וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפייה במונדיאל וסעודות חגיגיות: כך נראים חיי האסירים הביטחוניים

2.1.2019 / 21:20

תנאי המחיה של המחבלים הכלואים בישראל כוללים מחסני מזון עמוסים במיטב התוצרת החקלאית במימון הרשות הפלסטינית, ארוחות עתירות בדברי מתיקה בחג העיד אל-פיטר ושעות של עיסוק בבישול על פלטות חשמליות. בשב"ס מקווים שהחלטותיו של ארדן ישנו אחת ולתמיד את המשוואה

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

החלטות השר לביטחון פנים גלעד ארדן להקשחת תנאי הכליאה של האסירים ביטחוניים העלתה מחדש לכותרות את ה"קייטנה" שבהם הם חיים בבתי הכלא. כך למשל, לפני כל מונדיאל התברר כי הם האוכלוסייה שיכולה לצפות בכל המשחקים מבלי לשלם עבור זכויות השידור.

אם יתקבלו החלטותיו, המשמעות תהיה הגדלה משמעותית של שטחי הכליאה של האסירים הביטחוניים. זאת, בשל העובדה שמחסני המזון, המטבחים והציוד העודף של כל אסיר ביטחוני שיצאו מבתי הכלא יאפשרו ניצול מרבי של מתקני הכליאה בישראל.

עוד בנושא:
"תעמולת בחירות בלבד": ביקורת בשב"ס על תוכנית הכליאה של ארדן

תא כלא של אסיר ביטחוני בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
תא של אסיר ביטחוני בכלא נפחא/ראובן קסטרו

מחסני המזון של האסירים ביטחוניים כוללים את מיטב התוצרת הישראלית, אך גם המיובאת: החל משמן זית משובח וכלה בקטניות ובמוצרי בשר, קמח, ירקות, פירות ועוד. האספקה מגיעה בערך כאחת לחודש, כאשר כספי הקנטינה מרוכזים לקופה אחת של כלל האסירים באגף. את הכספים מעבירים אנשי הרשות הפלסטינית, חמאס והג'יהאד האסלאמי.

האסירים באגפים מארגנים של רשימת הקניות בהתאם לתפריט שבו הם מעוניינים והוא משתנה לפי עונה או החגים. כך שהאסירים - למשל בתקופת עיד אל-פיטר - חוגגים בין היתר עם מגוון מוצרי מתיקה, כמו אגוזים ושקדים, וכמובן עם סעודות חגיגיות שכוללות מאכלים כמו אורז עם בשר ועוד.

עוד באותו נושא

"נגמרה החינגה": ארדן הודיע על שינוי תנאי כליאת אסירי חמאס ופתח

לכתבה המלאה
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
ארדן/ראובן קסטרו

בכל תא בכלא יש פלטה חשמלית ופינת מטבח. האסירים הביטחוניים כלל לא צורכים את האוכל ממטבחי שב"ס, אלא עושים זאת בעצמם. מעבר לעובדה שהם משפרים את רמת המזון שלהם, העיסוק בבישול מעסיק אותם בכלא במקום שעות של בטלה. בעבר הוגשו לאסירים עופות שלמים, אך הם שימשו כאמצעי להברחת טלפונים, ובעקבות זאת בשנים האחרונות מוגשים לאסירים עופות מחולקים.

גם העובדה שהאגפים מחולקים להשתייכות ארגונית היא תופעה בעייתית מאחר שהיא עלולה לייצר הכוונת טרור מתוך הכלא החוצה, שכן באגפים אלה קיימת היררכיה ארגונית ושיתופי פעולה על בסיס אידיאולוגי. אם שב"ס יצליח ליצור את האגפים המעורבים, הדבר עלול לגרום למתח בין האסירים, להגביר את החשדנות ביניהם ולסכל הכוונת טרור מבין כתלי הכלא באמצעות מכתבים או טלפונים שהוכנסו בחשאי לכלא.

חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת מזון בכלא נפחא/ראובן קסטרו

גם ביטול מעמד דובר לכל אגף יגביר את המשילות של סוהרי שב"ס בתוך בתי הכלא, שכן המושג "דובר" הוא המצאה של האסירים הביטחוניים ויש לו השפעה גם מחוץ לכלא בקרב הנהגת הארגונים הפלסטיניים. דוברי האגפים מקשרים בין המחבלים לבין סגל בתי הכלא, ולדברי ארדן תמונה במקומם פונקציה של נציג אסירים מתחלף, מעין "חניך תורן" שיעמוד בקשר עם הסוהרים אך ורק בנושאים כלליים ולא כמייצג של אסירים באופן פרטני.

בנוסף להחלטה זו, ארדן הודיע במהלך הצגת מסקנות בוועדה לצמצום תנאי כליאת מחבלים כי לא יהיו עוד אגפי חמאס ואגפי פתח. גורמים בשב"ס מקווים שדבריו של השר אינם בגדר תעמולת בחירות וקריצה לימין אלא כוונה אמיתית להעניק להם גיבוי לבצע את המהלכים, שעשויים לשנות את המשוואה בבתי הכלא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully