וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיות מרגל? 8,000 איש הגישו מועמדות לשירות במוסד

4.1.2019 / 8:32

תוך שבועיים מהשקת קמפיין הגיוס של סוכנות הביון, קורות חיים של אלפי בני אדם כבר נבדקים כחלק מהליך סינון ארוך וקפדני, אותו יסיימו בודדים בלבד. בין הקריטריונים שקבע הארגון למועמדים להצטרף אל שורותיו: יצירתיות, תעוזה ומקצוענות

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: נאומו של ראש המוסד, יוסי כהן, אוקטובר 2018)

למעלה מ-8,000 אנשים כבר הגישו את מועמדותם למוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, שהשיק לפני כשבועיים קמפיין גיוס מתמשך לתפקידי חוד בארגון. קורות החיים של המועמדים נבדקים בימים אלו על ידי אגף משאבי אנוש בארגון. כל מסמך קורות חיים שמוגש לארגון החשאי, נבדק בקפדנות מתוך מטרה לגייס את האנשים הטובים והמתאימים ביותר לתפקידים המגוונים. רק בודדים יצליחו לעבור את הליך הסינון הקפדני, כאשר גם הם יעברו תהליך ארוך מאוד ומורכב והם יכולים להיות מנופים גם ממנו במסגרת הרף המקצועי הגבוה של הארגון.

הגיוס נערך על רקע השינויים במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל, לרבות הטרור הסוני והשיעי, ההתפשטות האזורית של איראן, הפעילות של משמרות המהפכה, שאיפותיה של טהראן בתחום הגרעין וניסיונותיה לפתח טילים ארוכי טווח וטילים מדויקים. זאת, לצד גם התפתחות האתגרים במרחב הקיברנטי. בעשור האחרון נדרש המוסד להתמודד עם אתגרים מורכבים ביותר, לתת מענים יצירתיים ופורצי דרך, ועל כן זקוק למשאב אנושי איכותי. התכונות הנדרשות, לפי הקריטריונים שקבע הארגון, כוללים בעיקר יצירתיות, רמה אישית גבוהה, תעוזה, מקצוענות ומקצועיות.

לקריאה נוספת
כשמדינה חייבת להעתיק בבגרות: האנשים שהכניסו את ישראל לעידן הגרעין
בכיר בסוכנות ביון במזרח התיכון: "המוסד חיסל את המדען הסורי"
בין משימה בלתי אפשרית לאושן 11: בחו"ל אנשי המוסד הם שודדים קרי רוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המועמדים יעברו תהליך סינון קפדני/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין, כי המוסד מציע מגוון תפקידים בתחום המבצעי, מודיעין, תפקידי מטה, טכנולוגיה ואף משרות סטודנטים בתפקידי מפתח - בשונה מהעבר. בין התפקידים שמציע המוסד נכללים תפקידי מודיעין מגוונים, מבצעים, עבודה בתחום הסייבר, איסוף, מקצועות מחשב, מיצוי מידע ומחקר אסטרטגי בתחום המדיני-כלכלי.

בתחילת חודש דצמבר הוענק אות ל-13 מצטייני מוסד, בהם חמש נשים, במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה. בנאום שנשא ראש המוסד בטקס שהתקיים במשכן נשיא המדינה, הוא אמר כי "המוסד פועל כאיש אחד - ורק בשילוב כל יכולותיו, הוא יכול להגיע להישגים הגדולים שלו, למבצעים מסעירי דמיון שרק מיעוטם נחשף לעיני הציבור. קו ההתחלה שלנו הוא מקצוענות, יסודיות, התמדה ומסירות. מכאן אפשר רק להגביר".

  • עוד באותו נושא:
  • המוסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully