, כך דיווחה המחלקה למניעת אסונות ומפגעים. הרשויות ביצעו את הסיבוב הסופי בחופו של מחוז נאקון סי טאמארט עם משאיות, ודחקו האנשים לעזוב. "אם מישהו עדיין בפנים, בבקשה עשה רעש כדי שנוכל לעזור לך! אתה לא יכול להישאר כאן. אתה לא יכול להישאר כאן. זה מסוכן מדי ", אמרו גורמים רשמיים מתוך משאית עם רמקולים.

ישראלי בקוסמוי: "המדפים בסופרים ריקים, כל מי שמצא טיסה עזב"

יקי רזמוביץ, ישראלי שגר בסינגפור הנמצא בחופשה בקוסמוי, סיפר לוואלה! NEWS כי היא ממש הפתיעה אותם. הוא הגיע לקו סמוי עם חברים לחמישה ימים ולאחר יום בלבד מזג האוויר הדרדר. לדבריו, הווילה בה הם מתגוררים עם חלונות זכוכית רועדת בגלל הרוחות. "ההוראות הן לא לצאת מהבתים. כולם מסביב ממש בהיסטריה, רק הישראלים שכבר עברו מבצעים צבאיים לוקחים בפרופורציות". רזמוביץ מוסיף, "המדפים בסופרים ריקים, וכולם אגרו אוכל ומים ממש כמו למלחמה. האי די נטוש, וכל מי שמצא מקום על טיסה אתמול עזב. לרבים לא נשאר מקום על טיסה ומאז הטיסות בוטלו. אנחנו מקווים שהאזהרות מוגזמות והימים הבאים יעברו בשלום. השיא אמור להיות הלילה, ומחר אמור להשתפר".

משרד החוץ בירושלים קרא למטיילים לנקוט זהירות ולפעול בהתאם להנחיות הרשויות. כמו כן, שגרירות ישראל בתאילנד פירסמה באתר השגרירות ובקבוצות פייסבוק של ישראלים הודעה בדבר הסופה עם המלצות של הרשויות המקומיות להימנע מלהגיע לקו החוף, לשהות באזורים הפנימיים של האיים ובמבנים מאבן. עוד אמרה כי יש להצטייד במזון ובמים, סוללות ובטריות ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים בהתאם להנחיות של הרשויות המקומיות. 

שלמה אלדר, ישראלי מדריך "טיולי מילניום" מקבוצת "איילה" נמצא בפוקט עם כ-36 אנשים.
אלדר, כיום תושב תאילנד, סיפר אמש לוואלה! NEWS כי "אנחנו בפוקט פה, הכל רגוע ולגמרי אין שום דבר. אין הנחיות אין רוח אין גשם, אומרים שאולי הסופה תגיע בשישי אחרי הצהריים". אלדר הוסיף, "הכל רגוע לגמרי, החיים ממשיכים, מועדונים, מסעדות".

מדוברות חברת ארקיע נמסר כי בכוונת החברה לסייע בהוצאת ישראלים מתאילנד, ולמעוניינים תהיה אפשרות לרכוש כרטיס במחיר מוזל בטיסה היוצאת מחר בשעות הצהריים (שעון מקומי) מבנגקוק לתל אביב. בנוסף, תאפשר לנוסעים שאמורים לטוס בטיסה מבנגקוק מחר ולא יצליחו להגיע מהאיים, לעלות על הטיסה מבנגקוק ביום שני הקרוב, על בסיס מקום פנוי, בהודעה מראש וללא תוספת תשלום.

תעוד הסופה על ידי יקי רזמוביץ, תייר ישראלי בתאילנד

צילום: יקי רזמוביץ
תייר ישראל בתאילנד ייק רזמוביץ. יקי רזמוביץ, תמונות גולשים
"ההוראות הן לא לצאת מהבתים, כולם מסביב ממש בהיסטריה", יקי רזמוביץ/תמונות גולשים, יקי רזמוביץ

נמל התעופה של סורט תאני יושבת גם היום ועד יום שבת, וטיסות בוטלו על ידי נוק אייליינס, ליאון אייר ותאילנדי סמייל, חברת בת של חברת התעופה הלאומית התאילנדית. במקביל, הופסקו גם שיט המעבורת אל קוסמוי וממנו, מה שעלול לגרום לתיירים רבים להיתקע באי. השירות המטאורולוגי הזהיר מפני גשמים כבדים ורוחות חזקות בכמה מחוזות, כולל באיים הפופולריים סמוי, פוקט וקרבי.

על קו סאמוי, שומרי החוף הניפו דגלים אדומים כדי להזהיר אנשים להישאר מחוץ לים. שוטרים סיירו בחופים, אם כי רבים מהם היו כבר כמעט נטושים. כמה מלונות דיווחו על עזיבות מוקדמות של אורחים ואמרו כי הם ערוכים לסופה. "מאז הבוקר הכנו שקי חול ומיגנו את חלונות הזכוכית", סיפרה אמפוואן טאופנג, מנהלת מלון בקו סמוי. "הכנו גם ערכות עזרה ראשונה, לפידים, מים, מזון ודלק עבור הגנרטור של המלון". היא הוסיפה כי מנהלי מלונות אחרים עשו הכנות דומות.

סופת פבוק תאילנד. אי-פי, אתר רשמי
תאילנדים נחים במחסה זמני במחוז נאקון סי טאמראט/אתר רשמי, אי-פי
סירות דיג נראות עוגנות בנמל לקראת הסערה הטרופית פבוק. רויטרס, אתר רשמי
סירות דיג נראות עוגנות בנמל לקראת הסערה הטרופית פבוק/אתר רשמי, רויטרס
הערכות לקראת הסופה, בסונגקלה, תאילנד. AP
היערכות לקראת הסופה, בסונגקלה, תאילנד/AP

חברת PTT Exploration and Production Pcl אמרה כי היא עצרה את הפעילות בשניים משדות הגז הגדולים ביותר במפרץ תאילנד. "המשימה המידית והדחופה בויתר שלנו היא לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח את ביטחונם של אנשי הצוות", מסרה החברה.

יש חששות כי הסערה תהיה הגרועה ביותר שפגעה בתאילנד מאז 1989, כאשר סופת טייפון הביאה למותם של יותר מ-400 בני אדם. סערה טרופית נוספת מ-1962 הרגה יותר מ-900 אנשים בדרום המדינה.

(עידכון ראשון: 7:56)

סופת פבוק תאילנד. אי-פי, אתר רשמי
מפונים נחים במרכז זמני במחוז נאקון סי טארמרט/אתר רשמי, אי-פי
הערכות לקראת הסופה, בסונגקלה, תאילנד. AP
היערכות לקראת הסופה, בסונגקלה, תאילנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully